(تصاویر) عجیب ترین و لاکچری ترین باشگاه بدنسازی جهان

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.8 دقیقه

روزیاتو نوشت؛ تصاویر منتشر شده از باشگاه لاکچری Ghost در نیویورک که توسط عقیب مامون (Aqib Mamoon) کارآفرین آمریکایی تأسیس شده است، فضای داخلی کاملاً مشکی و نورپردازی خاص با حسی شبیه به یک کلوپ شبانه را نشان می دهد. هزینه عضویت سالانه این باشگاه لاکچری در نیویورک، ۶,۰۰۰ دلار است و برای ورود به این باشگاه از اعضای بالقوه خواسته می شود فرم درخواستی را پر کنند که باید در آن لینک رسانه های اجتماعی را به همراه عنوان شغلی خود، درج کنند. اگر آنها از این مرحله عبور کنند، یک جلسه حضوری و یک بررسی داخلی بازدید از باشگاه خواهند داشت.

یکی از ورزشکاران که توانسته است عضویت در باشگاه Ghost را به دست آورد، اتاق رختکن را مانند یک کلوپ شبانه آرام توصیف کرد. او همچنین دیوار نمکی هیمالیا در سونا را به همراه حوله های زیبا، فوق العاده توصیف کرد.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان این مرکز تناسب اندام، فضای تمرین و رختکن را زیباترین فضاهایی دانست که تا به حال در نیویورک دیده است.

علیرغم اینکه طراحی شیک، مهر تایید بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است، یکی از افرادی که از این باشگاه دیدن کرده است، گفت که تفکیک جنسیت رخت کن با علامت کروموزوم های زنانه و مردانه برای او گیج کننده بوده است. او گفت: «یک آزمون زیست شناسی بود که من اطلاعی از آن نداشتم و به سمت اشتباهی رفتم.»

یکی از روزنامه‌نگاران اینسایدر که فضای تمرینی را امتحان کرده بود، تجربه‌ی مشابهی داشت. او نوشت: «Ghost دارای یک ردیف دستشویی بی‌نظیر  و سپس اتاق‌های رختکن شیک است که البته تحصیلات من را به چالش می‌کشد. به جای مردانه و زنانه، روی تابلوهای رختکن نوشته شده بود «XX» و «XY» که مرا گیج کرد؛ زیرا نمی‌توانستم معنای این نمادهای کروموزومی را به یاد بیاورم».

یکی دیگر از منتقدان اعتراض داشت که سالن ورزشی آنقدر منحصر به فرد به نظر می رسد که حتی به تلاش های او برای عضویت در این باشگاه را پاسخ نمی دهند. او نوشت: «پس از دریافت آگهی از طریق اینستاگرام تصمیم گرفت درخواست دهم. با وجود اینکه دوبار فرم درخواست عضویت را پر کرده ام آنها پس از گذشت دو هفته، هنوز برای برنامه ریزی تور داخلی برای ثبت نام با من تماس نگرفته اند.»

او اضافه کرد: «از پیش داوری متنفرم، اما باشگاهی که به نظر نمی رسد آنقدرها هم علاقه مند به پاسخگویی به اعضای جدیدش باشد، سوال برانگیز می شود»

عضویت در Ghost شامل دسترسی کامل به باشگاه و امکانات رفاهی، دو جلسه تمرین شخصی در ماه و جلسات پیلاتس و یوگا نامحدود است.

در صفحه عضویت یک آیین نامه‌ی رفتاری دقیق وجود دارد. «اعضا از کوبیدن یا انداختن وزنه خودداری می‌کنند و همیشه به دیگران احترام می‌گذارند. اعضا همچنین باید از غرغر کردن، جیغ زدن یا فریاد زدن، در حین آموزش در مرکز ما خودداری کنند، لطفا مراقب دیگران در داخل فضا باشید.»

باشگاه

در این آیین نامه بخشی هم درباره مهربان بودن وجود دارد. سایت این باشگاه خاطرنشان می‌کند: «Ghost شما را تشویق می‌کند تا با اعضای دیگر و کارکنان روابط دوستانه برقرار کنید. لطفا در تعاملات خود مهربان باشید. ما از شما می خواهیم که استفاده از تلفن همراه خود را در حین حضور در مرکز تعدیل کنید و در عوض زمانی را صرف تعامل با همسالان خود کنید.»

عقیب مامون گفت که تعداد اعضای باشگاه در حال حاضر به حدود ۲۰۰ نفر محدود شده است، بنابراین هرگز صف های طولانی برای استفاده از دستگاه ها یا کلاس های پرجمعیت وجود ندارد.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها