(ویدئو و تصویر) کف دستان ما به زودی جایگزین گوشی ها می شود!

  • عاطفه  رضوان نیا عاطفه رضوان نیا
  • ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.4 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ «عمران چودری»، طراح سابق اپل، از دستگاه پوشیدنی نوآورانه شرکت جدید خود با نام Humane رونمایی کرد که می‌تواند جایگزین گوشی‌های هوشمند شود.

طراح سابق اپل و هم‌بنیانگذار استارتاپ Humane، در جریان TED 2023 یک گجت پوشیدنی مبتنی بر هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت که بی‌شباهت به ابزارهای فیلم‌های علمی-تخیلی نیست. این گجت که درحقیقت یک پروژکتور مبتنی بر چت‌بات ChatGPT است، قابلیت‌هایی مانند تماس‌گرفتن و پاسخ به تماس‌ها و ترجمه متن را برایتان فراهم می‌کند، البته روی کف دست‌تان!

تکنولوژی پوشیدنی

هرچند دستگاه‌های پوشیدنی امروزه معمولاً شامل ساعت‌های هوشمند و مچ‌بند می‌شوند، اما شرکت‌های فناوری همچنان به کار خود روی نوآوری‌های جدید ادامه می‌دهند. حالا، شرکتی با نام Humane که توسط یکی از طراحان سابق اپل تأسیس شده است، در کنفرانس TED 2023، دستگاه پوشیدنی را به نمایش گذاشت که در آینده می‌تواند جایگزین گوشی‌های هوشمند شود.

«عمران چودری»، که چندین سال در شرکت اپل به‌عنوان طراح مشغول به کار بوده، مدتی است که در شرکت جدید خود به نام Humane روی فناوری‌های پوشیدنی تمرکز کرده است و اکنون از اولین محصول حاصل از این تلاش‌ها در کنفرانس TED 2023 رونمایی کرده است. به‌طور خلاصه، این دستگاه به‌عنوان بخشی از لباس شما ظاهر می‌شود و تا حد زیادی نامشهود است. در واقع فقط اجزای مربوط به دوربین، بلندگو و تصویرسازی آن دیده می‌شوند.

دستگاه پوشیدنی جدید طراحی سابق اپل

در گزارش‌های قبلی گفته شده بود دستگاه Humane که از یک گوشی هوشمند کوچک‌تر است، از اندروید بهره می‌برد و می‌تواند به تراشه اسنپدراگون کوالکام مجهز شود.

تکنولوژی پوشیدنی

بنابراین، دستگاه Humane دقیقاً چه کاری انجام خواهد داد و آیا می‌تواند جایگزین گوشی‌های هوشمند شود؟ هرچند چودری در کنفرانس خود از عباراتی مانند «دیگر به گوشی نیاز نخواهید داشت» استفاده کرده است، اما ادعای او کاملاً دقیق نیست. همانطور که قبلاً گفتیم این دستگاه دارای ویژگی تصویرسازی است و می‌تواند تصاویر را با انعکاس آن‌ها روی سطوح مختلف، مانند کف دست شما نمایش دهد.

ویژگی‌های فناوری پوشیدنی Humane فقط به همین مورد محدود نمی‌شود. با وجود فناوری هوش مصنوعی، این دستگاه می‌تواند به‌ویژه برای گردشگری عالی باشد. همانطور که چودری توضیح می‌دهد، این دستگاه می‌تواند به ترجمه جملات نیز بپردازد. این راه‌حل ابتکاری می‌تواند به‌ویژه برای کاربرانی مفید باشد که قصد دارند بدون راهنمای تور از شهرها و کشورهای دیگر دیدن کنند.

طبیعتاً تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه زمانی مشخص شد که وارد بازار شده باشد. با این وجود، در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه یا قیمت دستگاه وجود ندارد.

عاطفه  رضوان نیا
عاطفه رضوان نیا

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها