انتخابات سال آینده آمریکا با یک فناوری جدید برگزار می شود

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

ایسنا نوشت؛ ایالات متحده برای محافظت از انتخابات بعدی خود در سال ۲۰۲۴ فناوری جدیدی را برای رای‌گیری پیاده‌سازی می‌کند.

مرکز غیرانتفاعی امنیت اینترنت ایالات متحده(CIS) در حال ایجاد یک برنامه آزمایشی ملی برای توسعه فناوری مرکزی برای سیستم‌های رای‌گیری انتخابات است که اواخر امسال راه‌اندازی می‌شود.

ایالت‌های آمریکا تاکنون به طور جداگانه بر فناوری برگزاری انتخابات نظارت داشته‌اند، اما CIS امیدوار است با ارائه اولین برنامه آزمایش یکپارچه سراسری در سپتامبر ۲۰۲۳ برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آماده شود.

کریس ولاشین، معاون ارشد شرکت سیستم‌های انتخاباتی و نرم‌افزار که یک تولیدکننده پیشرو ماشین‌های رای‌گیری الکترونیکی است، می‌گوید: این یک نیاز ضروری است که در یک زمان حساس برآورده می‌شود. من فکر می‌کنم هرچه بیشتر مقامات انتخاباتی در مورد آن بیاموزند، بیشتر آن را درخواست خواهند کرد.

اینکه این برنامه آزمایشی جدید چگونه بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تأثیر خواهد گذاشت را باید دید، زیرا وابستگی زیادی به تعداد ادارات انتخابات ایالتی دارد که از آن استفاده خواهند کرد. با این حال، علاقه اولیه گسترده‌ای به این فناوری جدید وجود دارد.

جیمی ریمز از شرکت VR Systems که ارائه‌ دهنده باجه‌های رأی‌گیری الکترونیکی و سیستم‌های مدیریت انتخابات است، می‌گوید: یکی از مزایای اصلی این برنامه این است که یک فرآیند ثابت برای صدور برگه تعرفه الکترونیکی برای همه ایالت‌های مختلفی که آن را اتخاذ می‌کنند، فراهم می‌کند.

این فناوری جدید کمی هم رقابت درون خود دارد، زیرا کمیسیون فدرال آمریکا نیز برنامه آزمایشی خود را برای باجه‌های رأی‌گیری الکترونیکی دنبال می‌کند. با این حال، تلاش‌های این کمیسیون به اندازه کافی پیشرفت نکرده است که تا انتخابات ۲۰۲۴ اجرایی شود.

با توجه به اینکه استفاده از سیستم‌های الکترونیکی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و همچنین با توجه به این نکته که در پی رواج یافتن رای‌گیری الکترونیکی، کسانی که به دنبال ایجاد اختلال در آن هستند دست به کار شده‌اند، برگزاری امن انتخابات به یک راه حل جامع و فوری نیاز دارد.

کارشناسان هشدار می‌دهند که این سیستم‌ها می‌توانند اهداف اصلی کسانی باشند که می‌خواهند رای‌گیری را مختل کنند و در مورد امنیت انتخابات تردید ایجاد کنند.

کسانی که به برنامه آزمایش فناوری امنیتی جدید کمک می‌کنند، می‌گویند که این سیستم قبلاً تأثیر مثبتی در افزایش اعتماد به برگزاری الکترونیکی انتخابات داشته است.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها