اپل به زودی با هوش مصنوعی مربی ورزشی را به خانه شما می آورد

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.5 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ در دنیایی که همه شرکت‌ها درگیر هوش مصنوعی شده‌اند، اپل گویی بیکار نشسته بود؛ اما حالا به‌نظر می‌رسد که این شرکت هم درحال توسعه یک مربی سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی به‌ نام Quartz است که با دریافت داده‌های اپل واچ می‌تواند به‌صورت اختصاصی به شما برنامه ورزش، رژیم غذایی و خواب ارائه کند.

براساس گزارش جدید «مارک گرمن» ازبلومبرگ، اپل مشغول ساخت مربی هوش مصنوعی جدیدی است که به‌صورت یک سرویس حق اشتراکی در زمانی نامشخص در سال 2024 عرضه خواهد شد. این مربی خصوصی به کاربران کمک خواهد کرد تا انگیزه بیشتری برای ورزش‌کردن داشته باشند. Quartz با کمک اطلاعات دقیق اپل واچ می‌تواند توصیه‌های هوشمندانه‌ای برای کاربران داشته باشد.

درحال‌حاضر ظاهراً تیم‌های مختلفی ازجمله از بخش سلامت، سیری و هوش مصنوعی روی این پروژه کار می‌کنند. گرمن می‌گوید اگرچه این سرویس طبق برنامه، احتمالاً در سال آینده میلادی عرضه می‌شود، اما احتمال تأخیر یا لغو کلی پروژه هم وجود دارد.

اپل قابلیت‌های جدیدی به اپ Health اضافه می‌کند

علاوه‌براین، در گزارش بلومبرگ به اضافه‌شدن ابزارهای جدید برای ردیابی احساسات و مشکلات بینایی در اپلیکیشن Health اشاره شده است. ویژگی ردیابی احساسات به کاربران اجازه می‌دهد تا احساسات روزانه خود را ثبت کنند، به سؤالاتی درباره وضعیتشان پاسخ دهند و درنهایت نتایج این اطلاعات را با گذشت زمان با یکدیگر مقایسه کنند. اپل ظاهراً امیدوار است که در آینده بتواند با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی از روی گفتار، نوشتار و دیگر داده‌های کاربر متوجه حس‌وحال او شود.

نسخه جدید اپلیکیشن Health احتمالاً در WWDC 2023 معرفی می‌شود. این برنامه همچنین قرار است برای iPadOS 17 عرضه شود تا کاربران آیپدها هم بتوانند از آن استفاده کنند.

کنفرانس توسعه‌دهندگان پیش رو احتمالاً رویداد جذابی خواهد بود. علاوه بر گزارش امروز، پیش‌تر در خبرها شنیده بودیم که این شرکت می‌خواهد از اولین هدست خود هم در همین مراسم پرده بردارد. WWDC 2023 از تاریخ 15 خردادماه آغاز خواهد شد.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها