(ویدئو) بالاخره فرا رسید؛ با هوش مصنوعی هر ویدئویی که دوست دارید بسازید!

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.7 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ به‌نظر می‌رسد پس از ابزار‌های ساخت عکس از روی متن، حالا نوبت به ویدیو رسیده است تا کاربران با هوش مصنوعی ویدیو‌های عجیب خلق کنند.

در روز‌های اخیر شاهد انتشار تصاویر غیرواقعی زیادی بودیم که به کمک هوش مصنوعی ساخته شده بودند، اما حالا نوبت به ویدیو رسیده است. یک ابزار هوش مصنوعی به نام ModelScope می‌تواند از دستورات متنی کاربران ویدیو‌های کوتاه بسازد. حالا کاربران به سراغ این ابزار رفته‌اند و دست به خلق ویدیو‌های عجیبی زده‌اند.

این مدل هوش مصنوعی توسط یک تیم در Huggingface توسعه یافته است. ModelScope یک مدل انتشار متن به ویدیوی چندمرحله‌ای است که از کاربر متن انگلیسی می‌گیرد، آن را درک می‌کند و سپس ویدیو‌های کوتاه می‌سازد. این مدل‌های هوش مصنوعی هنوز در اول راه قرار دارند، بنابراین نتایج به‌دست آمده توسط آن‌ها بی‌‎نقص نیستند؛ بااین‌حال همچنان سرگرم‌کننده و البته عجیب به‌نظر می‌رسند.

ویدیو‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی

کاربران در توییتر شروع به انتشار ویدیو‌های ساخته‌شده با ModelScope کرده‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

در ویدیوی زیر «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، درحال جمع‌کردن زباله از خیابان‌های پاریس است:

کاربر دیگری تصمیم گرفته با استفاده از این مدل هوش مصنوعی یک کلیپ کوتاه از فیلم جنگ ستارگان بسازد.

یک کاربر دیگر، اما ویدیوی طولانی‌تری ساخته و به سراغ تریلر عجیبی از فیلم سریع و خشن رفته است که در آن دو «وین دیزل» وجود دارد و با دایناسور هم می‌جنگد!

کاربر دیگری ویدیویی از خوردن اسپاگتی توسط ویل اسمیت منتشر کرده است:

درنهایت با ویدیویی روبه‌رو هستیم که در آن «دواین جانسون» معروف به «راک»، درحال خوردن سنگ (یا همان راک به انگلیسی) است:

اگرچه ویدیو‌های بالا کیفیت چندان بالایی ندارند و می‌توان جعلی‌بودن آن‌ها را به‌راحتی تشخیص داد، اما همان‌طور که گفتیم، این ابزار‌ها هنوز در اول راه قرار دارند. ابزار‌های تولید عکس از روی متن هم در ابتدا کیفیت بالایی نداشتند، اما حالا کیفیت ابزار‌هایی مانند Midjourney به‌اندازه‌ای پیشرفت کرده است که تشخیص تصاویر جعلی از واقعی می‌تواند برای برخی کاربران دشوار باشد.

برای مثال، در چند روز گذشته تصاویر ساخته‌شده از دستگیری دونالد ترامپ یا زلزله‌ای مرگبار، اما غیرواقعی، در اینترنت وایرال شدند.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها