راهنمای خرید هندزفری برای تمامی سلیقه ها

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.7 دقیقه

راهنماتو_با این وضعیت تورم و قیمت محصولات فناوری موجود در بازار، بسیار دشوار است که هدفون مقرون به صرفه و با کیفیتی بخرید. درواقع هدفون های زیادی وجود دارد و چیزهای زیادی که باید قبل از انتخاب یکی از آنها بدانید. راهنمای خرید هدفون در راهنماتو، احتمالا به شما کمک می کند هدفون بهتری انتخاب کنید.

به گزارش راهنماتو، هدفون‌ها چیزی بیش از راهی برای گوش دادن به موسیقی هستند، هدفونها به نوعی دستگاه پوشیدنی تبدیل شده‌اند که راهی برای تقویت تجربه تلفن هوشمند شما خواهد بود. رمزگشایی همه مشخصات هدفونها و حتی درک اهمیت برخی از ویژگی های نرم افزاری هدفونها نسبت به سایرین سخت تر است، به خصوص اگر در خرید هدفون تازه کار هستید. 

چه نوع هدفونی می خواهید؟

هدفون ها طیف وسیعی از لوازم جانبی صوتی را پوشش می دهند و شکل ها و اندازه های مختلف، با انواع اتصالات و غیره را دارند. ابتدایی‌ترین تقسیم‌بندی هدفون‌ها شامل هدفون‌های روی گوش، هدفون‌های داخل گوش و هدفون‌های بی‌سیم و سيم دار است. ما مزایا و معایب هر نوع هدست و موارد استفاده ایده‌آل آن‌ها را برای کمک به شما در محدود کردن جستجویتان پوشش می‌دهیم.توجه: تقریباً برای هر قانون استثنا وجود دارد. از این مطلب به عنوان یک راهنما استفاده کنید و نه یک کتاب قانون.

هدفون روی گوش

از نظر فیزیکی، هدفون های روی گوش بزرگترین نوع هدفون هستند. هدفون های روی گوش احتمالاً همان چیزی است که اکثر ما وقتی کلمه "هدفون" را می گوید در ذهن خود تصور می کنیم.

به طور کلی، هدفون های خارج گوش برای بازتولید صدای دقیق در طیف فرکانس، از زیر باس تا نت های سه گانه، زمان آسان تری دارند. این درایورهای بزرگ، معمولاً پویا، می توانند هوای بیشتری را به یکباره جابجا کنند. این نکته کلیدی برای نت‌های باس بلند است.

هدفون های روی گوش به طور موثرتری حس واقعی فضای شنوایی را نسبت به داخل گوش ایجاد می کنند. این اغلب به عنوان تجربه صوتی نامیده می شود. نحوه قرار گرفتن پدهای گوش در اطراف گوش به این معنی است که امواج صوتی به گوش شما برخورد می کند و از آناتومی آنها برای هدایت امواج به کانال گوش استفاده می کند. این شبیه نحوه انتقال منظم صدا به مغزمان برای پردازش است.

مزیت دیگر ردپای بزرگتر راحتی بیشتر و عمر باتری بهتر نسبت به گزینه های کوچکتر است.مانند مزایا، معایب هدفون های روی گوش نیز به اندازه آنها بستگی دارد. هدفون‌ها فضای بیشتری را در کیف شما نسبت به یک جفت هدفون سیمی یا بی‌سیم اشغال می‌کنند و نمی‌توانند مانند گوشی‌های روی گوشی فشرده شوند. یکی دیگر از مشکلات این است که یک جفت هدفون سیمی درجه یک ممکن است به تقویت کننده خارجی نیاز داشته باشد . 

هدفون های بی سیم، هدفون های سیمی و داخل گوشی

هدفون های Apple AirPods Pro دارای فرورفتگی هایی هستند که نشان می دهد کنترل های لمسی کجا قرار دارند.

هدفون ها نام های زیادی دارند، اما هر طور که آنها را صدا کنید، دارای یک پایه صوتی مشترک هستند. هر دستگاه پخش MP3 و تلفن هوشمند اولیه با یک جفت هدفون سیمی همراه بود، فرقی نمی‌کند هدفون‌های سیمی یا بی‌سیم خریداری کنید ، حمل و نقل آن‌ها بسیار آسان است. می‌توانید بدون فکر کردن، آن‌ها را در جیب قرار دهید، یا آن‌ها را در کیف بگذارید و روز خود را بگذرانید.یک جفت هدفون خوب تقریباً با هر بودجه ای به راحتی پیدا می شود.

فرقی نمی‌کند 50 دلار برای هدفون‌های بی‌سیم بپردازید یا کمتر و بیشتر، همه مدل‌ها دارای کیفی هستند که به عنوان راهی برای شارژ جوانه‌ها عمل می‌کند. از آنجایی که این نوع هدست بدون سیم است، برای ورزشکاران عالی است. به طور خاص، هدفون های بی سیم برای علاقه مندان به ورزش ایده آل هستند. هدفون های تمرینی زیادی وجود دارند که دارای نوعی رتبه بندی IP هستند، یعنی ضدآب هستند.

چرا ممکن است هندزفری توگوشی نخواهید

چه تقصیر شما باشد و چه حیوان خانگی‌تان، کابل‌های هندزفری ها شکسته می‌شوند و تعداد کمی از هدفون‌ها دارای سری های قابل تعویض هستند. همچنین گاهی سیم‌ها در هم می‌پیچند چیزی که بسیاری از ما دیگر به آن اهمیت نمی‌دهیم . تعداد کمی از هدفون‌ها دارای کابل‌های قابل تعویض با اتصالات MMCX هستند که طول عمر هدفون‌های مورد علاقه شما را کوتاه می‌کند. البته همیشه می توانید کابل های فرسوده را با چند ابزار اولیه و کمی زمان تعمیر کنید.

از سوی دیگر هنگام جستجوی هدفون های بی سیم، به سرعت متوجه خواهید شد که باتری هدفون های بی سیم دوام نمی آورند . این هدفون‌های کوچک سلول‌های باتری به نسبت کوچکی را در خود جای می‌دهند. گذشته از طول عمر هدست، هدفون های بی سیم زمان پخش مستقل خوبی را نیز ارائه نمی دهند. مطمئناً، کیس کمیاب شما از Samsung Galaxy Buds Plus یا Beats Powerbeats Pro وجود دارد، اما بیشتر هدفون‌ها بین 4 تا 6 ساعت شارژ می‌شوند، قبل از اینکه مجبور شوید آنها را شارژ کنید.

یکی دیگر از مشکلات رایجی که هدفون های بی سیم واقعی را آزار می دهد، پایداری اتصال است . اکثر شرکت ها این مشکل را با بلوتوث 5.0 یا جدیدتر برطرف می کنند. دیگران حتی تا آنجا پیش رفته اند که نسخه Qualcomm TrueWireless Stereo Plus خود را ایجاد کرده اند . اما برخی از هدفون‌ها هنوز برای حفظ اتصال به بیرون تلاش می‌کنند، و برخی دیگر هنگامی که دیواری بین هدفون و دستگاه منبع قرار دارد، سکسکه می‌کنند.

هدست های بازی

هدست های گیمینگ از هدست های خودنمایی تا فرومایه متغیر هستند.گیمرها دسته هدفون‌های مخصوص به خود را دارند که باید در نظر بگیرند، و هدست‌های بازی تقریباً یک دوجین هستند، که جدا کردن خوب از حقه را بسیار دشوارتر می‌کند. خواه کنسول انتخابی شما پلی استیشن 5 ، ایکس باکس سری ایکس یا نینتندو سوییچ باشد ، یک هدست بازی می تواند تجربه شما و هم تیمی هایتان را بهبود بخشد.

چرا باید یک هدست مخصوص بازی تهیه کنید؟

هدست های بازی برای گیمرهای معمولی و حرفه ای به طور یکسان ارزش ارائه می دهند. ممکن است احمقانه به نظر برسند، اما بسیاری از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مفید زیر آن LED‌های درخشان نهفته است. صدای فراگیر یک ویژگی محبوب در میان هدست‌های بازی است و گاهی اوقات در هدست قرار می‌گیرد و گاهی باید نرم‌افزار اختصاصی را دانلود کنید . صرف نظر از نحوه فعال‌سازی آن، صدای فراگیر اغلب به شما برتری می‌دهد که از گیمرها استفاده نمی‌کنند، زیرا پیدا کردن نشانه‌های شنیداری را برای شما آسان‌تر می‌کند.هدست‌های بازی تشخیص اینکه صدای داخل بازی از کجا می‌آید را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

اگر مرتب ورزش می کنید، باید یک جفت هدفون مخصوص تمرین یا هدفون مخصوص تمرین بخرید . شاید خرید یک هدست مخصوص باشگاه هدر دادن پول به نظر برسد، اما هیچ کس نمی خواهد هدستی که در اثر آب آسیب دیده باشد. شما باید به دنبال محصولی باشید که دارای رتبه حفاظت از نفوذ (IP) باشد . یک رتبه بندی IP متداول IPX4 است، که در آن "X" یک مکان نگهدارنده برای مقاومت در برابر گرد و غبار را نشان می دهد. صخره نوردان و ورزشکاران ژیمناستیک باید هدستی با درجه مقاومت در برابر گرد و غبار داشته باشند زیرا اگر با هدست به درستی برخورد نشود، ذرات گچ می تواند به اجزای داخلی آسیب برساند.همچنین اگر تمام روزهای خود را صرف تماس های کنفرانسی می کنید، روی هدفون هایی با میکروفون خوب سرمایه گذاری کنید.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها