برای جشن پایان مدرسه کلاس اولی ها چه هدیه ای بگیریم؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.1 دقیقه

راهنماتو-سال تحصیلی به پایان خود نزدیک می شود و مخصوصا کلاس اولی ها نخستین تجربه مدرسه خود و باسواد شدن را پشت سر می گذارند. به همین مناسبت اغلب والدین تلاش می کنند با دادن هدیه هایی به کودکان خود پیوستن آنها به جمع باسوادان را جشن بگیرند. اگر شما نیز جزو همین والدین هستید اما نمی دانید چه هدیه برای فرزند کلاس اولی خود بخرید، راهنماتو برای شما پیشنهادهای جذابی دارد.

به گزارش راهنماتو، خرید هدیه برای دختران و پسران فرایندی متفاوت است چون نوع سلیقه دختران و پسران نیز تا حد زیادی تفاوت دارد. در ادامه سه هدیه مناسب برای دختران و سه هدیه منتاسب برای پسران را برای شما فهرست کرده ام:

3 هدیه ویژه برای دختران

گل و گیاه

گل و گیاه خانگی

یکی از بهترین هدیه ها برای دختران کم سن و سال در سننی دبستان، گل و گیاه هایی است که می توان در خانه نگهداری کرد. گل و گیاه خانگی می تواند برای دختر بچه ها کارکردی مشابه با عروسک داشته باشد، یعنی دختران با نگهداری از گل و گیاه نه تنها حس خوبی خواهند داشت بلکه شاهد رشد گیاه محبوب خود خواهند بود.شما می توانید با هدیه دادن چند گلدان گل خانگی حس خوبی را به دختر بچه ها داده و مسئولیت پذیری را نیز به آنان آموزش دهید.

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند

اگرچه زیور آلات و کیف و کفش برای همه دختر بچه ها جذاب است اما می توانید با خرید ساعت هوشمند با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم یک اکسسوری زیبا به فرزندتان بدهید و هم با کمک ساعت هوشمند، روند فعالیت ها و تحرک فرزندتان را ردیابی کنید. همچنین شما می توانید با کمک ساعت های هوشمند به فرزندان خود آموزش دهید که چگونه به ضربان قلب، انرژی مصرفی و سلامت خود توجه کنند. این موضوعات به ویژه برای زندگی آینده دختران در بزرگسالی و با تغییرات هورمونی و بلوغ مهم است.

دفترچه خاطرات

دفترچه خاطرات

شاید تصور کنید دفترچه خاطرات هدیه ساده ای است. اما حقیقت این است که دفترچه خاطرات برای دختران می تواند کارکرد بسیار خوبی داشته باشد. دفترچه خاطرات کمک می کند کودکان به راحتی احساسات خود را مطرح کنند. البته بسیارمهم است که مراقب باشید به هیچ وجه وارد حریم خصوصی کودک نشوید. برای مثال دفترچه خاطرات کودک را بی اجازه نگاه نکنید یا اصرار نکنید خاطراتش را با شما به اشتراک بگذارد. ترجیحا بهتر است دفترچه خاطرات قفل دار به کودک هدیه دهید.

3 هدیه ویژه برای پسران

وسایل ورزشی

وسایل ورزشی

این که از عبارت کلی وسایل ورزشی استفاده کردم یک علت مهم دارد. چون شما باید بر اساس سلیقه و تمایلات خود کودک برای او وسایل ورزشی بخرید. پسربچه ها در سنین پایین انرژی بسیار بالایی دارند و گاهی این انرژی بالا والدین را کلافه می کند. شما می توانید با خرید وسایل ورزشی برای کودکان، کمک کنید انرژی خود را در مسیر درست آزاد کنند. دستتان هم برای انتخاب آزاد است، از یک جفت اسکیت و اسکیت بورد گرفته تا دارت و دوچرخه.

آلت موسیقی

سازهای موسیقی

باز هم برگردیم به ویژگی های پسرها و تفاوت ویژگی های پسرها و دخترها.پسرها در مقایسه با دخترها، عدم تمرکز بیشتری دارند و بیشتر دچار حواس پرتی می شوند. اگر پسران را تشویق کنیم که نواختن یک آلت موسیقی را آغاز کنند، کمک زیادی کرده ایم که روی تمرکز خود هم بیشتر کار کنند. بهترین کار این است که کودکان را برای خرید آلت موسیقی دلخواهشان حمایت کنید و سعی نکنید به زور، سلیقه خودتان را در خرید ساز اعمال کنید.

بازی

وسایل جانبی گیم

اگر کودک اهل بازی و فعال حوزه گیمینگ است، یکی از بهترین هدیه ها برای او، خردی لوازم جانبی بازی است. این لوازم جانبی می تواند از هدست و کیبورد تا مانتیور یا حتی دسته کنسول های بازی گسترده باشد. درواقع شما بر اساس وضعیت جیب خود و البته سلایق کودک و ابزارهایی که نیاز دارد، می توانید هدیه او را انتخاب کنید.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها