گوگل Maps هم به هوش مصنوعی مجهز شد

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.5 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ گوگل در کنفرانس I/O امسال خود قابلیت نسبتاً جدید Immersive View را به سرویس مسیریابی اپلیکیشن گوگل Maps اضافه کرده است. اکنون کاربران می‌توانند پیش‌نمایش سه‌بعدی از مسیر پیشنهادی را در اختیار داشته باشند و تا درک بهتری نسبت به المان‌های مختلف پیش رو به‌دست آورند.

پیش‌نمایش مسیر در گوگل Maps چگونه کار می‌کند؟

به‌لطف قابلیت گفته‌شده، افراد می‌توانند بسیار آسان‌تر از گذشته مسیریابی کنند. همچنین جزئیات بیشتری مثل وضعیت جوی یا میزان ترافیک در نقاط مختلف نمایش داده می‌شود. به‌نوعی می‌توان ویژگی جدید گوگل Maps را مشابه حالت Flyover نقشه اپل دانست؛ با این تفاوت که از امکانات وسیع‌تری برخوردار است؛ هوش مصنوعی می‌تواند اقدام به پیش‌بینی وضعیت ترافیک کند و تغییرات احتمالی را به کاربر نمایش دهد.

00

شایان ذکر است که فعلاً امکان استفاده از قابلیت Immersive View هنگام مسیریابی در برنامه گوگل Maps وجود نخواهد داشت. گوگل وعده داده است که در تابستان امسال تعداد معدودی از شهرها پذیرای ویژگی مذکور خواهند بود و تا پایان سال جاری میلادی شاهد ارائه آن در ۱۵ شهر مختلف خواهیم بود. شهرهای انتخاب‌شده در کشورهای ایالات‌متحده، هلند، آلمان، ایرلند، ژاپن، فرانسه و ایتالیا قرار دارند.

«میریام دنیل»، یکی از مدیران سرویس نقشه گوگل، در مصاحبه‌ای اشاره کرده است که این قابلیت در ابتدا برای اپلیکیشن‌های اندروید و iOS گوگل Maps ارائه خواهد شد. همچنین باید توجه داشت که قابلیت نمایش سه‌بعدی محدود به المان‌های واقع بر سطح زمین می‌شود؛ درنتیجه نباید انتظار داشت که پیش‌نمایش مسیر حرکت مترو یا قطار در زیرزمین نمایش داده شود.

اسپانسر این رویداد دیجیاتو، دیجی‌کالا است؛ «انتخاب از میان ۸ میلیون کالا در دیجی‌کالا»

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها