واتس‌اپ هم به قابلیت کانال‌ مجهز می شود

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.7 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ واتس‌اپ نقش مهمی در توسعه پیام‌رسانی سریع در جهان داشته است، اما با موفقیت پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام که با قابلیت کانال‌های خود تحولی عظیم را در‌زمینه این اپ‌ها ایجاد کرده‌اند، حالا واتس‌اپ هم مشغول کار روی قابلیتی است که احتمالاً کارکردی مشابه را ارائه خواهد کرد.

وب‌سایت WABetaInfo می‌گوید موفق به کشف اعلانی در واتس‌اپ شده است که به قابلیت Channels یا «کانال‌ها» اشاره می‌کند. این اعلان در نسخه بتای 2.23.10.14 این پیام‌رسان که در گوگل پلی استور وجود دارد، دیده شده است.

واتس‌اپ در این اعلان می‌گوید سقفی برای تعداد اعضای یک کانال وجود ندارد. به‌علاوه، از کانال‌ها می‌توان برای به‌اشتراک‌گذاری اخبار، رویدادها و سایر اطلاعات استفاده کرد. اعضای یک کانال قادر به دیدن شماره تلفن صاحب کانال نخواهند بود تا حریم خصوصی افراد حفظ شود. اما فعلاً مشخص نیست که کانال‌های غیرعمومی رمزنگاری سرتاسری خواهند داشت یا خیر.

11

کانال‌های واتس‌اپ در کنار استاتوس‌ها قرار می‌گیرند

براساس اطلاعات موجود، آپدیت‌های جدید در کانال‌ها در زیر بخش استاتوس‌ها نشان داده می‌شوند. ازاین‌رو، واتس‌اپ نام زبانه Status را به Updates تغییر می‌دهد تا دربرگیرنده هر دو ویژگی باشد. این تغییرات نشان می‌دهد که عملکرد بخش کانال‌ها در آینده در واتس‌اپ چگونه خواهد بود.

واتس‌اپ در گذشته از پیام‌رسانی یک-به-یک و گروهی پشتیبانی می‌کرد و با کمک بخش کامیونیتی، قابلیت‌هایی شبیه به دیسکورد را در اختیار کاربران خود قرار داده بود. اما حالا با کمک کانال‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلگرام در پیام‌رسانی یک-به-چند را ارائه کند.

همان‌طور که می‌دانید، کانال‌ها می‌توانند بخش مناسبی برای خبررسانی، به‌اشتراک‌گذاری اطلاعیه‌ها و امور مختلف حتی در‌زمینه کسب‌وکارها باشند. بااین‌حال، هنوز نمی‌دانیم که این قابلیت چه زمانی ممکن است در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد.

این شرکت همچنین درحال کار روی قابلیت ویرایش پیام‌هاست که کاربران مدت‌هاست انتظار عرضه آن را می‌کشند. این ویژگی فعلاً در نسخه بتا در دسترس کاربران قرار گرفته است و می‌تواند در آینده نزدیک به نسخه پایدار وارد شود.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها