(تصاویر) اَبَرسفارت عجیب و یک میلیارد دلاری آمریکا در بیروت

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.6 دقیقه

روزیاتو نوشت؛ یک مجموعه ساختمان جدید متعلق به سفارت ایالات متحده در لبنان باعث بحث ها و جنجال هایی به خاطر وسعت فراوان و زرق و برقش شده است، آن هم در کشوری که نزدیک به ۸۰ میلیون نفر از جمعیت آن زیر خط فقر قرار دارند.

سفارت جدید ایالات متحده که در حدود ۱۳ کیلومتری مرکز شهر بیروت واقع شده، خود به اندازه یک شهر است. این سازه که روی زمینی به مساحت ۴۳ هکتار ساخته شده، در منطقه آوکار در بیروت قرار داشته و تقریباً دو برابر زمینی است که کاخ سفید در آن ساخته شده و بیش از ۲۱ برابر یک زمین فوتبال مساحت دارد.

1

1

1

بسیاری از شهروندان لبنانی در توییتر پرسیده اند که چرا ایالات متحده به چنین سفارت وسیعی در پایتخت کشورشان نیاز دارد. لبنان مساحتی کمتر از ایالت کنتیکت ایالات متحده داشته و تنها ۶ میلیون نفر جمعیت دارد. توریست های آمریکایی از اصلی ترین گردشگرانی هستند که به لبنان سفر کرده و وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز این کشور را در رتبه سوم بالاترین سطح توصیه سفر قرار داده است در شرایطی که لبنان خود شهروندان لبنانی-آمریکایی بسیاری دارد. سندی که یک فعال رسانه های اجتماعی است در توییتر خود به طعنه گفته است: «آمریکا به لبنان نقل مکان کرده است؟».

1

1

1

1

1

عابد ای ایوب، مدیر اجرایی کمیته ملی ضد تبعیض آمریکایی-عربی نیز در واکنش به وسعت سفارت جدید ایالات متحده در لبنان در توییتی نوشته است: «شاید اینطور فضای کافی برای کار روی آن همه درخواست ویزای معلق را داشته باشید». تصاویر کامپیوتری که توسط سفارت ایالات متحده منتشر شده، یک سری ساختمان بسیار مدرن را نشان می دهند که شامل ساختمان های چند طبقه با پنجره های شیشه ای، منطقه ای تفریحی و یک استخر شنا است که با فضای سبز احاطه شده و به بخش هایی از پایتخت لبنان دید دارد. این مجموعه ساختمانم شامل دفترخانه، فضایی برای کار پرسنل، مکان استراحت و اسکان و سازه های پشتیبانی است.

1

1

1

از شیوع کرونا تا انفجاری بزرگ در سال ۲۰۲۰، لبنان در سال های اخیر با تعداد زیادی بحران مواجه بوده که اقتصاد این کشور را نابود کرده است. اکنون بسیاری از لبنانی ها توان خرید مایحتاج حیاتی خود مانند غذا، دارو و برق را ندارند. یک توییت دیگر در انتقاد از سفارت جدید ایالات متحده در لبنان بدین مضمون است: «بگذارید بتن بخورند». طرح ها برای ساخت سفارت جدید آمریکا در بیروت در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد که هزینه آن ۱ میلیارد دلار برآورد می شود. ماه گذشته چهلمین سالگرد بمب گذاری سال ۱۹۸۳ در سفارت آمریکا در بیروت بود که طی آن ۶۳ نفر شامل ۵۲ لبنانی و کارکنان سفارت کشته شدند. در اکتبر همان سال، بمبی دیگر در منطقه اسکان نیروهای حافظ صلح آمریکایی و فرانسوی منفجر شد که ۲۹۹ کشته در پی داشت.

1

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها