راهنمای آسان و صحیح صاف کردن موهای وز در خانه

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.2 دقیقه

راهنماتو- موهای صاف همیشه زیبا هستند. آنهایی که موهای وز و غیر قابل کنترلی دارند، همیشه دوست دارند موهایی صاف داشته باشند. ساده ترین راه، حالت دادن به موها با استفاده از گرما و ابزارهای حالت دهنده است. اما استفاده از این ابزار در طولانی مدت می تواند آسیب های جدی به موها برساند، درخشندگی موها را از بین ببرد، ریشه موها را ضعیف کند و موجب مات و کدر شدن آنها شود. در ادامه قصد داریم نحوه صاف کردن صحیح مو با استفاده از اتوی مو و بدون آسیب رسیدن به موها را به شما آموزش دهیم:

1- آماده سازی مو

به گزارش راهنماتو، پیش از صاف کردن موها، باید آنها را برای انجام این کار آماده کنید. وجود آلودگی، چربی، محصولات حالت دهنده مختلف و کثیفی بر روی موها، آنها را وز و غیرقابل کنترل می کند. بنابراین پیش از صاف کردن موها باید آنها را خوب بشویید. موهای خود را با استفاده از شامپوی سازگار و مناسب موهایتان بشویید. توصیه می شود از یک ماسک موی داخل حمام نیز پس از شامپو کردن موها استفاده کنید. توجه داشته باشید که هیچ گاه موهای خود را با آب خیلی داغ نشویید. این کار باعث آسیب رسیدن به موها می شود.

آماده سازی مو

2- انتخاب اتو مو مناسب

انتخاب یک اتو مو مناسب برای صاف کردن موها به اندازه آماده سازی موها برای صاف کردن مهم است. اتوموهای متنوعی در بازار وجود دارد که ممکن است در نهایت انتخاب بهترین اتو از میان آنها موجب سردرگمی شما شود. توجه داشته باشید که استفاده از یک محصول نامناسب، ممکن است به شدت به موهای شما آسیب برساند. در میان صاف کننده های مو، اتوموهای تخت از دیگر مدل ها بهتر هستند. آنها در مقایسه با دیگر مدل ها کمی گرانتر اما از نظر ایمنی بهتر هستند. سعی کنید اتویی را انتخاب کنید که دارای صفحات سرامیکی باشند. صفحات سرامیکی معمولا آسیب کمتری به موها می رسانند. در هنگام خرید اتو مو به ویژگی هایی همچون خاموش شدن خودکار، خنک شدن سریع و ولتاژ دوگانه توجه کنید. انتخاب سایز اتو مو نیز مهم است. عرض ایده آل صفحات اتومو بین 1 تا 1.5 اینچ است. همچنین یک اتو مو با قابلیت تنظیم دما را انتخاب کنید. این کار سبب می شود تا بتوانید میزان دمای دستگاه را با توجه به نوع موی خود سفارشی کنید.

انتخاب اتو مو مناسب

3- خشک کردن مو با استفاده از سشوار

پس از شستن موها، آنها را به آرامی با استفاده از حوله خشک کنید. برای این کار سشوار را بالا نگه داشته و از ریشه تا نوک موها را خشک کنید.

خشک کردن مو با استفاده از سشوار

4- شانه کردن مو

پیش از اتو کشیدن موها، ابتدا آنها را بخوبی شانه کنید. این کار باعث باز شدن گره های مو، بهتر صاف شدن و جلوگیری از وز شدن آنها می شود. توصیه می شود از شانه های چوبی استفاده نمایید. شانه های چوبی مانع وز و بدشکل موها می شوند.

شانه کردن مو

5- استفاده از اسپری محافظ حرارتی

گام بعدی استفاده از یک اسپری محافظ حرارتی برای مراقبت از موها در برابر آسیب ناشی از گرما است. از زدن اسپری بر روی ریشه موها خودداری کنید. زیرا این کار باعث چرب شدن موها می شود. استفاده از یک اسپری موی سبک به صاف ماندن موها برای مدت طولانی تر کمک می کند.

 استفاده از اسپری محافظ حرارتی

6- دسته بندی موها

پیش از اتو کردن موها، آنها را به چند دسته تقسیم کنید. دسته های خیلی نازک یا خیلی ضخیم را جدا نکنید. تقسیم بندی صحیح موها از آسیب رسیدن به موها جلوگیری کرده و به صاف شدن آنها کمک می کند.

 دسته بندی موها

7- اتو کردن مو

اتو را روی دمای مناسب تنظیم کنید. می توانید برای این کار از دفترچه راهنمای اتو موی خود کمک بگیرید. حدود یک اینچ از ریشه موها فاصله بگیرید و شروع به صاف کردن موهای تقسیم بندی شده کنید. این کار را برای هر قسمت تکرار کنید. حال می توانید از موهای زیبای خود لذت ببرید. اکثر ما تمایل داریم درجه حرارت اتو را تا حداکثر دما بالا ببریم. این کار می تواند منجر به خشک شدن، آسیب دیدگی و افزایش ضخامت موها شود. مقدار مناسب گرما می تواند بر روی موهای شما معجزه کند.

 اتو کردن مو اتو را روی دمای مناسب ت

نکاتی مراقبتی پس از صاف کردن موها

1- برای جلوگیری از وز شدن موها پس از اتو کشیدن، باید آنها را از رطوبت دور نگه دارید. هر چه موهای شما کمتر با رطوبت در تماس باشد، مدت زمان صافی آن بیشتر خواهد بود.

2- پس از اتمام حالت دهی، به منظور کاهش تجمع چربی در موها از شامپوی خشک استفاده کنید. این کار از بدحالت شدن موها جلوگیری می کند. این نوع شامپو را می توان بدون نیاز به استفاده از آب بر روی موها اسپری کنید.

3- اگر هوا گرم است و یا قصد دارید به باشگاه بروید، سعی کنید با پوشاندن پیشانی و گردن خود، از انتقال عرق به موها و وز شدن آنها جلوگیری کنید.

4- استفاده از یک روبالشی ساتن به طولانی شدن زمان صافی مو کمک می کند. این نوع روبالشی همچنین از شکستن موها جلوگیری کرده و به حفظ رطوبت آنها کمک می کند.

 

 

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها