(ویدئو) اینجا مشهد، سال 1500 شمسی!

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.1 دقیقه

خبرآنلاین نوشت؛ هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی (A.I.) یک واقعیت زندگی مدرن است؛ میلیون‌ها تصویر و اشکال «هنری» تولید شده توسط رایانه روزانه در سراسر اینترنت منتشر می‌شوند و حال نوبت به مشهد در ۱۵۰۰ رسیده‌است.

هوش‌های مصنوعی تصویرساز، عکس‌هایی که مد نظر شما هستند را ایجاد می‌کنند. تنها کافی است برای آن‌ها بنویسید که چه در ذهن دارید، مثلا تصویر “یک گلدان با دو گل رز در کنار یک پنجره در هنگام غروب” با نوشتن این عبارت به انگلیسی، هوش مصنوعی و عبارت شما را تحلیل کرده و بر اساس متنی که شما نوشتید، یک تصویر جدید که مانند آن را در هیچ‌جا ندیدید ساخته می‌شود.

البته هوش مصنوعی تصویرساز به شکلی ساخته شده که برای هر عبارت چندین تصویر می‌سازد تا شما میان تصاویر نهایی، حق انتخاب داشته باشید. هوش مصنوعی تصویرساز از دل فناوری‌هایی تبدیل عکس چاپی به یک تصویر متحرک و بازسازی تصاویر قدیمی ساخته شده و درواقع با افزایش قدرت و توانایی هوش مصنوعی در ایجاد و درک تصویر، حالا شاهد آن هستیم که هوش‌های مصنوعی مختلف به خوبی حرف انسان را می‌فهمند و تصاویر جدید خلق می‌کنند.

البته این فناوری هنوز هم جای کار دارد و فعلا تصاویری خروجی با خطاهای بسیاری همراه است. اخیرا افرادی از هوش مصنوعی درخواست کرده‌اند تا تصاویری از مشهد در ۱۵۰۰ را ایجاد کند و نتایج خیره‌کننده بوده‌است.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها