دلچسب ترین هدایا برای عاشقان چای

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۳ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.8 دقیقه

راهنماتو- چای یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های جهان است که قدمت آن به حداقل 2700 سال قبل از میلاد می رسد. طبق یک افسانه چینی، امپراتور «شن نونگ» برای اولین بار چای را به طور تصادفی در باغ خود کشف کرد. او برگ چای را که از یک درخت افتاده بود، برداشت و درون آب جوش دم کرد. این نوشیدنی انقدر برای شن نونگ لذت بخش بود که به تحقیق در مورد آن ادامه داد و در نهایت به خواص دارویی این نوشیدنی پی برد. امروزه این نوشیدنی آرامش بخش طرفداران بسیار زیادی دارد. امروز قصد داریم چند هدیه مناسب برای علاقمندان به چای را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد خرید یک هدیه غافلگیر کننده برای یک فرد عاشق چای را دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید:

1- کتری برقی

به گزارش راهنماتو، قطعا کتری برقی یکی از بهترین هدایا برای عاشقان چای است. کتری برقی یک وسیله پرکاربرد برای افرادی است که دوست دارند به محض رسیدن به خانه یا محل کار، یک چای فوری برای خود آماده کنند. قیمت کتری برقی های موجود در بازار به ویژگی هایی مانند سیستم قطع کن خودکار، چراغ نشانگر، آب سنج، سیستم گرم نگهدارنده آب، قابلیت تنظیم دما، چرخش 360 درجه و قدرت جوش سریع بستگی دارد. در حال حاضر قیمت کتری برقی های موجود در بازار از حدود 70 هزار تومان (کتری برقی های مسافرتی) تا 16 میلیون تومان متفاوت است.

کتری برقی

2- چای ساز

یکی دیگر از هدایایی که قطعا یک فرد عاشق چای را ذوق زده می کند، چای ساز است. چه زمانی که خسته از محل کار باز می گردید و یا برای رفتن به سرکار عجله دارید، یک چای ساز خوب می تواند نیاز شما را به یک چای خوشمزه سریعا برطرف کند. در حال حاضر قیمت چای سازهای موجود در بازار از حدود یک میلیون تومان تا حدود 19 میلیون تومان متفاوت است.

چای ساز

3- فرنچ پرس

فرنچ پرس که به نام های دیگری از جمله پلانچر، پرس پات و کافی تییر معروف است، در واقع وسیله ای برای دم کردن قهوه فرانسوی است که برای تهیه دمنوش و دم کردن چای نیز مورد استفاده قرار می گیرد. یک فرنچ پرس باکیفیت نیز قطعا یک شخص دوست دار چای را خوشحال خواهد کرد.  قیمت فرنچ پرس در بازار از حدود 70 هزار تومان تا 4 میلیون تومان متفاوت است.

فرنچ پرس

4- ماگ حرارتی

یک ماگ حرارتی زیبا، قطعا یکی از ضروری ترین ابزارها برای چای خورها است. اگر در بازار گشتی بزنید، ماگ های بسیار زیبا و متنوعی را خواهید دید. ماگ های حرارتی می توانند نوشیدنی ها را برای چند ساعت گرم نگه داشته و از افت دمای آب جلوگیری می کنند. این ماگ های زیبا هدیه ای هیجان انگیز و غافلگیر کننده برای دوستداران چای و نوشیدنی های گرم خواهد بود. قیمت ماگ های حرارتی موجود در بازار از حدود 300 هزار تومان تا 600 هزار تومان متفاوت است.

ماگ حرارتی

5- فلاسک

زمانی که بیرون از منزل هستید و هوس یک لیوان چای داغ می کنید، چه چیزی بهتر از یک فلاسک چای می تواند شما را خوشحال کند؟ یک فلاسک خوب می تواند آب را تا مدت چندین ساعت گرم نگه داشته و خیال شما را از نوشیدن یک نوشیدنی گرم در سفر و کوهنوردی راحت کند. قیمت فلاسک های موجود در بازار بسته به ظرفیت، جنس، برخورداری از دماسنج و .. متفاوت است. در حال حاضر قیمت فلاسک های هوشمند موجود در بازار از حدود 200 هزار تومان تا 9 میلیون تومان متفاوت است.

فلاسک

6- سماور

هنوز هم بسیاری از افراد هستند که طعم چای های چای ساز را دوست ندارند. برای قدیمی ترها که هنوز به روش های سنتی دم کردن چای علاقه دارند، یک سماور قطعا بهترین هدیه خواهد بود. قیمت سماورگازی های موجود در بازار از حدود 2,5 میلیون تا حدود 14 میلیون تومان متفاوت است.

سماور

7- کتری و قوری

هدیه دادن یک ست کتری و قوری زیبا به یک فرد عاشق چای قطعا ایده جالبی است. خصوصا اینکه این ست ها آنقد جدیدا جذاب و زیبا شده اند که چشم هر شخصی، حتی آن ها که چای دوست ندارند را به خود خیره می کند. قیمت ست کتری و قوری های بازار از حدود 800 هزار تومان تا 2,800,000 تومان متغیر است.

کتری و قوری

8- سرویس چای خوری

یک سرویس چای خوری زیبا قطعا یکی از بهترین هدایا برای عاشقان چای است. می توانید با خرید انواع سرویس های چینی، سرامیکی، فانتزی، کریستال و ... عزیزانتان را خوشحال کنید.

سرویس چای خوری

9- ست قوری و وارمر

ست قوری و وارمر یکی از کاربردی ترین و زیباترین هدایا برای عاشقان چای است. با داشتن یک ست قوری و وارمر، می توانید تا ساعت ها چای یا نوشیدنی خود را گرم نگه داشته و هر زمان که بخواهید از نوشیدنی آن لذت ببرید. قیمت ست قوری و وارمرهای موجود در بازار از حدود 300 هزار تومان تا 9 میلیون تومان متفاوت است.

ست قوری و وارمر

10- جعبه تیبگ

جعبه تیبگ یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین هدایا خصوصا برای خانم های علاقمند به چای است. این جعبه های بسیار شیک و کاربردی، از جدیدترین اقلام پذیرایی هستند که معمولا از جنس چوب، بامبو، شیشه و فلز می باشند. درون این جعبه ها می توان هر چیزی اعم از تنقلات ، شیرینی، شکلات، قند، انواع دمنوش ، قهوه و چای های کیسه ای را قرار داد. برخی دیگر از این جعبه ها، دارای وارمر نیز می باشند که موجب کاربردی تر شدن آنها می شود. قیمت این جعبه ها در بازار از حدود 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان متفاوت است.

جعبه تیبگ

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها