نزدیک تهران سفر کجا بریم خنک باشه؟

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۳ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.5 دقیقه

کجارو نوشت؛ اگر برای سفر تابستانی در ایران به‌دنبال جایی با آب‌وهوای معتدل و خنک هستید تا از گرمای تابستان به آن‌ پناه ببرید، علاوه بر شمال، مقاصد متعددی در گوشه‌وکنار همین تهران مناسب سفر هستند.

تعطیلی مدارس و همچنین شروع فصل گرما فرصتی را فراهم می‌کند تا گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت، به جاده‌ بزنند و به مناطق خنک ایران سفر کنند. اگرچه بسیاری از گردشگران، فقط شهرهای شمالی را برای سفر تابستانی مناسب می‌دانند، روستاها و شهرهای بسیاری در اطراف همین تهران وجود دارند که هر یک با طبیعت بکر، هوای مطبوع، حیات‌وحش زیبا،‌ جاذبه‌های متعدد و مردم مهمان‌نواز می‌توانند اوقات خوش و به‌یادماندنی‌ای را برای هر مسافری رقم بزنند؛ به‌خصوص که نسبت به مناطق شمالی بسیار خلوت‌تر هستند و از ازدحام و شلوغی جمعیت نیز خبری نیست.

امروز می خواهیم دو مقصد سفر خنک برای تهرانی ها معرفی کنیم که یک روزه هم می توانند به آنجا بروند و از خنکی هوا لذت ببرند.

فیروزکوه

فیروزکوه از شهرهای زیبای استان تهران در مسیر جاده تهران به شمال به حساب می‌آید که میانگین دمای سالانه آن حدود هشت درجه سانتی‌گراد است. طبیعت بکر و زیبای این شهر، آن را به‌عنوان مقصد سفرهای تابستانی در میان گردشگران مطرح کرده است؛ از جمله تنگه واشی که در دل تابستان، آب‌وهوای خنکی دارد.

1

تنگه میشینه مرگ (که از آن به‌عنوان چهارمحال تهران نیز یاد می‌شود)، چشمه آب معدنی خمده با خاصیت درمانی، روستای هرانده و غار بورنیک و... از دیدنی‌های منطقه‌ی فیروزکوه هستند که می‌توانند برای هر گرشگری جذاب باشند.

دماوند

دماوند یکی از شهرهای استان تهران و مرکز شهرستان دماوند است که مناطق دیدنی و خوش آب‌وهوای بسیاری دارد و یکی از قدیمی‌ترین شهرها و نخستین شهرهای اسطوره‌ای تاریخ ایران به حساب می‌آید. قله باشکوه و زیبای دماوند در شمال شهر دماوند قرار دارد که علت نام‌گذاری شهر نیز محسوب می‌شود. این قله بلندترین قله آتشفشانی آسیا و نخستین اثر طبیعی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی ایران است.

1

2

شهر‌ ییلاقی دماوند در دامنه‌های زيبای كوهستان دماوند قرار و چشم‌اندازی زیبا دارد؛ ضمن اینکه باغ‌های سرسبز و خرم و مراتع مرغوب از خصوصیات مهم این شهر هستند. آبشار برف تنگه لار، آبشار جنگلک، دشت مشا، چشمه سیاه سنگ، چشمه اعلا، دریاچه تار و... گوشه‌ای از جاذبه‌های دیدنی دماوند هستند که گردشگران می‌توانند در طول سفر تابستانی خود از آن‌ها دیدن کنند.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها