چند نکته طلایی برای چیدمان خانه های نقلی

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۵ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.9 دقیقه

راهنماتو- امروزه بسیاری از ما در آپارتمان ها و خانه های نقلی زندگی می کنیم. چیدمان این خانه ها معمولا با چالش های زیادی همراه است. اما با رعایت چند نکته کاربردی در نحوه قراردادن لوازم خانه می توان فضای بزرگتری را ایجاد کرد. در ادامه قصد داریم چند نکته مهم برای چیدمان بهتر خانه های نقلی و کوچک را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید:

1- انتخاب فرش مناسب

به گزارش راهنماتو، هنگام چیدمان یک خانه نقلی، به سراغ فرش های خیلی کوچک نروید. تصور کنید مبلمان شما بر روی یک جزیره کوچک شناور است. این کار باعث می شود فضای شما کوچک به نظر برسد. مطمئن شوید که فرش انتخابی شما با فضا و مبلمان تان متناسب است. یک روش خوب این طولانی ترین ضلع فرش شما حداقل 6 اینچ (15 سانتی متر) از بزرگترین قطعه مبل بلندتر باشد.

چیدمان خانه کوچک

2- ترکیب رنگی مناسب

استفاده از رنگ های خنثی و ملایم برای دیوارها و مبلمان متناسب با رنگ دیوارها، باعث می شود اتاق شما بزرگتر به نظر برسد. همچنین چند رنگ متفاوت مانند خاکستری تیره یا سرمه ای در این چیدمان، فضا را بیش از پیش زیبا خواهد کرد.

چیدمان خانه کوچک

3- تعریف فضا با استفاده از رنگ

استفاده از رنگ های متضاد برای تقسیم بندی بخش های مختلف خانه، روشی موثر برای مدیریت فضاهای کوچک است. انتخاب یک رنگ متضاد برای دیوارهای اتاق خواب، بدون نیاز به استفاده از مبلمان یا تقسیم‌بندی فیزیکی، توهم فضاهای جداگانه را ایجاد می کند.

چیدمان خانه کوچک

4- استفاده از پرده کرکره

هنگام طراحی یک اتاق نشیمن کوچک، بهتر است از ایده پرده های معمولی چشم پوشی کنید و در عوض از پرده هایی که فضا را بازتر نشان می دهند، استفاده کنید. اگرچه پرده‌ها عنصری از تجمل را به فضای خانه شما می آورند، اما اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید، بهتر است از پرده هایی استفاده کنید که فضا را بازتر نشان می دهند.

 استفاده از پرده کرکره

5- استفاده از مبلمان پایه دار

انتخاب یک مبل یا صندلی راحتی پایه دار به ایجاد حس نور و فضای بیشتر کمک می کند و حتی منجر به باز شدن کوچکترین فضاها نیز می شود. در واقع وقتی قسمت بیشتری از سرامیک یا کف اتاق قابل مشاهده باشد، اتاق بزرگتر به نظر می رسد.

 استفاده از مبل پایه دار

6- پنهان کردن گوشه ها

اگر چشم‌های ما گوشه ها را ببیند، ذهن ما دقیقا می داند اندازه اتاق چقدر است، اما اگر بتوانید گوشه ها را به طریقی از دید پنهان کنید، به نظر می رسد فضای بزرگتری دارید. می توانید از یک گیاه بلند در کنار دیوار و یا میز و چراغ رومیزی برای این کار استفاده کنید.

پنهان کردن گوشه ها

7- استفاده از استند

سعی کنید برای چیدمان فضاهای کوچک از ارتفاع حداکثر استفاده را ببرید. یک استند مناسب و دکوری های زیبا بر روی آن با اشغال حداقل فضا زیبایی خانه کوچک شما را دو چندان خواهند کرد.

 استفاده از استند

8- ایجاد فضا با استفاده از آینه

این یکی از قدیمی ترین ترفندها برای بزرگتر جلوه کردن فضاهای کوچک است. آینه بزرگ در اتاق نشیمن به کمک انعکاس نور و البته دکوراسیون داخلی توهم دوبرابری اتاق نشیمن شما را ایجاد می کند. توصیه می شود به دنبال بزرگترین آینه ای باشید که می توانید از انعکاس آن نهایت استفاده را ببرید و تا حد امکان نور را به اتاق بازگردانید.

ایجاد فضا با استفاده از آینه

9- استفاده از رنگ ها برای فریب دادن چشم

می توانید از رنگ ها برای فریب دادن چشم خود استفاده کنید. نیمه پایینی دیوار را با رنگ مورد علاقه خود که بیشتر جلب توجه می کند، بپوشانید. سپس نیمه بالایی و سقف را با رنگ خنثی تری رنگ آمیزی کنید.

استفاده از رنگ ها برای فریب دادن چشم

10- مبلمان کوچک با رنگ خنثی

مبلمان کوچک با رنگ خنثی می تواند به روشن تر و بازتر شدن فضا کمک کند. علاوه بر این سعی کنید از کوسن هایی استفاده کنید که تضاد خیلی زیادی با مبلمان ایجاد نکنند.

 مبلمان کوچک با رنگ خنثی

11- استفاده از شلف

یکی از نکات چیدمان فضای کوچک این است که از هر فضایی حداکثر استفاده را ببرید. استفاده از فضای عمودی آزاد روی دیوارها و گوشه ها برای چیدمان لوازم دکوری، بهتر از یک میز به بزرگتر نشان دادن فضای اتاق شما کمک می کند.

 استفاده از شلف

12- اتصال تلویزیون به دیوار و مخفی کردن آن

یک تلویزیون دیواری همیشه گزینه خوبی برای اتاق های نشیمن کوچک است. این کار راه حلی هوشمندانه برای جلوگیری از اشغال فضا در محیط های کوچک است. همچنین پنهان کردن هوشمندانه این دستگاه مستطیلی بزرگ از پرکردن فضای کوچک شما جلوگیری می کند.

 اتصال تلویزیون به دیوار و مخفی کردن آن

13- ساخت مرکز رسانه ای در گوشه اتاق

یک پنل ام دی اف به دیوار متصل کنید. سپس صفحه تلویزیون خود را در بالای آن نصب کنید. قفسه ها بدون اشغال فضا، امکان ذخیره سازی لوازمی مانند کشوهای باریک و صندلی های نشیمن کوچک را در اختیار شما قرار می دهند.

ساخت مرکز رسانه ای در گوشه اتاق

14- جلوگیری از قرار دادن مبل در جلوی راهرو

یک مبل L شکل کم رنگ برای باز کردن فضا انتخاب کنید. گوشه ای دنج برای قرار دادن مبل ها انتخاب کنید و از قرار دادن آنها در جلوی راهرو خودداری کنید.

جلوگیری از قرار دادن مبل در جلوی راهرو

15- دور کردن توجه از درب ورودی

چه یک کلبه روستایی داشته باشید یا یک خانه نقلی در آپارتمان، زمانی که درب ورودی شما مستقیما به سمت اتاق نشیمن باز شود، کوچک بودن فضا بیش از پیش جلب توجه می کند. در چنین شرایطی یک چیدمان متفکرانه با ایجاد یک نقطه کانونی توجه را از درب ورودی دور می کند. این کار به بزرگتر به نظر رسیدن فضا کمک زیادی می کند.

دور کردن توجه از درب ورودی

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها