اپلیکیشن ChatGPT در یک هفته بیش از 500000 بار دانلود شد

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۵ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.9 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ شرکت OpenAI هفته گذشته بالاخره اپلیکیشن رسمی چت‌بات محبوب ChatGPT را منتشر کرد، البته تنها برای کاربران iOS. حالا طبق جدیدترین اطلاعات، این اپلیکیشن در همین مدت توانسته در ایالات متحده بیش از نیم میلیون دانلود داشته باشد.

اپلیکیشن ChatGPT تنها برای iOS منتشر شده است و ابتدا در اختیار کاربران آمریکایی قرار گرفت. اما حالا این اپ برای کاربران 11 کشور دیگر هم ارائه شده است که می‌تواند به‌زودی آمار دانلود آن را افزایش دهد. علاوه‌براین، در صورت انتشار نسخه اندروید این اپلیکیشن، احتمالاً با میلیون‌ها دانلود روبه‌رو خواهیم شد.

عبور ChatGPT از اج و بینگ در میزان دانلود 5 روزه

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی محبوبیت زیادی میان کاربران پیدا کرده‌اند، بنابراین نیم میلیون بار دانلود برای محبوب‌ترین چت‌بات این روزها چندان تعجب‌برانگیز نیست. طبق گزارش اخیر، میزان دانلود چت‌بات OpenAI روی iOS در ایالات متحده در بازه 5 روزه توانسته از دانلود مایکروسافت اج و بینگ روی iOS و اندروید پیشی بگیرد.

مرورگر اج و موتور جستجوگر بینگ به لطف محبوبیت ChatGPT مورد توجه قرار گرفتند و توانستند در بازه زمانی 5 روزه به ترتیب 340 و 335 هزار بار در iOS و اندروید دانلود شوند. اما در مقابل، ChatGPT توانسته در مدت 5 روز، به میزان دانلود 480 هزار بار و آن هم تنها روی پلتفرم iOS دست پیدا کند.

اگر میزان دانلود این اپلیکیشن‌ها تنها روی iOS را با یکدیگر مقایسه کنیم، با اختلاف بیشتری روبه‌رو می‌شویم. در بازه زمانی 5 روزه در ایالات متحده، میزان دانلود بینگ و اج روی iOS به‌ترتیب برابر 250 و 195 هزار بار بوده است.

طبق گزارش اخیر، اپلیکیشن ChatGPT همچنین توانسته از بسیاری از اپ‌های هوش مصنوعی در اپ استور در ایالات متحده پیشی بگیرد. این اپ‌ها اگرچه برای افزایش میزان دانلود خود در نام‌هایشان از عبارت‌های هوش مصنوعی (AI) و چت‌بات (Chatbot) استفاده کرده‌اند، اما باز هم چت جی‌پی‌تی از آن‌ها پیشی گرفته است. البته در این میان یک اپ موفق به شکست ChatGPT شده است.

در بازه زمانی 5 روزه در ایالات متحده، اپلیکیشن «Chat with Ask AI» توانسته روی اندروید و iOS به میزان دانلود 590 هزار بار دست پیدا کند که بالاتر از 480 هزار بار دانلود ChatGPT است.

حالا باید منتظر انتشار اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید باشیم تا ببینیم میزان دانلود آن به چه میزان می‌رسد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها