محبوب ترین طوطی های سخنگوی بازار چند؟

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۶ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.8 دقیقه

راهنماتو- طوطی ها از جمله باهوش ترین و دوست داشتنی ترین موجوداتی هستند که می توانید به عنوان حیوان خانگی انتخاب کنید. برخی از گونه های این موجودات دوست داشتنی توانایی فوق العاده ای در یادگیری و تقلید کلمات دارند. آنها معمولا این کار را با هدف جلب توجه سرپرست خود یا طوطی های دیگر انجام می دهند. همه طوطی ها به یک اندازه در صحبت کردن توانا نیستند و میزان توانایی آنها در صحبت کردن و تقلید کلمات، به نژاد آنها بستگی دارد. البته آموزش مناسب آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه قصد داریم بهترین طوطی های سخنگوی موجود در ایران، ویژگی ها و قیمت آنها را به شما معرفی کنیم:

1- کاسکو

به گزارش راهنماتو، طوطی خاکستری، طوطی خاکستری کنگو یا طوطی خاکستری آفریقایی که در ایران با نام کاسکو شناخته می‌شود، یکی از اعضای خانواده طوطیان و از طوطی‌های راستین می‌باشد. این پرنده یکی از محبوب ترین طوطی های سخنگو در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران است. کاسکو جثه ای متوسط دارد، میانگین طول بدن آن حدود 33 سانتی متر و وزنی در حدود 400 تا 500 گرم دارد. پرو بال کاسکوها مانند دیگر طوطی ها رنگی نیست، اما هوش و قدرت سخنگویی فوق العاده ای دارند. آنها اگر بخوبی آموزش ببینند، قادرند لغات و جملات زیادی را یاد بگیرند و صداهای مختلف مانند صدای زنگ تلفن را بخوبی تقلید می کنند. کاسکوها معمولا حدود 40 ال 60 سال در اسارت و حدود 23 عمر در طبیعت عمر می کنند. قیمت جوجه کاسکو در حال حاضر از 17 تا 30 میلیون متغیر است.

 کاسکو

2- طوطی آمازون

طوطی آمازون که در ایران به کاسکوی سبز نیز معروف است، یکی از بزرگ ترین مجموعه طوطی ها با 31 گونه مختلف است که اصلی ترین ویژگی همه آنها غالب بودن رنگ سبز در رنگ پرهایشان است. تنها 10 گونه از این طوطی ها قابل اهلی کردن هستند. طوطی های آمازون بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند و هوش بالایی در یادگیری کلمات دارند. طول بدن طوطی های آمازون به طور متوسط بین 28 الی 33 سانتی متر  و وزن آنها بین 400 الی 600 گرم می باشد. طوطی های آمازون نیاز به توجه زیادی دارند، بسیار هوشمند و اجتماعی هستند و در صورت عدم توجه، دچار افسردگی و مشکلات روحی و جسمی می شوند. میانگین طول عمر آنها حدود 50 سال می باشد. برای خرید طوطی آمازون در ایران در حال حاضر باید چیزی بین 30  تا 60 میلیون تومان هزینه کنید.

طوطی آمازون

3- شاه طوطی

شاه طوطی یا طوطی اسکندر نوعی طوطی بزرگ با طول بدن بین 53 تا 58 سانتی متر و وزن 250 گرم می باشد. این پرنده از توانایی فوق العاده ای در صحبت کردن برخوردار است و می تواند هر نوع صدایی را تقلید کند. این پرنده بسیار خونگرم است و معمولا به یکی از اعضای خانواده متعهد می شود. تنها مساله ای که نیاز است به آن توجه کنید، این است که شاه طوطی در میان صحبت کردن خود معمولا زیاد جیغ می زند و ممکن است موجب آزار اعضای خانواده شود. شاه طوطی ها معمولا بین 25 تا 40 سال عمر می کنند. در حال حاضر قیمت شاه طوطی از حدود 5 میلیون تا 14 میلیون تومان متفاوت است.

 شاه طوطی

4- طوطی ملنگو

ملنگو یا طوطی طوق دار هندی یکی از زیباتری و اجتماعی ترین طوطی های خانگی است که توانایی فوق العاده ای در صحبت کردن و تقلید صدا دارد. رنگ اصلی و رایج این طوطی ها سبز است اما در رنگ های آبی و زرد نیز وجود دارند. میانگین طول بدن طوطی های ملنگو حدود 40 سانتی متر و میانگین وزن آنها حدود 249 گرم می باشد. طوطی های ملنگو معمولا از 8 ماهگی تا یک سالگی شروع به صحبت کردن می کنند و در صورت آموزش صحیح قادرند کلمات زیادی (حدود 200 کلمه) را نیز یاد بگیرند. آنها معمولا بین 20 تا 30 سال در شرایط اسارت عمر می کنند. در حال حاضر قیمت طوطی ملنگو بسته به سن و توانایی صحبت کردن از حدود 2.5 میلیون تا 10 میلیون تومان متفاوت است.

طوطی ملنگو

5- طوطی راهب

طوطی راهب یا کواکر یکی از زیباترین طوطی های موجود در جهان است که به دلیل رنگ خاکستری پرهای صورتش و شباهت آن به راهب ها به این نام معروف شده است. طوطی راهب فوق العاده وفادار است و به توجه و محبت زیادی نیاز دارد. این طوطی ها از بغل کردن و نوازش سرشان بسیار لذت می برند. آنها توانایی فوق العاده ای در یادگیری کلمات دارند و حتی قادرند جمله بسازند. این موجودات دوست داشتنی از توانایی تقلید صدا و آواز نیز برخوردار هستند. طول بدن آنها حدود 30 سانتی متر و وزن آنها بین 90 تا 100 گرم است. این طوطی ها پرهایی سبز و صورت و سینه خاکستری دارند. اما در رنگ های آبی، زرد و سفید نیز دیده می شوند. در حال حاضر قیمت طوطی راهب از 3,5 میلیون تا 7 میلیون تومان متفاوت است.

طوطی راهب

6- طوطی اکلکتوس

طوطی اکلکتوس گونه بسیار زیبایی از طوطیان است که گونه نر و ماده آن از نظر ظاهری تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. به طوری که اکلکتوس نر دارای پرهای سبز و براق و منقار نارنجی است، در حالی که اکلکتوس ماده دارای پرهایی قرمز رنگ، و پرهای سینه آبی و منقار سیاه می باشد. طوطی های اکلکتوس اغلب باهوش و مهربان هستند و توانایی فوق العاده ای در تقلید کلمات و سخن گفتن دارند. آنها موجوداتی بسیار حساس و عاطفی هستند و در صورت عدم توجه شروع به پرکنی می کنند. طول عمر آنها حدود 30 سال است و در صورت نگهداری مناسب می توانند بین 50 تا 70 سال نیز عمر کنند. طول بدن این طوطی ها حدود 35 تا 43 سانتی متر و وزن آنها حدود 440 گرم می باشد. این طوطی در حال حاضر بین 25 الی 30 میلیون تومان قیمت دارد.

طوطی اکلکتوس

7- طوطی کاکادو

طوطی کاکادو یکی از زیباترین و منحصر به فردترین طوطی های خانگی است که در اغلب کشورهای جهان از جمله ایران پرورش داده می شوند. کاکادوها از هوش بسیار بالایی برخوردار هستند، جثه نسبتا بزرگی دارند و رنگ پرهایشان سفید است. البته این نژاد از پرندگان 21 گونه متفاوت دارند و در رنگ های مشکی، صورتی و زرد نیز دیده می شوند. از جمله نژادهای این طوطی می توان به کاکادو چشم روشن، کاکادو نخلی سیاه، کاکادو تاج لیمویی و ... اشاره کرد. باید بدانید طوطی های کاکادو در صورت عدم توجه با ایجاد سروصدای بسیار بلند شروع صاحب خود را کلافه خواهند کرد. این طوطی بین 30 الی 60 سانتی متر طول و 500 الی 1200 گرم وزن دارد. این طوطی ها به دلیل توانایی خاص خود در حرکت دادن تاج و هوش بالایشان از محبوبیت بالایی در سراسر جهان برخوردار هستند. این طوطی ها استعداد فوق العاده ای در صحبت کردن و تقلید حرکات انسان ها دارند. به شرطی که برای آموزش دادن آنها وقت بگذارید. آنها بسیار زیاد (حتی تا 70 سال) نیز عمر می کنند. قیمت این طوطی ها بسته به نژاد و سن متفاوت است و در حال حاضر با قیمت حدود 100 میلیون تومان به فروش می رسد.

طوطی کاکادو

 

 

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها