(تصاویر) آسمان خراش‌های بادی؛ ایده عجیب و جدید مهندسان!

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۶ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.3 دقیقه

ایسنا نوشت؛ شرکت معماری «زومو»(Zumo) تصاویری نفس‌گیر در حساب کاربری اینستاگرام خود از طرح‌های مفهومی آسمان خراش‌های بادی منتشر کرده است که ادعا می‌کند پایدار هستند.

آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده‌ای را تصور کنید که مانند بالن‌های بزرگ بالا می‌آیند و افق شهر را با حضور شگفت‌انگیز خود متحول می‌کنند. به تازگی شرکت معماری زومو(Zumo) تصاویر مفهومی جالب توجه در حساب کاربری اینستاگرام خود از آسمان خراش‌های بادی منتشر کرده است که ادعا می‌کند پایدار هستند.

معرفی مفهوم انقلابی آسمان‌خراش‌های بادی، جایی که شگفتی‌های معماری و نوآوری پایدار در کنار هم قرار می‌گیرند، چیزی است که در توضیح این تصاویر آمده است.

1

البته این سازه‌های بالن مانند هنوز پا به دنیای واقعیت نگذاشته‌اند. آنها در حال حاضر چیزی هستند که توسط هوش مصنوعی تصویرساز Midjourney تصویر شده است، اما آنها به زودی می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند.

این تصاویر، آسمان‌خراش‌هایی را نشان می‌دهند که بر فراز شهرها از نیویورک تا توکیو و از لندن تا دبی در آسمان غوطه‌ور هستند. به نظر می‌رسد آنها از مواد سبک وزن و انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند و به گفته شرکت زومو، پایدار هستند.

1

شرکت معماری زومو جزئیاتی در مورد چگونگی پایداری این نوآوری‌ها در صورت به واقعیت تبدیل شدن ارائه نکرده است، اما می‌توانیم تصور کنیم که در صورت نیاز به راحتی می‌توان آنها را برای استفاده مجدد از جایی جمع کرد و سپس در جایی دیگر برپا کرد.

ایده‌پردازان آینده‌ای را نشان می‌دهند که در آن ساختمان‌های ما می‌توانند بر فراز آسمان اوج بگیرند، بدون اینکه ردپای مخرب کربن را از خود بر جا بگذارند. این آسمان‌خراش‌های بادی به همان اندازه که در حوزه ساختمان‌های مرتفع مهم هستند، در مورد روند ساخت سبز نیز اهتمام دارند.

1

الهام گرفتن

معماران ممکن است بخواهند از برج شانگهای الهام بگیرند که نمونه‌ای درخشان از گام‌های ضروری است که معماران باید برای تولید ساختمان‌های کم‌مصرف بردارند. برج شانگهای که در سال ۲۰۱۵ تکمیل شد، در حال حاضر دومین ساختمان بلند جهان است و با وجود اینکه بر فراز خط افق شانگهای قرار دارد، دارای بالاترین رتبه انرژی ممکن (LEED Platinum) است.

این برج از فناوری و مهندسی پیشرفته برای کاهش اثرات زیست محیطی خود استفاده می‌کند. شکل و طراحی منحصر به فرد آن به آن اجازه می‌دهد تا به طور موثر در برابر باد مقاومت کند که موجب صرفه‌جویی ۲۰ هزار متری آرماتور فولادی در طول ساخت آن شده است.

همچنین وابستگی زیادی به انرژی پاک و تجدیدپذیر دارد که مصرف و انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط این برج را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. برج شانگهای یک موفقیت برجسته در چین است، کشوری که آلودگی و مصرف انرژی برای چندین دهه در آن مخرب و هشدار دهنده بوده است.

1

اکنون باید دید آیا این سازه‌های بادی جدید می‌توانند دنباله‌روی برج شانگهای باشند؟ آیا آنها انرژی سبز و روش‌های نوین ساخت و ساز را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از ساخت و ساز معرفی خواهند کرد؟

در حال حاضر، این برج‌ها فقط یک رویا هستند و تنها چند تصویر دقیق از آنها منتشر شده است. با این حال، در آینده ممکن است آنها بسیار رایج شوند.

1

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها