ایمیل جعلی اپل کاربران آیفون را نگران کرده است

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۷ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.2 دقیقه

 باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ اخیرا کلاهبرداری از طریق ایمیلی که فرستندگان آن ادعا می کنند از سرویس iCloud اپل هستند، منتشر شده است.

همانطور که توسط تیم فناوری Mirror مشاهده شد، در ایمیل جعلی کاربران اپل آمده است: "عکس‌ها و ویدیو‌های شما حذف می‌شوند و باید برای جلوگیری از این امر اقدام کنید. "

هنگامی که ایمیل را باز می‌کنند، کاربران لوگوی iCloud و پیامی را می‌بینند که نشان می‌دهد روش پرداخت معمول آن‌ها اکنون منقضی شده است. به دنبال آن جزئیات حساب جعلی و هشدار داده می‌شود که عدم به روز رسانی ممکن است منجر به حذف خودکار تصاویر ذخیره شده در این سرویس اشتراک حیاتی شود.

در این پیام ذکر شده است که  «بدون فضای iCloud، ممکن است نتوانید همه داده‌ها و فایل‌های خود را در این سرویس ذخیره کنید». سپس کاربران باید روی دکمه‌ای کلیک کنند تا جزئیات خود را به روز کنند.

صفحه به‌روزرسانی نشان می‌دهد که برنامه وفاداری، به‌طور رایگان از فضای ذخیره‌سازی اضافی iCloud برخوردار است. سپس دکمه‌ای ظاهر می‌شود که اطلاعات شخصی کاربر را برای استفاده مجرمان به سرقت می‌برد.

مانند اکثر کلاهبرداری ها، این تهدید اخیر نیز نشانه‌های زیادی از جعلی بودن آن دارد. اگرچه لوگوی iCloud وجود دارد، اما هیچ برند اپل در پیام وجود ندارد. این یادداشت همچنین شامل نام گیرنده نمی‌شود، کلاهبرداران به سادگی قسمت اول آدرس ایمیل را اضافه می‌کنند تا سعی کنند کاربران را فریب دهند. یک ضربه سریع بر روی آدرس فرستنده نیز فوراً نشان می‌دهد که ایمیل از آدرس Apple.com نیست.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها