انیمه های ترسناکی که خواب را از شما خواهند گرفت!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۷ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.8 دقیقه

راهنماتو- از دهه 60 میلادی، انیماتورهای ژاپنی بینندگان را با اسطوره های ترسناک مجذوب آثار خود کرده اند. انیمه‌های ترسناک که یا خودشان خالق داستان های ترسناک هستند و یا براساس مانگاها ساخته می شوند، به فضایی قدرتمند برای برخی از داستان‌سرایی‌های ژانر متفکرانه و منحصربه‌فرد تبدیل شده اند. می توان گفت تاکنون هزاران انیمه ترسناک ساخته شده است. امروز قصد داریم ده مورد از بهترین انیمه های ترسناک جهان از انیمه‌های هیجان‌انگیز ماوراء الطبیعه گرفته تا قاتلان زنجیره‌ای فراطبیعی و حماسه های خون آشام را به شما معرفی کنیم:

10- تئاتر تاریکی: یامیشیبای (2013)

تئاتر تاریکی: یامیشیبای

به گزارش راهنماتو، انیمه سریالی تئاتر تاریکی: یامیشیبای (Theatre of Darkness: Yamishibai) برای اولین بار در سال 2013 ساخته شد.هر کدام از قسمت‌های این انیمه سریالی فقط چند دقیقه هستند. هر هفته پیرمردی با نقاب زرد رنگ در زمین بازی کودکان ظاهر می شود و داستان هایی از ارواح (بر اساس اسطوره ها و افسانه های شهری با منشاء ژاپنی) برای آنها تعریف می کند. این انیمه در همین مدت کوتاه توانسته است به شیوه‌ای منحصربه‌فرد و غافلگیرکننده جنبه های ترسناکی از تماس های تلفنی عجیب و غریب گرفته تا خطرات روستاهای را به تصویر بکشد. در حال حاضر نه فصل از این انیمه تولید شده است.

9-  توکیو غول (2014)

توکیو غول

Tokyo Ghoul یک انیمه ترسناک علمی تخیلی است که بر اساس مانگای Sui Ishida ساخته شده است و به اندازه همان مانگا ترسناک است. این انیمه درباره دانشجویی به نام کانکی می باشد که مورد حمله غول های گوشتخوار قرار می گیرد و در کمال ناباوری جان سالم به درمی برد. او که به شدت مجروح شده است، به بیمارستان منتقل می شود و از یکی از آن غول ها بر روی او پیوند اعضا انجام می شود. کانکی در می‌یابد که خود نیز تبدیل به فردی نیمه انسان، نیمه غول شده است و در دنیایی که دیگر انسان‌ها در بالاترین زنجیره غذایی قرار ندارند، گرفتار می‌شود.

8- انسان و شیطان (2018)

 انسان و شیطان

انیمه Devilman Crybaby یا انسان و شیطان یکی از موفق‌ترین انیمه‌های سال 2018 می باشد که با اقتباس از مانگای معروف Devilman Go Nagai ساخته شده است. این انیمه زندگی نوجوانی مهربان و نه چندان قدرتمند به نام آکیرا فودو را به تصویر می کشد که دوست دوران کودکی خود را در یک سفر خطرناک برای پرده برداشتن از راز شیاطین همراهی می کند. طولی نمی کشد که پای شیاطین به آنجا باز می شود و بدن دوست آکیرا به تسخیر شیاطین درمی آید. او برای نجات دادن جان دوستش،  با تصاحب کردن شیطانی به نام آمون، به یک دویل‌من تبدیل شده و دیگر شیاطین را شکست می دهد.

7- عامل پارانویا (2004)

 عامل پارانویا

عامل پارانویا یا Paranoia Agent یک انیمه 13 قسمتی با روایتی بزرگ‌سالانه درباره فروپاشی درونی یک جامعه و انسان‌های آن می باشد. این انیمه داستان زندگی یک فرد معروف اما به مشکل‌خورده در کار را روایت می کند که مشغول راه رفتن در خیابان های تاریک است. او ناگهان صدایی می شوند و از ترس شروع به دویدن می کند. اما زمین می خورد و سعی می‌کند طرح‌های خود را از روی آسفالت بردارد. ناگهان فردی با اسکیت به او نزدیک می شود و با یک ضربه دردناک او را قربانی خود می کند. تسوکیکو ساگی تنها قربانی نیست و پسربچه‌ی ناشناسی هر از چند وقت یک بار به مردم حمله می‌کند و آن‌ها را با چوب بیس‌بال می‌زند. او نمی داند مکان زمین خوردنش به زودی به یکی از ترسناک ترین نقاط شهر برای او تبدیل خواهد شد.

6- انگل (2014)

 انگل

Parasyte یکی از اعتیادآورترین انیمه های ترسناک جهان است که زندگی یک نوجوان 17 ساله به نام شینیچی ایزومی را روایت می کند. زندگی او در فوکویاما، هیروشیما پس از تهاجم بیگانگان انگلی به ژاپن زیر و رو می شود. در واقع موجوداتی فضایی به نام انگل به زمین آمده و با ورود از طریق بینی و گوش، مغز انسان ها را در اختیار می گیرند. اما موجودی فضایی به نام میگی تنها می تواند دست راست شینیچی را بگیرد و موفق نمی شود او را کاملا کنترل کند. میگی و شینیچی یاد می گیرند  در کنار هم زندگی کنند و با دیگر انگل هایی که انسان ها را فقط به عنوان غذا می بینند، مبارزه کنند.

5- جهنمی (2001)

جهنمی

انیمه جهنمی یا Hellsing حال و هوایی خون آشامی دارد. قهرمان اصلی داستان که خود یک خون آشام است، در سازمانی سری و مخفی به نام Hellsing در انگلستان کار می کند. وظیفه اصلی این سازمان مبارزه با خون‌آشام‌ها، غول‌ها و موجودات فراطبیعی دیگری است که انگلستان را تهدید می کنند.

4- آبی خوش رنگ (1997)

آبی خوش رنگ

آبی خوش رنگ یا Perfect Blue یک انیمه ژاپنی در ژانر تریلر روان‌شناختی است که زندگی دختر جوانی به اسم میما کریگوی را روایت می کند. او که به عنوان خواننده‌ی اصلی یک گروه موسیقی پاپ هواداران زیادی دارد، تصمیم می‌گیرد خوانندگی را رها کرده و وارد دنیای بازیگری شود. ورود او به این عرصه اتفاقات عجیب و ترسناکی را برایش رقم می زند.

3- Boogiepop Phantom (2000)

Boogiepop Phantom

Boogiepop Phantom روابط انسانی، عواطف بشر و ترس های او را به تصویر می کشد. این انیمه به دلیل طرح پیچیده و گیج کننده، سبک تجربی و دیالوگ های استعاره ای به شدت بیننده را با خود درگیر می کند. با ظهور نور عجیبی در آسمان، اتفاقات غیرقابل باوری گریبانگیر گروهی از دانش آموزان دبیرستانی می شود. شخصیت های داستان توسط فردی معروف به Boogiepop با یکدیگر مرتبط می شوند.

2- هیگوراشی وقتی آنها گریه می کنند (2006)

هیگوراشی وقتی آنها گریه می کنند

Higurashi When They Cry داستانی پرپیچ و خم از زندگی پسر جوانی به نام مبارا کیچی را روایت می کند که در یک دهکده روستایی به ظاهر ایده‌آل به نام هینامیزوا زندگی می کند. او در مدرسه روزهای شادی را با دوستانش می گذراند، اما این ظاهر ماجراست. در یک روز سرنوشت‌ساز قتلی در این روستا اتفاق می افتد و از آن روز به بعد وقایع ترسناکی در آنجا رخ می دهد. او می فهمد حتی نزدیک ترین دوستانش هم آن چیزی نیستند که ظاهرشان نشان می دهد.

1- دفترچه مرگ (2006)

دفترچه مرگ

Death Note زندگی نوجوانی به نام لایت یاگامی را به تصویر می کشد. نوجوانی فوق‌العاده باهوش که کشفی عجیب زندگی او را تغییر می دهد. او با پیدا کردن یک دفترچه یادداشت ماوراء طبیعی این توانایی را پیدا می کند بتواند هرکسی را که نامش را در دفترچه یادداشت نوشته است، بکشد. او در پی یک جستجوی فاشیستی، سعی می کند جهان را از شر ظلم خلاص کند. لایت به عنوان قاضی، هیئت منصفه و جلاد به یکی از ترسناک ترین آنتاگونیست های انیمه در تمام دوران تبدیل می شود. اما کارآگاهی مرموز و هوشمند در تلاش است تا علت مرگ های غیر طبیعی جهان را کشف کند. یک معمای تاریک لذت بخش و در عین حال سرگرم کننده که Death Note را به انیمه ای نمادین و ترسناک تبدیل کرده است.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها