غذای عجیبی که چینی‌های ماقبل‌ تاریخ می‌خوردند

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۷ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.3 دقیقه

فرادید نوشت؛ تقریباً ۶۰۰۰ سال پیش، انسان‌های ماقبل تاریخ که در جنوب چین می‌زیستند، جزو نخستین افرادی بودند که غذای پخته می‌خوردند.

فسیل‌های کشف‌شده در آبگیر رودخانه زوجیانگ در منطقه گوانگشی اطلاعات بیشتری را در مورد نوع رژیم غذایی انسان‌های ماقبل تاریخ در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد؛ رژیمی که پیتون‌های ۴ متری هم جزء آن‌ها هستند!

محققان موسسه دیرین‌شناسی مهره‌داران و دیرین‌انسان‌شناسی آکادمی علوم چین و موسسه حفاظت از آثار فرهنگی و باستان‌شناسی گوانگشی در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی گفته‌اند کاوش‌های اخیر در آبگیر رودخانه زوجیانگ، منجر به کشف مجموعه‌ای از استخوان‌های مار شده که قدمت آن‌ها به دوره نوسنگی بازمی‌گردد. 

1

(فسیل‌های کشف شده مار که جای جراحت و ضربه روی آن‌ها دیده می‌شود)

محققان فسیل‌ها را با استخوان‌های گونه‌های موجود مقایسه کردند و سه نوع مار را شناسایی کردند: مار پیتون برمه، شاه کبرا و افعی اِلاف که همگی هنوز در چین رایج هستند. 

به گفته این موسسه، دیرین‌شناسان میان فسیل‌ها، یک ستون فقرات میانی ۴ متری را شناسایی کردند که زمانی متعلق به یک مار پیتون برمه‌ای بوده است. ستون فقرات این مار، رکورد درازترین مار کشف‌شده در تاریخ چین را شکسته است. 
به گفته کارشناسان، فسیل‌ها شواهدی از شکستن، بریدن و سوزاندن دارند که نشان‌دهنده‌ی شکار شدن توسط انسان است. این باور وجود دارد که انسان‌های ماقبل تاریخ مارها را قبل از کباب کردن گوشت برای غذا شکار کرده و می‌کشتند.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها