طراحی میکرو هدفون فناورانه برای موبایل

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ آزمایشگاه xMEMS در کالیفرنیا ، قصد دارد فناوری بلندگو‌های مبتنی بر سیم پیچی را با میکرواسپیکر‌های مبتنی بر سیلیکون جایگزین کند و راه‌حل Solid-State Fidelity را برای استفاده در هدفون‌های بی‌سیم واقعی و مانیتور‌های داخل گوش راه‌اندازی کرده است.

طراحان این محصول گفتند: بر خلاف بلندگو‌های سیم پیچ معمولی ، بلندگو‌های ما یکپارچه هستند. با غشا‌های سیلیکونی نسبت به بلندگو‌های معمولی سفتی مواد بسیار بهتر و پاسخ ضربه‌ای به طور نمایی سریعتر را ارائه می‌دهند که در نتیجه عملکرد صوتی برتر فناوری‌های xMEMS Solid-State Fidelity را به همراه دارد.

غشای سیلیکونی در بلندگوی حالت جامد ثبت شده به طور مؤثر جایگزین دیافراگم کاغذی یا پلاستیکی در طراحی معمولی درایور بلندگو می‌شود و ادعا می‌شود که برای وضوح بهتر حدود ۹۵ برابر سفت‌تر است و طراحی سیلیکونی نیز ۱۵۰ برابر ضربه سریع‌تری ارائه می‌کند.

طراحی انجام شده یک بلندگوی سبک وزن با کارایی بالاست. یعنی فقط ۵۶ میلی گرم وزن دارد و ضخامت آن ۱ میلی متر است. این طرح باید فضای بیشتری را در داخل محفظه برای باتری‌های بزرگتر یا سنسور‌های داخلی مانند میکروفون‌ها ایجاد کند و گفته می‌شود طراحی کلی نیاز به بلندگو را از بین می‌برد.

به دلیل اینکه میکرواسپیکر‌های xMEMS از فرآیند‌های نیمه هادی استاندارد استفاده می‌کنند، شرکت ادعا دارد که می‌توان آن‌ها را سریع، یکنواخت و مقرون به صرفه در مقیاس تولید کرد.

میکرو اسپیکر Montara این شرکت در حال حاضر در سمعک فعال Mimitakara ۶EB وجود دارد و xMEMS اکنون Montara Plus را راه اندازی کرده است. گزارش شده است بالاترین خروجی میکرو اسپیکر MEMS در جهان است و به عنوان یک مبدل با پهنای باند کامل ارائه می‌شود. مانیتور‌های داخل گوش با وضوح تصویر

Skyline DynamicVent با ترکیب بهترین کیفیت‌های طراحی هدفون باز و بسته، دریچه‌ای با قابلیت کنترل محیط ایجاد می‌کند. بستن دریچه منجر به بهترین تجربه شنیداری و پاسخ باس و همچنین بالاترین ایزوله غیرفعال می‌شود.

باز کردن دریچه به صدا‌هایی از بیرون اجازه می‌دهد تا شنوندگان از دنیای اطراف خود جدا نباشند، در حالی که اثرات انسداد را نیز کاهش می‌دهد و صدای کاربر تقویت می‌شود.

تحلیلگر بازار این شرکت گفت: انتظار می‌رود بازار میکرو بلندگو‌های MEMS ، مسیری مشابه میکروفون‌های MEMS را دنبال کند و در عرصه فروش موفق عمل کند.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها