اگر به دنبال یک سریال بی نقص و متفاوت هستید حتما این اینها را ببینید!

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 9.8 دقیقه

روزیاتو نوشت؛ سریال های تلویزیونی فوق العاده و بی نقص زیادی وجود دارند اما ۱۰ سریال جذاب و حیرت انگیزی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، شاید تنها سریال هایی باشند که در تمام دوران انتشارشان حتی یک اپیزود ضعیف نیز نداشتند.

اگر چه همه اپیزودها کیفیت یکسانی ندارند اما هر اپیزود سریال های ادامه این مطلب دستکم باکیفیت و فوق العاده هستند که باعث شده این سریال ها جایگاهی افسانه ای و منحصربفرد داشته باشند که باعث می شود حتی امروز هم بسیار محبوب و شناخته شده باشند. سریال هایی که حتی یک اپیزود کم کیفیت و ضعیف ندارند قابلیت بسیار نادری است و به سطحی از استعداد و توجه به جزییات نیاز دارد که بدست آوردن آن تقریباً غیرممکن است.

1

حتی در میان بهترین سریال های تاریخ تلویزیون که همه فصل هایشان خوب بوده اند نیز گاهی اوقات یک یا دو یا چند اپیزود آن کیفیت لازم را نداشته و نسبت به دیگر اپیزودها در جایگاه کیفیتی بسیار پایین تری قرار می گیرند. برخی مینی سریال ها به خاطر کوتاه بودنشان موفق می شوند تماماً بی نقص باشند اما وقتی پای سریال های با چند فصل به میان می آید که تمام اپیزودهای آن ها بی نقص هستند، آن سریال جایگاه ویژه تری پیدا می کند. بسیاری از سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد در زمره بهترین سریال های تاریخ تلویزیون قرار دارند و این عنوان کاملاً بحق است زیرا هیچ اپیزود بی کیفیتی در این سریال ها دیده نمی شود.

1

۱۰- Band Of Brothers

سریال Band Of Brothers ساخته استیون اسپیلبرگ یک مینی سریال جنگی بود که هنوز هم سریالی قابل درک و دوست داشتنی است، سریالی که به یکی از محبوب ترین و تحسین شده ترین سریال های شبکه HBO تبدیل شده است. Band of Brothers کیفیت فیلمسازی در حد و اندازه های فیلم های سینمایی را به دنیای تلویزیون آورد، چیزی که سریال های تلویزیونی از زمان انتشار این سریال سعی در تکرار و تقلید از آن داشته اند. Band of Brothers بدنبال انتشارش در سال ۲۰۰۱ استاندارد جدیدی برای سریال های تلویزیونی باکیفیت و دیدنی خلق کرد، با شخصیت ها، روایت و فیلمبرداری که در تمام طول سریال هیجان انگیز و سرگرم کننده و البته بی نقص باقی ماند. دار و دسته برادران یک مینی سریال ۱۰ اپیزودی بسیار محبوب بود که به دلیل شهرت و اعتبار بسیاری بالایش، دو سریال تاریخی جنگی دیگر با الهام از آن ساخته شد: یکی سریال The Pacific و دیگری سریال مورد انتظار Masters of the Air که بزودی منتشر خواهد شد. اگر چه Band of Brothers تنها ۱۰ اپیزود داشت اما همه اپیزودهای آن به یک اندازه بی نقص و جذاب بودند.

1

۹- Breaking Bad

سریال Breaking Bad اغلب به دلایل خوبی یکی از بهترین سریال های تاریخ تلویزیون در نظر گرفته می شود. بریکینگ بد در ۵ فصل به پایان رسید و تمام ۶۲ اپیزود آن کاملاً بی نقص بودند. روایت سریع داستان و سبک داستان پردازی پرتعلیق و بی نقصش باعث شد تا تغییر شخصیت والتر وایت در دنیای قاچاق مواد مخدر آلباکرکی در تمام طول ۵ فصل حیرت انگیز و جذاب باقی بماند. همچنین آزمایشی بودن و ریسک کردن سریال Breaking Bad نیز بر این جذابیت افزود، جایی که در اپیزودهایی مانند اپیزود Fly از فصل سوم ریسک های بزرگی صورت می گیرد که به خوبی نتیجه می دهد. پیش درآمد این سریال با نام Better Call Saul نیز به این رویه ادامه داد که باعث شد سریال هایی که توسط وینس گیلیگان و تیمش خلق می شود، از لحاظ کیفیتی متفاوت و بسیار بی نقص باشند و جذابیت و کیفیت داستان در تمام طول فصول حفظ شود.

1

۸- Bojack Horseman

درام کمدی پوچ گرایانه انیمیشنی Bojack Horseman از نتفلیکس نیز توانست بدون اینکه حتی یک اپیزود ضعیف داشته باشد به پایان برسد، سریالی که توانست کمدی و تراژدی را به شکلی بی نقص در تمام طول انتشار هفت فصلی اش با هم ترکیب کرده و این ترکیب جذاب را حفظ کند. اپیزودهای نیم ساعتی این سریال هر یک به شکلی شوکه کننده و تاثیرگذار بودند و هر اپیزود از آن یا مخاطب را به گریه می انداخت یا از خنده روده بر می کرد. سرنوشت شخصیت های بوجک و دیان بسیار واقع گرایانه به نظر می رسید و علیرغم طولانی بودن سریال و فصول زیادش، هرگز حس درجا زدن یا به درازا کشیده شدن بیش از حد برای مخاطب را نداشت و از ابتدا تا پایان مخاطب خود را سرگرم کرده و چشم هایش را به صفحه نمایش دوخته نگه می داشت.

1

۷- Chernobyl

مینی سریال Chernobyl از شبکه اچ بی او یکی دیگر از سریال های محبوب این شبکه مشهور تلویزیونی و موفق در زمینه تولید سریال های باکیفیت بود که در آن روایت یک فاجعه هسته ای مشهور به شکلی تازه و سرگرم کننده و پیچیده شکل می گیرد. سریال Chernobyl توانست حس وحشت بعد از فاجعه هسته ای چرنوبیل را در تمام اپیزودهای خود به نمایش بگذارد و هر لحظه بر تنش و خطر داستان بیفزاید، به طوری که هر اپیزود بهتر از اپیزود بی نقص قبلی بود. حتی وقتی پای دادگاه و جنبه حقوقی پس از فاجعه چرنوبیل و محاکمه مقصران به میان می آید نیز این سریال توانسته بسیار هیجان انگیز و پرتنش پیش برود، به طوری که اپیزود پایانی سریال علیرغم دور شدن از نیروگاه چرنوبیل، شاید بهترین و تکان دهنده ترین اپیزود سریال باشد که همه چیز در آن به نتیجه می رسد و همه سوالات مخاطب پاسخ داده می شود.

1

۶- The Office (نسخه بریتانیایی)

در حالی که نسخه آمریکایی سریال اورجینال بریتانیایی The Office در ابتدا بسیار خوب و باکیفیت بود اما در فصول بعدی دچار افت کیفیت شد. نسخه بریتانیایی سریال The Office اما توانست حس تازگی کمدی و خاص بودن شخصیت هایش را در تمام طول دوران انتشارش حفظ کند. اگر چه این سریال تنها به مدت دو فصل و دو قسمت ویژه کریسمسی ادامه داشت اما کیفیت را بر کمیت ارجحیت داده و بسیاری از شوخی های آن چنان جذاب و بی نقص بودند که به شکل دست نخورده در نسخه آمریکایی بازسازی شدند. ۱۴ اپیزود سریال The Office در نسخه بریتانیایی بسیار خلاصه و موجز هستند اما بسیار بامزه تر از نسخه آمریکایی که کیفیت آن در تمام طول اپیزودهایش حفظ می شود و هیچ اپیزود ضعیفی در آن دیده نمی شود.

1

۵- The Good Place

The Good Place در قلب خود یک سریال کمدی موقعیت است اما یک داستان ماوراءالطبیعه قوی و خوش ساخت را نیز در این روایت ترکیب می کند که مخاطب را وادار به تماشای مداوم می کند. پیچش های داستانی مداوم و رگباری از شوخی ها و جوک ها باعث می شود که در طول چهار فصل هرگز شاهد اپیزودی ضعیف از The Good Place نباشیم. خوشبختانه این سریال درست همانجایی که باید تمام می شد به پایان رسید و پایان آن در فصل چهارم باعث شد داستان بیش از حد به درازا کشیده نشده و وارد تکرار و کلیشه نشود.

1

۴- Mad Men

Mad Men یک درام تاریخی با روایت کند است که توسط شبکه AMC منتشر شد و اگر چه به مدت هفت فصل ادامه داشت اما هر اپیزود به اندازه اپیزود قبلی خود جذاب و بی نقص است. در کل ۹۲ اپیزود از سریال Mad Men پخش شد که بسیار قابل توجه است، به ویژه در شرایطی که هر اپیزود بهتر از اپیزود دیگر بود. اگر چه شروع تماشای سریال Mad Men نسبت به دیگر سریال های این فهرست دشوارتر است اما کسانی که به تماشای آن ادامه دادند در نهایت مزد تعهد و صبرشان را گرفته و از آنچه که دیدند رضایت کامل داشتند. Mad Men طولانی ترین سریال این فهرست است که باعث می شود کیفیت ثابت اپیزودهای آن بیش از پیش قابل توجه باشد.

1

۳- The Sopranos

سریال The Sopranos که به عنوان یکی از سریال هایی شناخته می شود که شکوه و اعتبار را به تلویزیون آورد، یکی دیگر از سریال های بی نقص شبکه HBO است که همه اپیزودهای آن بی نقص و جذاب بودند. سوپرانوها یا سوپرانوز به مدت ۶ فصل و در ۸۶ اپیزود منتشر شد و هر کدام از آن ها در حالی که به بررسی شخصیت و اخلاق تونی سوپرانو می پرداخت، توانست تازه و رضایت بخش باقی بماند. اگر چه این سریال کارش را به عنوان ادای احترامی به داستان های مافیایی کلاسیک آغاز کرد اما به سرعت جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین سریال های این ژانر تثبیت کرد و پایان ماندگار آن چنان تاثیرگذار و بی نقص بود که هنوز هم در مورد آن صحبت می شود.

1

۲- Watchmen

Watchmen یک دنباله سریالی بر داستان کمیک محبوب آلن مور است، اما مینی سریال ساخته شده توسط اچ بی او توانست به اندازه کمیک اورجینال باکیفیت و بی نقص باشد. ۹ اپیزود این سریال توانست به تم ها، حال و هوا و داستان سری اورجینال ادامه دهد و همزمان هویت خاص خودرا داشته باشد، جایی که هر اپیزود بهتر از اپیزود دیگری و از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار داشته باشد. بازی های بازیگرانی سریال Watchmen، اکشن داستان و تم های غنی آن باعث می شود که این سریال در حد و اندازه های بهترین سریال های تاریخ تلویزیون باشد، سریالی که بدون شک تا سال ها در اذهان مخاطبان تلویزیون باقی خواهد ماند. هر اپیزود از سریال Watchmen به جای خود خاص و منحصربفرد است و همگی در ترکیب با هم به خلق یک سریال بسیار جذاب و بی نقص ختم می شوند.

1

۱- The Wire

شبکه اچ بی او با سریال The Wire به تسلط و استیلای خود در این فهرست ادامه می دهد، سریالی که توانست در طی ۵ فصل هیجان انگیزش، کیفیت خود را کاملاً حفظ نماید. ۶۰ اپیزود سریال The Wire روی عرصه قاچاق مواد مخدر در بالتیمور و تلاش پلیس ها و قاچاقچی ها برای شکست طرف مقابل تمرکز دارد، جایی که هر دو طرف دارای شخصیت های جذاب و دوست داشتنی است که به طور کامل به معرفی و تحلیل آن ها پرداخته می شود. بسیاری از بازیگران The Wire بعد از پایان این سریال در عرصه سینما و تلویزیون به موفقیت های قابل توجهی دست یافتند و این موفقیت ها بدون اعتبار و کیفیت بالا و ثابت The Wire امکانپذیر نمی بود. سریال The Wire هنوز هم به یاد آورده می شود و این بدان خاطر است که حتی یک اپیزود ضعیف نیز در میان ۶۰ اپیزود آن دیده نمی شود.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها