تا حالا گم شده اید؟ هیجان انگیزترین فیلم ها با موضوع گم شدن

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.4 دقیقه

راهنماتو- فرض کنید در یک بیابان، قایق یا پس از یک سانحه هوایی گم شده اید. آیا امکانات لازم برای زنده ماندن را دارید؟ احتمالا این فکری است که که در هنگام تماشای فیلم های این چنینی در ذهن همه ما می گذرد. این داستان ها که تلاش انسان برای بقا را به تصویر می کشند، برخی فقط به منظور سرگرم کردن مخاطب ساخته شده اند و واقعیت ندارند. اما برخی از آنها نیز ممکن است براساس داستان های واقعی ساخته شده باشند. امروز قصد داریم بهترین فیلم های جهان با موضوع گم شدن را به شما معرفی کنیم:

 1- 127 ساعت (2010)

127 ساعت

به گزارش راهنماتو، فیلم 127 ساعت یک فیلم درام امریکایی به کارگردانی دنی بویل است که بر مبنای داستان واقعی کوهنوردی به نام آرون رالستون با بازی جیمز فرانکو ساخته شده است. بازی جیمز فرانکو در این فیلم بسیار مورد استقبال منتقدین قرار گرفته است. کیت مارا، امبر تمبلین و کلمانس پوئزی از دیگر ستارگان این فیلم هستند.

خلاصه داستان: 127 ساعت داستان واقعی یک کوهنورد به نام آرون رالستون را روایت می کند که در حین کوهنوردی یک تخته سنگ روی دستش می‌افتد و در یک کوه زندانی می شود. او به مدت پنج روز از تمام ابزارهای ممکن برای ادامه حیاتش استفاده می کند. هیچ کس از مکان آرون اطلاعی ندارد. او در نهایت به این نتیجه می رسد که با قطع کردن دستش از مچ، خود را از تخته سنگ جدا کند و خود را نجات دهد.

2- زندگی پی (2012)

 زندگی پی

Life of Pi یک فیلم درام و ماجراجویی به کارگردانی انگ لی است که به صورت سه بعدی فیلمبرداری شده است. این فیلم برگرفته از رمانی به همین نام است که توسط یان مارتل، نویسندهٔ کانادایی نوشته شده است. از جمله بازیگران این فیلم می توان به سورج شارما، عرفان خان، تابو و عادیل حسین اشاره کرد.

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی یک نوجوان 16 ساله به نام پای را روایت می کند که به همراه پدر و مادر و تنها برادرش در باغ وحش شخصی خود در شهر پونديچري هندوستان زندگی می کنند. آنها مجبور می شوند به دلیل شرایط نامناسب مالی باغ وحش را بفروشند و به همراه حیوانات باغ وحش سوار یک کشتی به مقصد کانادا می شوند. اما در راه، کشتی غرق می‌شود و تنها پسر خانواده زنده می ماند. او روی یک قایق به‌همراه یک ببر درنده‌خو گیر افتاده‌است.

3- مریخی (2015)

مریخی

The Martian یا مریخی یک فیلم علمی تخیلی به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی مت دیمون است. فیلمنامه این فیلم از رمان مریخی نوشتهٔ اندی ویر در سال 2011 اقتباس شده است.

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی شش فضانورد را روایت می کند که به منظور یک ماموریت فضایی به نام اریس 4 به مریخ اعزام شده اند. اما به دلیل بروز طوفانی سهمگین ناچار به لغو عملیات می شوند. در هنگام بازگشت یکی از فضانوردان به نام مارک در طوفان گیر می کند و از هوش می رود. به دلیل از کارافتادن سیستم حیاتی مارک، دوستان او فکر می کنند که جانش را از دست داده و او را همان جا رها می کنند. فردای آن روز مارک به هوش می آید و متوجه می شود دوستانش رفته اند. او ناامید نمی شود و تلاش می کند تا با به کارگیری تمام قابلیت های خود به مرکز کنترل پرواز در کره زمین زنده بودنش را اطلاع دهد.

 4- قطب شمال (2018)

 قطب شمال

Arctic یک فیلم در ژانر ماجراجویی محصول ایسلند و کارگردانی جو پنا می باشد و مدس میکلسن ستاره اصلی آن است.  

خلاصه داستان: این فیلم ماجرای به دام افتادن مردی در قطب شمال پس از سقوط هلی کوپتر را به تصویر می کشد. او که در طبیعتی دور افتاده گم شده است، ناچار است برای بقا با طبیعت سهمگین بجنگد. این مرد که منتظر رسیدن نیروهای کمکی است، در پی پیش آمدن حادثه ای تمام امیدش را از دست می دهد و خود را برای مرگ آماده می کند.

5- جری (2002)

جری

فیلم Gerry یک فیلم ماجراجویی، درام و رازآلود محصول سال 2002 امریکا و آرژانتین و به کارگردانی گاس ون سنت است که بازیگرانی همچون مت دیمون و کیسی افلک در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: این فیلم درباره دو دوست صمیمی است که تصمیم می گیرند برای دیدن چیزی در بیابان پنهان شوند. آنها آنچه را که به دنبالش هستند، پیدا نمی کنند و تصمیم می گیرند به خانه بازگردند. اما بدون آب، لوازم ضروری و قطب نما گم می شوند. اکنون باید راهی برای زنده ماندن پیدا کنند.

6- خاکستری (2011)

 خاکستری

The Grey یا خاکستری یک فیلم در ژانر تریلر روانشناسانه است که بر پایه رمانی به نام Ghost Walker اثر ایان مکنزی جفرز ساخته شده است. از بازیگران این فیلم می‌توان لیام نیسون و فرانک گریلو را نام‌برد.

خلاصه داستان: جان رالف اتوی در یک پالایشگاه در آلاسکا به پیشه‌ی کشتن گرگ‌های خاکستریِ مزاحم کارکنان اشتغال دارد. او که همسرش را از دست داده تصمیم به خودکشی دارد، اما منصرف می شود. او و تعدادی از کارکنان سوار هواپیما می شوند تا به منزل بازگردند. اما هواپیما سقوط می‌کند و همه‌ی سرنشینان به جز اتوی و شش نفر دیگر کشته می شوند. بازماندگان خود را در احاطه‌ی سرما و گرسنگی می‌یابند، اما به زودی متوجه می شوند که مشکل بزرگتری جان آنها را تهدید می کند و آن وجود گله ای از گرگ هاست.

7- جنگل (2017)

جنگل

Jungle یک فیلم در ژانر اکشن، بیوگرافی و محصول کشور استرالیا می باشد. کارگردان این فیلم Greg McLean است و بازیگرانی همچون Daniel Radcliffe، Thomas Kretschmann و Joel Jackson در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: گروهی به منظور ماجراجویی در خصوص محل زندگی سرخ پوستان به جنگل های بولیوی می روند. آنها در طول راه دچار حادثه می شوند و شخصی به نام رادکلیف بی غذا و سرپناه اعضای گروه را گم می کند. او باید بتواند با تکیه به عقل خود راه بازگشت را پیدا کند.

8- همه چیز از دست رفته است (2013)

همه چیز از دست رفته است

All Is Lost فیلمی به کارگردانی جی. سی. چاندور است که در سال 2013 منتشر شده است. این فیلم تنها یک بازیگر دارد و آن هم رابرت ردفورد است.

خلاصه داستان: این فیلم درباره ملوانی است که پس از تصادف با یک کشتی باربری در دریا، خود را تک و تنها و در مواجهه با مرگ می بیند. او هیچ کس را ندارد و تمام تلاش خود را برای نجات از این بحران به کار می گیرد.

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها