اندروید 14 بررسی سلامت باتری گوشی را ممکن می‌کند

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ گوگل ظاهراً با APIهای جدیدی می‌خواهد کاربران قادر به بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی خود در اندروید 14 باشند.

مدت‌هاست سیستم‌عامل iOS امکان بررسی سلامت باتری آیفون را برای کاربران فراهم کرده است. بااین‌حال چنین قابلیتی در اندروید وجود ندارد؛ موضوعی که شاید در اندروید 14 تغییر کند و بالاخره بتوانید سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را متوجه شوید.

ویژگی بررسی سلامت باتری گوشی‌های اندرویدی اگرچه از طریق اپ‌های مختلف در اختیار کاربران قرار دارد، اما عرضه یک ویژگی بومی می‌تواند کاربردی‌تر باشد. برای مثال، آیفون‌ها با این ویژگی به کاربران زمان مناسب تعویض باتری را گوشزد می‌کنند و در زمان فروش گوشی هم هرچقدر باتری سالم‌تر باشد، می‌توان آن را با قیمت بالاتری فروخت.

بررسی سلامت باتری گوشی در اندروید 14

ویژگی بررسی سلامت باتری گوشی‌های اندرویدی اولین‌بار در بتای اندروید 13 QPR مشاهده شد. حالا «میشل رحمان» در اندروید 14 این ویژگی را دیده است. گوگل چندین API به سیستم‌عامل موبایل خود اضافه کرده که ویژگی‌هایی مانند زمان تولید، تاریخ اولین استفاده، سیاست‌های شارژ، وضعیت سلامتی، میزان چرخه شارژ و وضعیت شارژ را نشان می‌دهند.

اپ‌ها می‌توانند با مجوز BATTERY_STATS این APIها را فرابخوانند و از طریق ADB به اطلاعات باتری دسترسی داشته باشند.

1

اگر درحال استفاده از نسخه بتای اندروید 14 هستید، می‌توانید با استفاده از برنامه متن‌بار Batt، از وضعیت باتری گوشی‌تان مطلع شوید. این اپ میزان چرخه شارژ باتری گوشی‌تان را نشان می‌دهد. اگر به‌دنبال دریافت اطلاعات بیشتری مانند سلامت باتری هستید، می‌توانید از دستور ADB زیر استفاده کنید:

pm grant com.porg.batt android.permission.BATTERY_STATS

از آنجایی که این قابلیت هنوز به‌طور عمومی منتشر نشده است، هنوز نمی‌دانیم تا چه اندازه دقیق است. علاوه‌براین، سخت‌افزار گوشی‌تان هم می‌تواند روی عملکرد این اپ تأثیر داشته باشد؛ بنابراین شاید با نتایج چندان دقیقی روبه‌رو نشوید.

در حالت کلی، وجود این APIها در سیستم‌عامل اندروید 14 می‌تواند نشانه خوبی باشد. شاید درنهایت گوگل تصمیم بگیرد در نسخه پایدار اندروید 14 قابلیت بررسی سلامت باتری گوشی را در اختیار کاربران اندروید قرار دهد.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها