اقدام عجیب یک شرکت هواپیمایی؛ وزن کشی مسافران قبل از سوار شدن به هواپیما

  • عاطفه  رضوان نیا عاطفه رضوان نیا
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.7 دقیقه

روزیاتو نوشت؛ اداره هوانوردی کشور نیوزیلند از شرکت هواپیمایی ملی این کشور خواسته از تاریخ ۲ جولای ۲۰۲۳ مسافرانی را که در پروازهای بین المللی از فرودگاه آوکلند عازم هستند وزن کند. این شرکت هواپیمایی گفت این برنامه که ایر نیوزیلند (Air New Zealand) آن را «برآورد وزن مسافر» می‌نامد راهی برای جمع آوری داده ها در مورد بار و توزیع وزن برای هواپیماهاست.

آلاستیر جیمز، متخصص بهبود کنترل بار این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای گفت:‌ «ما هر چیزی را که وارد هواپیما می‌شود وزن می‌کنیم. از محموله های بار گرفته تا وعده های غذایی که داخل هواپیما سرو می‌شوند و چمدان‌هایی که در قسمت بار قرار می‌گیرند. برای مشتریان، خدمه و کیف های درون کابین از متوسط وزنی که از انجام این نظرسنجی به دست می‌آوریم استفاده خواهیم کرد.»

نیوزیلند

با این حال وزن یک موضوع شخصی است که همه مایل به افشای آن نیستند. به منظور حفاظت از حریم خصوصی افراد، این شرکت هواپیمایی می‌گوید که داده‌ها به‌صورت ناشناس جمع‌آوری خواهند شد. روند کار به‌ این صورت است که از مسافران خواسته می‌شود هنگام ورود به پرواز روی ترازوی دیجیتال بایستند و سپس اطلاعات مربوط به وزن آنها بدون آنکه در صفحه نمایش قابل مشاهده باشد، برای جمع آوری و ثبت ارسال خواهد شد. آنها همچنین چمدان مسافران را برای وزن‌کشی جداگانه روی ترازو قرار می‌دهند.

نیوزیلند

جیمز می‌گوید: «ما می‌دانیم که رفتن روی ترازو ممکن است برای بعضی‌ها چندان جالب نباشد و می‌خواهیم به آنها اطمینان بدهیم که هیچ صفحه نمایش قابل مشاهده‌ای در هچ ‌کجا وجود ندارد. هیچ‌کس نمی‌تواند وزن شما را ببیند، حتی ما.»

نیوزیلند

این اولین بار نیست که ایر نیوزیلند از مسافران می‌خواهد که قبل از سوار شدن به هواپیما و شروع پرواز خود روی ترازو بروند. مسافران پروازهای داخلی این کشور پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ در ارزیابی مشابهی شرکت کردند، اما شیوع همه‌گیری باعث نیمه‌تمام ماندن بررسی‌ها شد.

نیوزیلند

ایر نیوزیلند یک شرکت هواپیمایی حامل پرچم است که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی نیوزیلند محسوب می‌شود.  این شرکت هواپیمایی در آستانه سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین خط هواپیمایی سال انتخاب شد. با اینکه این ناوگان تنها ۵۶ هواپیما دارد، کارایی بالایی که دارد آن را تبدیل به یکی از برترین خطوط هوایی جهان کرده است.

نیوزیلند

نیوزیلند

عاطفه  رضوان نیا
عاطفه رضوان نیا

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها