11 گوشی اندرویدی جدیدی که این ماه رونمایی می شوند

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.3 دقیقه

گجت نیوز نوشت؛ در ماه جاری، انتظار می‌رود ۱۱ گوشی اندرویدی جدید رونمایی شود. آن‌ها از برندهای مختلفی همچون سامسونگ، شیائومی، اوپو، ریلمی و غیره خواهند بود و وارد بازار گوشی‌های بالارده، میان‌رده و ارزان قیمت خواهند شد.

در این پست به شما خواهیم گفت که نام این گوشی‌ها چیست و باید چه انتظاری از مشخصات فنی، طراحی و امکانات آن‌ها داشت.

منتظر حضور این گوشی‌های جدید در بازار باشید

شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی پس از اینکه پیشرفته‌ترین و توانمندترین گوشی هوشمند خودش را اواسط ماه آوریل در چین رونمایی کرد، حالا آماده می‌شود تا از آن در بازارهای جهانی نیز رونمایی کند. این گوشی چیزی به‌جز شیائومی ۱۳ اولترا نیست که از مشخصات فنی بالارده و کیفیت ساخت شگفت‌انگیزی برخوردار است. پرچمدار جدید شیائومی به یک نمایشگر غول پیکر ۷.۶ اینچی LTPO C7 AMOLED مجهز شده که رزولوشن +Quad HD را ارائه می‌کند. این نمایشگر همچنین از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن نیز ۲،۶۰۰ نیت خواهد بود.

در قلب تپنده پرچمدار شیائومی تراشه توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام آرمیده است و سیستم دوربین آن نیز توسط کمپانی لایکا طراحی شده است. در مجموع چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی روی قاب پشتی و یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی روی نمایشگر آن قرار دارد. یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز گوشی را بر عهده دارد که با توان ۹۰ واتی به‌صورت سیمی و ۵۰ واتی به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. گرچه هنوز قیمت دقیق این محصول مشخص نیست، ولی احتمالاً چیزی حدود ۱،۳۰۰ دلار قیمتش باشد.

شیائومی ردمی ۱۲

شیائومی ۱۳ اولترا

ردمی ۱۲، یک گوشی اقتصادی از برند شیائومی است که به‌زودی وارد بازارهای جهانی خواهد شد. محصولی که انتظار می‌رود یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۳ نیز لقب بگیرد. این گوشی، نسخه ارتقا یافته ردمی 12C است که سال گذشته عرضه شد. یک نمایشگر ۶.۷۹ اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی در جلوی قاب آن حضور دارد. چیپست Helio G88 مدیاتک هم در قلب تپنده آن است که ۴ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می‌کنند.

در پشت دستگاه شاهد حضور دوربین سه‌گانه‌ای هستیم که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. در جلوی دستگاه هم یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی حضور دارد. گوشی Redmi 12 از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد که خود آن با توان ۱۸ واتی شارژ خواهد شد.

سامسونگ گلکسی F54

سامسونگ گلکسی F54

سامسونگ فردا ۶ ژوئن (۱۶ خرداد ماه) از گوشی میان‌رده جدیدی به‌نام گلکسی F54 در هند رونمایی می‌کند. محصولی که با نام متفاوت گلکسی M54 وارد بازارهای اروپایی خواهد شد. این گوشی به یک نمایشگر Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی سریع ۱۲۰ هرتزی مجهز است و از چیپست Exynos 1380 قدرت خواهد گرفت.

در پشت دستگاه دوربین سه‌گانه‌ای شامل سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو حضور دارد. ظرفیت باتری این گوشی نیز با ۶،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و توان شارژ سریع ۲۵ واتی چشمگیر خواهد بود. انتظار می‌رود گوشی گلکسی اف ۵۴ / ام ۵۴ با قیمتی در حدود ۳۶۵ دلار روانه بازار شود.

ریلمی ۱۱ پرو فایوجی و ۱۱ پرو پلاس فایوجی

ریلمی ۱۱ پرو فایوجی و ۱۱ پرو پلاس فایوجی

ریلمی به‌دنبال رونمایی از گوشی‌های جدید خودش در چین، اکنون می‌خواهد دو مدل میان‌رده و خوش ساخت ریلمی ۱۱ پرو 5G و ۱۱ پرو پلاس 5G را به بازارهای اروپایی عرضه کند. این دو گوشی مشخصات مشترکی با یکدیگر دارند که شامل نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، چیپست فایوجی Dimensity 7050 مدیاتک و یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ سریع می‌شود. در واقع تفاوت‌های کلیدی بین این دو گوشی در سیستم دوربین و سرعت شارژ آن‌ها است.

نسخه معمولی از دوربین اصلی ۱۰۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.75 و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو برخوردار است. در جلوی آن هم شاهد حضور یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستیم. حداکثر توان شارژ این دستگاه نیز ۶۷ وات خواهد بود.

اما نسخه پلاس از یک دوربین پیشرفته‌تر ۲۰۰ مگاپیکسلی به‌همراه سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو بهره می‌برد. در جلوی قابش هم یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی حضور دارد. این گوشی همچنین با توان بیشتر ۱۰۰ واتی شارژ خواهد شد.

اوپو رینو ۱۰، ۱۰ پرو و ۱۰ پرو پلاس

اوپو رینو ۱۰، ۱۰ پرو و ۱۰ پرو پلاس

گوشی‌های خانواده OPPO Reno 10 در سه نسخه معمولی، پرو و پرو پلاس وارد بازارهای جهانی خواهند شد. هر سه این گوشی‌ها از یک نمایشگر OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند، اما چیپست متفاوتی زیر قاب آن‌ها نهفته است.

نسخه معمولی به چیپست اسنپدراگون 778G 5G، نسخه پرو به چیپست دایمنسیتی ۸۲۰۰ و نسخه پرو پلاس به چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز شده‌‌اند. همچنین هر سه گوشی به دوربین سه‌گانه‌ای شامل سنسور اصلی + اولترا واید و یک سنسور تله فوتو مجهز هستند. باتری اوپو رینو ۱۰ با توان ۸۰ واتی شارژ می‌شود و باتری دو مدل پرو و پرو پلاس نیز با توان ۱۰۰ واتی شارژ خواهد شد.

ویوو V29 و V29 Pro

ویوو V29 و V29 Pro

ویوو قصد دارد طی روزهای پیش رو دو گوشی جدید V29 و V29 Pro خودش را به بازار عرضه کند. محصولاتی که با نام متفاوت V17 و V17 Pro وارد خاک اروپا می‌شوند. این دو گوشی به یک نمایشگر منحنی OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز هستند و دوربین اصلی آن‌ها از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به‌نام Sony IMX766V بهره می‌برد. در قلب تپنده ویوو وی ۲۹ چیپست اسنپدراگون 782G و زیر قاب گوشی ویوو وی ۲۹ پرو نیز چیپست دایمنسیتی ۸۰۵۰ آرمیده است. نسخه پرو یک سنسور تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی را هم یدک می‌کشد و باتری آن با توان ۸۰ واتی شارژ خواهد شد.

وان پلاس نورد ۳

وان پلاس نورد ۳

کشور هند میزبان یکی از جدیدترین گوشی‌های کمپانی وان پلاس به‌نام OnePlus Nord 3 خواهد بود. محصولی که از امکانات و مشخصات فنی بسیار جذابی برخوردار خواهد بود. یک نمایشگر OLED با رزولوشن 1.5K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی روی قاب آن است و در زیر آن هم تراشه‌ای به‌نام دایمنسیتی ۹۰۰۰ حضور دارد.

سیستم دوربین پشتی این گوشی از سه سنسور ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو میزبانی تشکیل شده و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی را هم به‌همراه دارد. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و اسپیکرهای دوگانه استریو اشاره کرد.

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها