سیستم‌عامل iOS 17 رسما معرفی شد

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.2 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ ازجمله ویژگی‌های برجسته سیستم‌عامل جدید موبایل اپل می‌توان به طراحی مجدد کارت‌های تماس و قابلیت پست صوتی زنده اشاره کرد.

iOS 17 سرانجام توسط اپل به‌طور رسمی در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 معرفی شد. ازجمله ویژگی‌های برجسته سیستم‌عامل جدید موبایل اپل می‌توان به طراحی مجدد کارت‌های تماس و قابلیت پست صوتی زنده اشاره کرد.

ویژگی‌های جدید iOS 17

با iOS 17، صفحه تماس کاربران به ویژگی جدیدی که پوسترها نام دارد، مجهز می‌شود که اطلاعات تماس را با تصاویر جذابی ترکیب می‌کند و هنگام تماس، به‌صورت تمام‌صفحه روی آیفون نمایش داده می‌شود. در تصویر زیر می‌توانید این ویژگی را مشاهده کنید. همچنین در نسخه جدید این سیستم‌عامل یک ویژگی جدید دیگر برای پیام‌های صوتی وجود دارد که می‌تواند به‌طور هم‌زمان برای تماس‌های صوتی شما کپشن ایجاد کند.

1

ازجمله ویژگی‌های جدیدی که برای پیام‌ها در این سیستم‌عامل ارائه شده است، می‌توان به رونویسی پیام‌های صوتی اشاره کرد که قبلاً در سری پیکسل 7 گوگل شاهد آن بوده‌ایم. ویژگی دیگر این بخش از سیستم‌عامل اپل Check In نام دارد که از طریق آن می‌توانید موقعیت و وضعیت خود را برای فردی که با او قرار دارید، ارسال کنید. اپل همچنین استیکرهای سیستم‌عامل خود را متحول کرده است تا بتوانید در iMessages یا هر بخش دیگری از سیستم، از آن‌ها در موقعیت‌های مختلفی استفاده کنید.

ویژگی مهم و جذاب دیگری که اپل در این سیستم‌عامل معرفی کرده است، NameDrop نام دارد که با کمک آن می‌توان تنها با نزدیک‌کردن دو آیفون به یکدیگر، اطلاعات تماس مانند ایمیل و شماره تلفن را بین آن‌ها ردوبدل کرد. همچنین از این طریق می‌توان تصاویر را نیز به دو دستگاه مختلف انتقال داد.

1

صفحه‌کلید iOS 17 دیگر قسمت سیستم‌عامل اپل است که در این نسخه جدید، قابلیت تصحیح خودکار آن با پیشرفت‌هایی همراه شده. صفحه‌کلید اپل همچنین اکنون به یک مدل زبان جدید و یک میانبر ساده‌تر برای بازگشت به کلمه اصلی مجهز شده است. قابلیت Dictation نیز اکنون از یک مدل هوش مصنوعی جدید استفاده می‌کند.

همان‌طور که امروز در گزارش‌هایی گفته شده بود، اپل تجربه کار با سیری را نیز ساده‌تر کرده است و با وجود این تغییر، کاربران تنها با گفتن «‌‌Siri» به‌جای عبارت «Hey Siri» می‌توانند دستیار صوتی اپل را فرا بخوانند.

سیستم‌عامل جدید iOS 17 از سپتامبر امسال در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها