قابلیت جدید Adaptive Audio برای ایرپاد معرفی شد

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.5 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ ویژگی Adaptive Audio به‌صورت هوشمند به ایرپاد کمک می‌کند تا بسته به شرایط محیط، به حالت Transparency یا حذف نویز سوئیچ کند.

اپل در مراسم WWDC 2023 از چند قابلیت صوتی جدید برای محصولات خود معرفی کرد که بسیار جذاب به‌نظر می‌رسند. مهم‌ترین قابلیت در میان آن‌ها Adaptive Audio نام دارد که ترکیبی از ویژگی‌های Transparency و حذف نویز را ارائه می‌کند.

اپل لحظاتی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از ویژگی جدیدی موسوم به «صدای انطباقی» یا Adaptive Audio پرده برداشت که می‌تواند به‌صورت پویا خودش را با شرایط اطراف شما وفق دهد. بر همین اساس، این ویژگی هرگاه لازم باشد، قابلیت Transparency را فعال می‌کند تا صداهای محیط را بشنوید و یا Noise Cancelling را فعال می‌کند تا نویزها شما را آزار ندهند.

به عبارت دیگر، اگر درحال عبور از خیابان باشید و در یک نقطه صدای ابزارهای صنعتی وجود داشته باشد، این فناوری حذف نویز را فعال می‌کند تا این صدا را نشنوید، اما اگر در ادامه مسیر به یکی از دوستان خود برخورد کنید، با فعال‌شدن حالت Transparency می‌توانید به‌راحتی با او حرف بزنید و صدایش را بشنوید.

1

کوپرتینویی‌ها می‌گویند Adaptive Audio با کمک فناوری یادگیری ماشینی توسعه پیدا کرده است. اپل ادعا می‌کند که تجربه جابه‌جایی صدا روی اکوسیستم این شرکت نیز روان‌تر و بهتر شده است.

افزون‌براین، اپل از اضافه‌شدن هوش مصنوعی برای تشخیص محتواهای مورد‌علاقه شما در AirPlay خبر داده است. امکان استفاده از سیری در هوم‌پاد برای پخش AirPlay نیز فراهم شده است.

قابلیت SharePlay هم به کاربران آیفون اجازه خواهد داد تا پس از متصل‌شدن به CarPlay، کنترل موسیقی و صداها را در دست بگیرید.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها