پاسخ دانشمندان به یک سوال قدیمی؛ چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

روزیاتو نوشت؛ علم از یکی از رازهای مردان پرده برداشته است؛ اینکه آن ها توان مقاومت در برابر زنانی که اندام انحناداری دارند را ندارند! از غرایز باستانی گرفته تا امیال امروزی، جذابیت ویژه ی زنانی که اندام پُرتری دارند همواره به قوت خود باقی بوده است. اما اینکه دلیل آن چیست، سؤالی است که دانشمندان در ادامه به آن پاسخ خواهند داد.

قدرت باروری آن ها بیشتر به نظر می رسد

1

تحقیقات نشان داده مردان ممکن است به دلایل تکاملی، به طور ناخودآگاه تشکیل خانواده با زنانی که اندام انحنادارتر و لگن پهن تری دارند را ترجیح بدهند. روند تکامل باعث شکل گیری ارتباطی میان اندام پُرتر با لگن پهن تر و کمر باریک تر با قدرت باروری و توانایی فرزندآوری شده است. ممکن است به همین دلیل ممکن است مردان زنانی که اندام پُرتری دارند را به زنانی که چهره ی زیبایی دارند ترجیح دهند.

ممکن است باهوش تر باشند

1

 

مردان ممکن است زنانی که اندام انحناداری دارند را نه تنها جذاب بلکه باهوش هم ببیند. زنانی همچون سلما هایک که اختلاف اندازه ی بیشتری میان پهنای کمر و لگن آن ها وجود دارد در حقیقت از در قسمت لگن و ران های خود از اسیدهای چرب امگا-۳ برخوردارند. این چربی ها که سالم هستند برای رشد مغز ضروری اند و میان آن ها و میزان سلامتی مغز ارتباط وجود دارد.

ممکن است از سلامت بیشتری برخوردار باشند

1

اندام های انحناداری که در آن ها کمر باریک تر و لگن پهن تر است، از مزایایی به لحاظ سلامتی برخوردارند. زنانی که کمر باریک تری دارند احتمال ابتلا به بیماری های متابولیک در آن ها کمتر است و پهن تر بودن لگن نشان دهنده ی قدرت باروری و سلامت مغز است.

زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند

1

تحقیقات نشان داده زنانی که اندام انحنادارتری دارند جذاب تر به نظر می رسند. برای مثال، پژوهشی در حوزه ی روانشناسی نشان داد مردان زنانی که لگن انحناداری دارند را ترجیح می دهند که علت آن ترجیحات تکاملی است. در پژوهشی دیگر نیز مردان زنانی که اختلاف میان پهنای کمر و لگن آن ها بیشتر بود را ترجیح می دادند، یعنی کمر باریک تر و لگن پهن تر بیشترین جذابیت را برای آن ها داشت.

خوش لباس ترند

1

اندام ساعت شنی که این روزها از محبوبیت زیادی در صنعت مُد برخوردار است (مانند کیم کارداشیان یا ریانا)، از گذشته جذاب محسوب می شده و مریلین مونرو، الیزابت تیلور و سوفیا لورن نیز از چنین اندامی برخوردار بودند. جدا از تحقیقات علمی، اندام انحنادار جذابیت ویژه ای به لباس می بخشد.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها