(تصاویر) داستان مردی که بدون دست و پا به دنیا آمد و دو دخترش را به تنهایی بزرگ کرد

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

روزیاتو نوشت؛ این مرد پاراگوئه ای که از هنگام تولد بدون دست و پا است، نمونه‌ی کاملی از امید و تلاش در بشر است. او در تمام لحظات زندگی اش نشان داده است که هیچ مانعی وجود ندارد که پشتکار و اراده نتواند بر آن غلبه کند. می خواهیم داستان زندگی او را برای شما تعریف کنیم که هزاران نفر از آن الهام گرفتند و باعث تحسین همگان شد.

از بدو تولد، زمانی که مشخص شد اندام های فوقانی و تحتانی پابلو آکونا به رشد کامل نرسیده اند، مادرش از او مراقبت می کرد که اکنون بیش از ۹۰ سال سن دارد، اما با تمام عشق و فداکاری که فقط یک مادر می تواند داشته باشد، همچنان از پسرش مراقبت می کند.

1

پابلو در طول زندگی خود از چرخ دستی به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده کرده است، دخترش می گوید که او حتی در آن می خوابد. دختر کوچکتر می گوید: «او عملاً در چرخ دستی خود زندگی می کند که مانند پاهایش است.»

علیرغم این شرایط، پابلو تلاش کرده تا یک زندگی عادی داشته باشد، که در نتیجه آن صاحب دو دختر شده است که بیش از پیش انگیزه ای شدند برای او تا با ناملایماتی های زندگی مقابله کند.

1

هنگامی که کوچکترین دختر تنها چند ماه داشت، مادرش تصمیم گرفت که آنها را ترک کند و سرپرستی دو دخترشان را به پابلو واگذار کرد. دختر کوچک می گوید: «وقتی چهار ماهه بودم، مادرم ما را ترک کرد. الان من ۲۶ سال دارم و خواهر بزرگترم ۲۹ سال دارد. پدرم و مادربزرگم از ما مراقبت کردند».

پابلو آکونا توسط دخترانش به عنوان یک پدر مجرد نمونه معرفی می شود که به دنبال جنبه مثبت همه چیز است. یک از دخترها می گوید: «من هرگز پدرم را غمگین ندیده ام. او همیشه با نشاط است و به من توصیه های عاقلانه ای می کند، حتی با وجود اینکه هرگز مدرسه نرفته است. او فردی بسیار باهوش است، من او را تحسین می کنم.

1

فداکاری او به عنوان یک پدر باعث شد که دخترش، الیدا، زندگی خود را در کشوری دیگر رها کند تا بتواند برای مراقبت از او به پاراگوئه بازگردد. الیدا می گوید: «پدر من دنیای من است. او دوست، محرم و بهترین بابای دنیاست. به همین دلیل است که من زندگی ام را در آرژانتین رها کردم و آمدم تا بمانم. زیرا مادربزرگم به خاطر پیری دیگر نمی تواند از او مراقبت کند».

مراقبت از این پدر، کار آسانی نیست زیرا او نمی تواند به تنهایی حرکت کند، حتی برای رفتن به دستشویی به کمک شخص دیگری وابسته است. اما الیدا برای برآوردن خواسته‌های پدرش هر کاری می‌کند.

1

اکنون که پابلو آکونا شصتمین سالگرد تولد خود را جشن گرفته است، داستان او در سراسر جهان پخش شده است. بدون شک، روحیه جنگندگی، اراده و توانایی پابلو برای رویارویی با ناملایمات، قابل ستایش است.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها