(تصاویر) بازیگران فیلم های «ارباب حلقه ها» حالا کجا هستند و چه می کنند؟

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.9 دقیقه

روزیاتو نوشت؛ اولین قسمت از سه گانه ی محبوب و تحسین شده ی «ارباب حلقه ها» (Lord of the Rings) در سال ۲۰۰۱ به روی پرده ی سینماها رفت. بسیاری از ستارگان این سه گانه نقش خود را در سه گانه ی «هابیت» (Hobbit) نیز تکرار کردند.

الیجا وود – فرودو

1

الیجا وود بازیگری را از کودکی آغاز کرد و تا پیش از بازی در قسمت اول مجموعه فیلم «ارباب حلقه ها»، در فیلم هایی همچون «فیلپر» (Flipper) و «آوالون» (Avalon) نقش آفرینی کرده بود.

1

بعد از فیلم های «ارباب حلقه ها» وود بازی در ژانرهای مختلفی را تجربه کرد، از اکشن کمدی ای مانند Spy Kids 3D: Game Over گرفته تا درام عاشقانه ای مانند «درخشش ابدی یک ذهن پاک» (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) و انیمیشن موزیکالی همچون «خوش قدم» (Happy Feet) و اسلشر روانشناسانه ای همچون «مجنون» (Maniac).

او در سال ۲۰۱۰ به همراه افرادی دیگر یک شرکت فیلمسازی به نام SpectreVision تأسیس کرد.

ویگو مورتنسن – آراگورن

1

ویگو مورتنسن تا پیش از پیوستن به پروژه ی «ارباب حلقه ها»  با کارگردانان بزرگی همچون ریدلی اسکات، تونی اسکات، برایان دی پالما و جین کمپیون کار کرده بود.

1

مورتنسن تاکنون ۳ بار برای نقش آفرینی هایش در فیلم های «قول های شرقی» (Eastern Promises)، «کاپیتان خارق العاده» (Captain Fantastic) و «کتاب سبز» (Green Book) نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شده است.

او در سال ۲۰۲۰ نخستین تجربه ی کارگردانی خود به نام «سقوط» (Falling) را جلوی دوربین برد که نویسنده و از بازیگران و تهیه کنندگان آن نیز بود.

شان بین – برومیر

1

شان بین از قبل با نقش هایش در تریلرهای اکشنی همچون «بازی های میهن پرستانه» (Patriot Games)، «گلدن آی» (GoldenEye) و «رونین» (Ronin) شناخته می شد.

1

پس از مرگ شخصیت برومیر در قسمت اول «ارباب حلقه ها»، بین در فیلم هایی همچون «تروا» (Troy) و «گنجینه ملی» (National Treasure) بازی کرد.

او در سریال محبوب «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) نیز در نقش ند استارک ظاهر شد.

دامینیک مانهن – مری

1

دامینیک مانهن در فیلم های تلویزیونی متعددی نقش آفرینی کرده بود اما قسمت اول مجموعه فیلم «ارباب حلقه ها» اولین تجربه ی سینمایی بود.

1

بعد از فرانشایز «ارباب حلقه ها» مانهن در نقش یکی از شخصیت های اصلی سریال محبوب «گمشدگان» (Lost) ظاهر شد و تا سال ۲۰۱۰ به بازی در این سریال ادامه داد.

او همچنین در فیلم هایی همچون «خاستگاه مردان ایکس: ولورین» (X-Men Origins: Wolverine) و «خیزش ستارگان: خیزش اسکای واکر» (Star Wars: The Rise of Skywalker) نقش آفرینی کرد.

یک مستند سریالی هم به نام Wild Things With Dominic Monaghan با تهیه کنندگی و اجرای او از شبکه بی‌بی‌سی پخش شده است.

شان آستین – سموایز گمجی

1

شان آستین پیش از بازی در فرانشایز «ارباب حلقه ها» با بازی اش در فیلم هایی همچون «گونیز» (The Goonies) و «رودی» (Rudy) شناخته می شد.

1

آستین پس از «ارباب حلقه ها» برای انیمیشن ها و بازی های ویدئویی زیادی صداپیشگی کرده است.

او در سال ۲۰۱۷ به جمع بازیگران سریال محبوب «چیزهای عجیب تر» (Stranger Things) پیوست.

سر ایان مک کلن – گندالف

1

سر ایان مک کلن بازیگری را از تئاتر در اوایل دهه ی ۱۹۶۰ آغاز کرد. او یک سال پیش از انتشار قسمت اول «ارباب حلقه ها»، با نقش مگنیتو در فرانشایز «مردان ایکس» (X-Men) به دنیای سینمایی مارول پیوسته بود.

1

مک کلن بازی در نقش مگنیتو را ادامه داد و او جز معدود بازیگران سه گانه ی «ارباب حلقه ها» بود که در فیلم های «هابیت» هم نقش خود را تکرار کرد.

او در لایواکشن «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) نیز حضور داشت.

جان ریس–دیویس – گیملی

1

جان ریس – دیویس که علاوه بر نقش گیملی، صداپیشگی شخصیت «چوب ریش» را نیز در سه گانه ی «ارباب حلقه ها» برعهده داشت، در فیلم هایی همچون «ایندیانا جونز» (Indiana Jones) و سریال «شوگان» (Shogun) نقش آفرینی کرده بود.

1

بعد از «ارباب حلقه ها»، ریس – دیوید در آثار فانتزی دیگری نیز حضور پیدا کرد، از جمله سریال های «روزی روزگاری» (Once Upon a Time) و «رویدادنامه شانارا» (The Shannara Chronicles).

او برای چند انیمیشن و بازی ویدئویی نیز صداپیشگی کرده است.

اورلاندو بلوم – لگولاس

1

اورلاندو بلوم وقتی برای بازی در «ارباب حلقه ها» انتخاب شد، بازیگر نسبتاً گمنامی بود، اما در فاصله ی فیلم های اول و دوم این سه گانه، در فیلم «سقوط شاهین» (Black Hawk Down) حضور پیدا کرد.

1

بلوم بعداً در فیلم های «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) در ویل ترنر ظاهر شد.

او به همراه مک کلن، نقش لگولاس را در فیلم های «هابیت» نیز تکرار کرد.

او در فیلم های پرطرفداری همچون «تروا» و «سه تفنگدار» (The Three Musketeers) نیز نقش آفرینی کرد.

بیلی بوید – پیپین

1

بیلی بوید پیش از انتخاب شدنش برای بازی در نخستین قسمت از «ارباب حلقه ها» بیشتر در تلویزیون کار کرده بود و در فاصله ی قسمت های بعدی این فرانشایز هم همین روال را ادامه داد.

1

بوید در فیلم «ناخدا و فرمانده: آخر دنیا» (Master and Commander: The Far Side of the World) با راسل کرو همبازی شد.

او که موزیسین نیز هست، برای فیلم «هابیت: نبرد پنج سپاه» (The Hobbit: The Battle of the Five Armies) قطعه ای را ساخت و اجرا کرد.

او در سریال «آناتومی گری» (Grey’s Anatomy) نیز حضور پیدا کرد و صداپیشگی هم کرده است.

سر ایان هولم – بیلبو بگینز

1

سر ایان هولم پیش از حضور در فرانشایز «ارباب حلقه ها» سابقه ی دریافت جایزه تونی را داشت و بیشتر با نقشش در فیلم «بیگانه» (Alien) ی ریدلی اسکات شناخته می شد.

1

بعد از «ارباب حلقه ها» هولم در فیلم های موفقی همچون «ایالت گلستان» (Garden State)، «ارباب جنگ» (Lord of War) و «راتاتویی» (Ratatouille) حضور یافت.

او در سال ۰۲۰ بر اثر عوارض ناشی از بیماری پارکینسون در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

لیو تایلر – آرون

1

لیو تایلر پیش از «ارباب حلقه ها» در فیلم های متعددی از جمله «زیبایی ربوده شده» (Stealing Beauty) و «آرماگدون» (Armageddon) نقش آفرینی کرده بود.

1

او در سال ۲۰۰۸ به فرانشایز موفق «هالک شگفت انگیز» (The Incredible Hulk) پیوست و در سریال هایی همچون «بازماندگان» (The Leftovers) و «هارلوتس» (Harlots) و فیلم «به سوی ستارگان» (Ad Astra) حضور داشته است.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها