طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی؛ دسر خوشمزه و محبوب ایتالیایی

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

راهنماتو- پاناکوتا یکی از دسرهای کلاسیک ایتالیایی است که در عین سادگی به طرز عجیبی خوشمزه است. این دسر لطیف، خنک و خامه ای با استفاده از خامه، شیر و ژلاتین تهیه می شود و می توان آن را با شکلات، قهوه، وانیل و میوه های مختلف طعم دار کرد. امروز قصد داریم طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا شکلاتی:

شیر: دولیوان (حدود 500 گرم)

پودر ژلاتین: دو قاشق غذاخوری

شکر: نصف لیوان (100 گرم)

خامه صبحانه: 100 گرم

پودر کاکائو: نصف قاشق غذاخوری (یا یک تکه شکلات تلخ)

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی:

مرحله اول: ابتدا شیر را درون شیرجوش ریخته و روی حرارت قرار دهید. سپس پودر ژلاتین را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا بخوبی درون شیر حل شود. پس از اینکه پودر ژلاتین بخوبی درون شیر حل شد، شکر، خامه و پودر کاکائو یا یک تکه شکلات تلخ را اضافه کرده و با استفاده از همزن بخوبی هم بزنید تا مواد درون شیر ترکیب شوند. پس از حدود یک دقیقه زیر گاز را خاموش کنید.  

پاناکوتا

مرحله دوم: حدود 10 دقیقه صبر کنید تا مواد کمی خنک شود. سپس آنها را از درون صافی عبور داده و درون قالب دلخواه بریزید. در صورتی که پس از ریختن مواد درون قالب روی مواد دسر حباب تشکیل شد، سعی کنید با استفاده از قاشق حباب ها را از بین ببرید. سپس مواد را به مدت 2 الی 3 ساعت درون یخچال قرار دهید.

پاناکوتا

مرحله سوم: پس از بستن مواد درون قالب، آن را از یخچال خارج کنید. سپس کف ظرفی را که می خواهید دسر را در آن قرار دهید، با استفاده از مقدار کمی کره چرب کنید. داخل یک ظرف بزرگ مقداری آب جوش ریخته و قالب را به مدت 3 ثانیه درون آن قرار دهید. سپس کناره های دسر را به آرامی خارج کنید و ژله را به درون ظرف مورد نظر برگردانید.

مرحله چهارم: می توانید دسر را با استفاده از مقداری سس شکلاتی، پودر پسته، شکلات چیپسی و خامه قنادی تزئین کنید.

پاناکوتا

شما می توانید به جای پودر کاکائو از ژله یا رنگ های خوراکی نیز برای تهیه این دسر استفاده کنید. همچنین می توانید دسر را به صورت لایه لایه و با رنگ های مختلف نیز آماده کنید. برای درست کردن دسر لایه لایه کافی است یک لایه را درون قالب بریزید، سپس حدود یک ربع آن را درون فریزر قرار دهید تا کمی سفت شود و سپس به همین ترتیب لایه های بعدی را اضافه کنید. 

 

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها