(تصاویر) یک کمپر شگفت انگیز برای مسافرت در جاده های خاکی

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.1 دقیقه

همشهری آنلاین نوشت؛ «برودر ایکس پی - ۷» (Bruder EXP-۷) یک کمپر زمخت، اما همزمان مجلل و دارای قابلیت‌های استثنایی برای سفر در همه نوع آب و طی کردن هر نوع مسیر سخت و ناهموار است.

کمپانی«برودر» برخی از کمپرهای آفرود با ظاهری زمخت و خشن اما  همزمان مجلل از درون را در جهان می سازد و به زغم آنکه که ممکن است برای غیر استرالیایی‌ها بسیار گران قیمت به نظر برسد، این شرکت هیچ نشانه ای از کاهش سرعت در توسعه تولیدات خود نشان نمی دهد. این کمپانی در اواخر سال ۲۰۲۱، با یک پرچمدار کاملا جدید به نام  «ایکس پی - ۸» (EXP-۸) نام خود را بیش از پیش مطرح کرد و اکنون EXP-۷ کاملا جدید را دقیقا در یک مدل پائین تر از ۸ و بالاتر از تولید اصلی خود، «ایکس پی - ۶» (EXP-۶) قرار داده است.

1

EXP-۷ در واقع اندازه و ظرفیت خواب کمی بیشتر از EXP-۸ ارائه می دهد، اما جذابیت واقعی مدل جدید در تلفیق برخی از بهترین ویژگی‌های هر دو مدل ۸ و ۶ برای یک سفر راحت در هر مکان و هر زمان در داخل و خارج از استرالیا است. از این جهت  شاید EXP-۷ را بتوان جذاب ترین کمپر همه جانبه به حساب آورد.

1

 EXP-۷ جدید با ۷ متر ارتفاع، حدود ۱۵ سانتی متر از EXP-۸ در طول کل و ۳۰ سانتی متر از EXP-۶ بلندتر است. اما EXP-۸ صرفا به دلیل اندازه‌اش یک پرچم‌دار محسوب نمی‌شود بلکه متمرکزترین بسته عملکردی برودر در چهار فصل را نیز در خود جای داده است که برای سفر از  یک قطب زمین  به قطبی دیگر با توقف در داغ‌ترین ماسه‌های بیابان مناسب است. به طور خاص، «پلتفرم اکتشاف جهانی قرن بیست و یکم چهار فصل واقعی برودر» برای دماهای بین -۳۰- درجه سانتیگراد و ۶۰ درجه سانتیگراد مهندسی شده و در ارتفاعات بالاتر ۳۰۴۸ متر نیز آزمایش شده است.

 

1

در مقابل، EXP-۷ کامل جدید برای شرایط آب و هوایی ساده‌تر طراحی شده است، دقیقا مانند کمپرهای برودر که قبل از EXP-۸ تولید شده بودند. این بدان معنا نیست که EXP-۷  قادر به مدیریت آب و هوای  گرم یا سرد شدید نیست، اما به اندازه EXP-۸ برای مدیرت دماهای بسیار بالا و پائین ساخته نشده است.

1

EXP-۷ ترکیبی از شاسی لوله مربعی بسیار زمخت «برودر» و بدنه کامپوزیتی سلولی بسته ۶۰ میلی متری است که هر دو به طور ویژه برای کار با یکدیگر در کاهش لرزش‌ها و مدیریت هر آنچه که در مسیر می تواند به سمت آنها پرتاب شود، طراحی شده‌اند EXP-۷ در دو سبک سقف ثابت (GT) و پاپ تاپ (PT) موجود است. پاپ تاپ فعال برقی برای کاهش ارتفاع یدک کش طراحی شده است، در حالی که سقف سخت GT برای کسانی که به دنبال بالاترین سطح عایق و محافظت از دیواره سخت هستند توصیه می شود.

1

از آنجایی که EXP-۷ به اندازه EXP-۸ بر روی آب و هوای شدید متمرکز نیست، به نوعی تنظیم شده که بتوان آشپزی را هم داخل و هم در خارج از کمپر انجام که از این جهت امکانی مشابه  EXP-۶ ارائه می‌دهد. دریچه اتاقچه تاقچه مانند مرکزی مجاور آشپزخانه شامل فضای ذخیره‌سازی مواد غذایی با دسترسی در فضای باز، به همراه دسترسی به صفحه پیشخوان آشپزخانه، اجاق گاز القایی دوگانه سوز و سینک قابل حمل است. که می‌توانند همزمان در داخل کمپر و در خارج از آن مورد استفاده قرار گیرند ، آشپز به دلیل وجود یک یخچال - فریزر ۵۷ لیتری کشویی در فضای باز در کنار اتاقک محل ذخیره سازی مواد غذایی و یک یخچال و فریزر ۱۳۶ لیتری در داخل، به مواد خوراکی داخل پخچال و فریز شده دسترسی کامل دارد.

در داخل، EXP-۷ PT جدید تا شش نفر و  در نوع GT تا چهار نفر می‌خوابند. هر دو دارای یک تخت بزرگ ۱۵۳ در ۲۰۳ سانتی‌متر به همراه کاناپه‌های استراحت هستند. سری EXP-۷ همچنین شامل یک حمام با دوش آب گرم وسرد، سینک، روشویی و توالت کمپوست است مخزن تازه ۲۰۰ لیتری، ظرفیت آب زیادی را برای داخل کمپر فراهم می‌کند.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها