مادران باردار صبحانه چه بخورند؟

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.5 دقیقه

همشهری آنلاین نوشت؛ متخصص طب سنتی گفت: در بحث باروری نظم در تغذیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید این را در نظر داشته باشیم که صبحانه ملکه وعده‌هاست و هیچگاه نباید حذف شود.

الهام اختری، متخصص طب سنتی، در استودیوی شبکه دو سیما گفت: در بحث باروری، نظم در تغذیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید این را در نظر داشته باشیم که صبحانه، ملکه وعده‌هاست و هیچگاه نباید حذف شود. ترجیح ما این است که برای افرادی که سکون بیشتر و فعالیت بدنی کمی دارند، شام و ناهار به ترتیب از کربوهیدرات کمتری نسبت به صبحانه برخوردار باشند. 

وی افزود: برای داشتن یک تغذیه سالم، باید همواره از غذاهای خانگی استفاده کنیم. فرد در روز سه وعده غذا می‌خورد و اگر این تغذیه به صورت مداوم از مواد آماده و فراوری‌شده تهیه شود، می‌تواند سلامت بدن ما را در بلند مدت دچار خطر کند. 

اختری اظهار کرد: بعضا افراد به خاطر مشکلات و محدودیت زمانی خود، نمی‌توانند هر روز غذا درست کنند. این موضوع باید به نوعی مدیریت شود که فرد بتواند از وعده‌های غذایی تازه برخوردار باشد، چراکه غذاهای مقوی نیز پس از گذشت مدتی در یخچال، خاصیت‌ خود را از دست می‌دهند. 

وی اضافه کرد: اهمیت صبحانه کامل و حاوی پروتئین بالا بسیار مشهود است. تخم مرغی که زرده کمی خمیری داشته باشد، یک صبحانه مغذی است. به علاوه مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم نیز خالی از لطف نیست. یکی دیگر از صبحانه‌های پیشنهادی استفاده از انواع مربا مانند بالنگ و هویج است. البته این موضوع نسبت به شرایط افراد متفاوت بوده بسته به مواردی مانند اضافه وزن متغیر است. 

اختری گفت: استفاده از ارده و روغن کنجد در صبحانه، در عین انرژی زیادی که تامین می‌کنند، برای افراد بالای چهل سال توصیه نمی‌شود. همچنین برای خانم‌هایی که در فامیل درجه یک سابقه سرطان سینه دارند، مصرف هر نوع فراورده‌های کنجدی منع می‌شود. 

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها