دستور جدید و عجیب کیم جونگ اون؛ خودکُشی در کره شمالی ممنوع!

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

روزیاتو نوشت؛ کیم جونگ اون، رهبر مستبد کره شمالی دستور محرمانه ای صادر کرده که در آن خودکشی را غیرقانونی می‌داند.

او این عمل را «خیانت علیه سوسیالیسم» توصیف کرد و به مقامات محلی دستور داد تا اقدامات پیشگیرانه‌ را در این خصوص انجام دهند.

اقدام کیم جونگ اون در غیرقانونی خواندن خودکشی در کره شمالی پس از آن صورت گرفته که شمار شهروندان غالبا گرسنه این کشور که تصمیم می‌گیرند به زندگی خود پایان دهند با افزایش شدیدی روبه‌رو شده است.

1

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد که میزان خودکشی در این کشور در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است. این سازمان جاسوسی فاش کرد: «به دلیل مشقت های مردم، عوامل ناآرامی داخلی زیادی در کره شمالی وجود دارد.»

1

به گزارش رادیو آسیای آزاد (Radio Free Asia) دستور محرمانه منع خودکشی در سلسله‌ای از جلسات اضطراری در سرتاسر این کشور صادر شد. در یکی از جلسات تنها در شهر چونگجین و بخش کیونگ سونگ ۳۵ مورد خودکشی در سال جاری ثبت شد که بیشتر موارد شامل خانواده‌هایی بود که همگی با هم به زندگی خود پایان دادند.

گفته می‌شود افشای یادداشت های خودکشی که کشور و نظام اجتماعی را مورد انتقاد قرار می‌دادند حاضران در جلسات را شوکه کرد.

1

در نشستی که در استان ریانگنگ برگزار شد به شرکت‌کنندگان گفته شد که خودکشی نسبت به گرسنگی تاثیر اجتماعی بیشتری داشته است. به گفته مقام مسئولی که به شرط ناشناس بودن با رادیو آسیای آزاد صحبت کرد، با وجود سیاست پیشگیری از خودکشی که توسط دبیرکل تصویب شد، مسئولان نتوانستند راهکار مناسبی ارائه دهند.

این مقام مسئول گفت: «بیشتر خودکشی ها به دلیل فقر شدید و گرسنگی بوده است، برای همین هیچ‌کس در حال حاضر نمی‌تواند اقدام پیشگیرانه‌ای داشته باشد.»

1

به گفته این مقام مسئول، در این جلسه چندین مورد تکان دهنده به تفصیل شرح داده شد. در یکی از این موارد در شهر هیسان پسر ۱۰ ساله ای که به خاطر مرگ پدر و مادرش بر اثر گرسنگی با مادربزرگش زندگی می‌کرد، به همراه او با خوردن مرگ موش به زندگی خود پایان دادند.»

1

از موارد تکان دهنده دیگر می‌توان به زوجی حدودا ۶۰ ساله اشاره کرد که خود را از درختی در کوهستان حلق آویز کردند و یا یک خانواده چهار نفره که پس از صرف آخرین وعده غذایی با یکدیگر، سیانید پتاسیم خوردند، که یک ماده شیمیایی بسیار سمی است.

این مقام مسئول گفت: «خودکشی خانوادگی آخرین اقدام علیه یک سیستم مایوس‌کننده و اصلاح ناپذیر است.»

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها