چرا باید برای این فیلم اکشن دریایی هیجان زده باشید؟

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 7.7 دقیقه

ویجیاتو نوشت؛ سازندگان فیلم اکشن کوسه‌ای «Meg 2: The Trench» پس از نمایش تیزر تبلیغاتی آن بیان کردند که چیزهای بیشتری از یک کوسه بزرگتر را در این اثر سینمایی به نمایش خواهند گذاشت؛ اما این نکته تنها برخی از دلایلی است که باعث ایجاد هایپ برای تماشای این اثر می‌شود. بیایید در این مطلب به این پرسش پاسخ دهیم که چرا باید برای این فیلم اکشن دریایی هیجان زده باشید.

جذابیت های سینمای بلاک‌باستری


1

گاهی لازم نیست یک فیلم عمیق باشد تا لذت بخش باشد. به عنوان مثال، فیلم «مِگ» که در سال 2018 نمایش داده شد را در نظر بگیرید. برای اینکه یک فیلم لذت بخش باشد، گاهی اوقات سازندگان فقط باید موارد ضروری موجود در یک ژانر را به نقطه خوبی برسانند و یک ایده ساده را به بزرگترین حد ممکن خودش هدایت کنند. در فیلم بلاک‌باستری «Meg» که اتفاقاً فیلمی درباره یک کوسه غول پیکر است؛ به طور دقیق، سازندگان یک کوسه مگالودون ماقبل تاریخ را به نمایش می‌گذارند که از زیر دریا به بالای آب می‌آید. پس بزرگتر همیشه بهتر است، درست است؟

اکنون پنج سال بعد، دنباله‌ای برای فیلم The Meg با عنوان Meg 2: The Trench به بیش از یک راه ارتقاء می‌یابد. این یعنی نه تنها کوسه غول پیکر فیلم اول باز خواهد گشت، بلکه موجودات دیگر از اعماق نیز خود را در حال شکستن سطح زمین می‌بینند تا همراه با دیگر موجودات ساکن در خشکی، بشریت را درگیر یک چالش ترسناک کنند. اگر تا به حال خواستید ببینید که یک مگالودون در حال خوردن تی‌رکس است، قسمت دوم مگ ممکن است درست در همین مسیر باشد. اما اگر این دلیل کافی برای تماشای Meg 2 نیست، دلایل زیادی برای هیجان زده شدن در مورد این فیلم اکشن دریایی وجود دارد.

قسمت دوم مگ سرگرمی محض خواهد بود و این عالی است؛ اما چرا؟ در زمانی که بسیاری از غول‌های بزرگ سینما در حال فروپاشی هستند – مانند فیلم‌های ابرقهرمانی از دی سی و مارول، و همچنین جنگ ستارگان، فیلمی مانند مِگ ۲ که صرفاً نوید سرگرمی می‌دهد، واقعاً می‌تواند تماشاگران را جذب کند. همانطور که تریلر فیلم نشان می‌دهد، هیچ چیز پرمدعا یا پنهانی در فیلم وجود ندارد، از پریدن کوسه گرفته تا موجودات هیولایی، اکشن بزرگ و گاهی احمقانه و سرگرم‌کننده، همه برای جذب مخاطب است.

بنابراین، واضح است که Meg 2: The Trench پاپ‌کورنی و سرگرم‌کننده خواهد بود. شاید داستان آن همیشه منطقی نباشد، اما همین داستان نیز تلاش خواهد کرد تا حدود دو ساعت مخاطب خود را سرگرم کند. به همین دلیل، و به لطف موفقیت فیلم اول، می‌تواند در تابستان امسال یک پیروزی غافلگیرکننده باشد و از مرز 500 میلیون دلار عبور کند.

مگالودون های بیشتر


1

برای یک دنباله بلاک‌باستری که بزرگتر از قسمت اول است، چه چیزی می‌تواند ترسناک‌تر از یک کوسه مگالودون جدید باشد؟ سه کوسه مگالودون کشنده و عظیم برای شروع چطور است؟ اما ما قبلاً این نوع فرم را دیده بودیم. فراموش نکنیم که سری فیلم‌های مضحک «Sharknado» این کار را پیش از این انجام داده‌اند. پس سه برابر کردن تعداد کوسه‌ها به این معنی است که برای جالب نگه داشتن خود فیلم به ایده‌های جدیدی نیاز داریم.

اول از هر چیز باید بدانید در این دنباله شخص «بن ویتلی» کارگردانی را به جای جان ترتلتاب بر عهده گرفته است، کارگردانی که ممکن است از دیدن او پای چنین اثری تعجب کنید. ویتلی که به خاطر رویکردهای کمدی تاریک خود در ژانر اکشن و ترسناک شناخته می‌شود، حضورش در صندلی کارگردانی این اثر عجیب است. این که به چنین شخصی فرصت ساخت یک فیلم کوسه‌ای رنگارنگ داده شود، خودش یک نکته هیجان انگیز است.

بن ویتلی از آن نوع فیلمسازانی نیست که خیلی‌ها حدس می‌زدند دنباله فیلم مگ را بسازد. اگرچه فیلم‌های بن ویتلی کاملاً متنوع بوده است، از مهیج شدید و وحشتناک The Kill List گرفته تا فیلم کمدی تیره و تاریک Free Fire، او کاملاً در ژانر فیلم‌های مستقل باقی مانده است. دیدن او در رأس یک فیلم پرفروش پاپ کورنی مانند Meg 2 عجیب است، اما شاید بتوان چیزی غیرمنتظره از یک فیلم کوسه محور را به وجود آورد.

با این حال، این نوع تغییر خلاقانه ممکن است برای تازه نگه داشتن The Meg برای مخاطب ضروری باشد. تغییر کارگردان در لغت به معنای تغییر جهت است، و در مورد Meg 2، به نظر می‌رسد که ما از اعماق اقیانوس فراتر خواهیم رفت تا به روش‌های مختلف به سطح جدیدی از جذابیت نفوذ کنیم. به نظر می‌رسد با این تغییرات ما شاهد یک پارک ژوراسیک دریایی خواهیم بود، ولی هرچه شود حداقل ما قادر خواهیم بود از ضرب و شتمی که مگالودون‌های غول پیکر می‌توانند ایجاد کنند، بیشتر لذت ببریم.

ماهی بزرگتر برای سرخ کردن


1

این بار ما فقط نخواهیم دید که کوسه‌های گوشت‌خوار تقریباً همه چیز را تکه تکه می‌کنند. اما چرا؟ چون بر اساس ظاهر تریلر و تصاویر پخش شده از این فیلم، چیزهای بیشتری از یک ماهی بزرگ برای سرخ کردن وجود خواهد داشت.

اشاره کردیم که در این فیلم یکی از کوسه‌ها دایناسور می‌خورد. بله کوسه‌ای که یک ولاسی‌رپتور یا اسپینوساروس را می‌خورد، این خود خیلی جالب است. اما ما در اینجا در مورد یک تیرانوسوروس رکس با اندازه کامل صحبت می‌کنیم. پادشاه دایناسورها نیز در این فیلم جلوی کوسه‌های عظیم گردن خم خواهد کرد.

در حالی که ممکن است در بیشتر قسمت‌های فیلم دایناسورهایی با اندازه کامل نبینیم، اما نگاهی کوتاه به تریلر فیلم شخصیتی را به نمایش می‌گذارد که در حال مبارزه با خزنده‌ای ترسناک است. با این حال، نمی‌توان گفت که آیا این حیوان مدرن است یا چیزی که از ماقبل تاریخ بیرون آمده است. اما حضور این موجودات با خلاصه داستان رسمی فیلم مطابقت دارد که گروه پژوهشگران قهرمان ما در مقابل «غارتگران بی امان محیط زیست» قرار خواهند گرفت.

قسمت دوم مگ درباره یک کوسه از دوران ماقبل تاریخ است، درست مانند The Meg، با این حال، به نظر می‌رسد که برخی از موجودات دیگر نیز به دنباله آن خواهند آمد. تریلر سه کوسه مگالودون را نشان می‌دهد که برای خوردن میان وعده به سطح زمین می‌آیند، اما موجودات دایناسور مانندی نیز وجود دارند که باعث ایجاد ضرب وشتم می‌شوند. داستان فیلم، The Trench، تایید می‌کند که بازگشتی به گودال ماریانا، جایی که اولین مگالودون از آنجا پدید آمد، وجود خواهد داشت، که می‌تواند به هیولاهای بسیار بزرگ‌تری نسبت به کوسه‌ها منجر شود.

از سوی دیگر موجوداتی از اعماق دریا نیز برای انتقام باز خواهند گشت. برای مثال بر مبنای تریلر فیلم یک موجود شاخک‌دار بزرگ را می‌توان دید که به هلیکوپتر حمله می‌کند. پس اگر وقایع Meg 2 با آنچه در موردش گفته می‌شود مطابقت داشته باشد، ممکن است ما تهدید جدیدی را در قالب یک ماهی ماقبل تاریخ تازه کشف شده نیز ببینیم. برچسب حضور هیولا در کنار مگالودون‌ها می‌تواند این فیلم را به اثری به شدت هیجان انگیز بدل کند.

بازگشت جیسون استاتهام


1

دیدن اینکه جیسون استاتهام از یک مفهوم به ظاهر مضحک (مبارزه تن به تن با کوسه هیولا) برای یک فیلم اکشن استفاده می‌کند و به طور کامل با آن کنار می‌آید، همیشه لذت بخش است. پس اگر شما او را در دیگر آثار اکشن یا حتی در فیلم قبلی «مگ» دوست داشتید، خوشحال خواهید شد که بدانید او نقش خود را برای فیلم Meg 2: The Trench تکرار خواهد کرد. به راحتی می‌توان تشخیص داد که چه زمانی استاتهام با یک فیلم سرگرم می‌شود. احتمالاً سری Crank بدون تعهد پرانرژی و خاص او به فرض مضحک خود تقریباً به خوبی کار نمی‌کرد.

اما در حالی که با فرنچایز مگ، استاتهام به زنده نگه داشتن خود از طریق آدرنالین مداوم یا شوک الکتریکی متکی نیست، ولی بازهم حضور یک انسان برای مبارزه با مگالودون به طور مشابهی احساس یک ایده مضحک را می‌دهد. شاید باور نکنید، اما یک صحنه در این فیلم وجود دارد که نشان می‌دهد استاتهام سوار بر جت اسکی بر فراز یک موج جزر و مدی است و یک زوبین را در دستان خود می‌گیرد که گویی پوزایدون قدرتمند است و آماده پرتاب کردن نیزه در برابر یک مگالودون متجاوز است. تنها کاری که او باید انجام دهد این است که از روی این هیولا بپرد، و ما نیز از دیدنش لذت ببریم.

فراموش نکنید ما به عنوان مخاطب در آستانه ورود به فصل آثار بلاک‌باستر تابستانی هستیم، و واقعاً نمی‌توان روش مناسب‌تری برای سرگرم‌کردن مردم پیدا کرد مگر مبارزه استاتهام با هیولاهای دریایی در چیزی مانند Meg 2: The Trench که یک اکشن پاپ‌کورنی است. این فیلم در حال حاضر قرار است در تاریخ ۴ آگوست ۲۰۲۳ (۱۳ مرداد ۱۴۰۲) به طور انحصاری در سینماها اکران شود.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها