(ویدئو) عجیب و باورنکردنی؛ شنای یک گوزن در کنار نهنگ قاتل!

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.2 دقیقه

فرارو نوشت؛ گروهی از گردشگران از مشاهده یک گوزن غوطه‌ور در کنار یک نهنگ قاتل در سواحل ایالت واشنگتن شوکه شدند.

در حالی که نهنگ قاتل به سطح آب نفوذ می‌کند، سر کوچک یک گوزن در حالی که در مجمع الجزایر سن خوان شنا می‌کرد، از اقیانوس بیرون می‌زند.

انجمن دیده بان نهنگ اقیانوس آرام (PWWA) در گزارشی روزانه درباره این مشاهده نوشت: ما با یک نهنگ نر قاتل ملاقات کردیم. ما در آن زمان متوجه نشدیم، اما عکس‌های ما نشان داد که او درست از کنار یک گوزن دم سیاه شنا کرده است! احتمال وقوع آن چقدر است؟

سام مورفی که تصاویری از این لحظه نادر را ثبت کرده گفت: نهنگ هیچ علاقه‌ای به این حیوان نشان نداد که نسبت به رژیم غذایی معمولی‌اش که شامل فک‌های آبی و شیر‌های دریایی است، محتوای چربی بسیار کمتری دارد. با این حال، گوزن احتمالاً با دیدن نهنگ به همان اندازه شوکه شده بود.

ارین گلس، مدیر اجرایی PWWA گفت: مطمئنم که احتمالاً برای گوزن‌ها ترسناک خواهد بود. تماشاگران نهنگ تا زمانی که عکس‌های بعد از گردش را مرور نکردند، متوجه این لحظه سورئال نشدند.

غوطه ور شدن اقیانوس در اقیانوس یا دیگر آب‌ها غیرعادی نیست. این پستانداران شناگران ماهری هستند که می‌توانند به سرعتی در حدود ۲۵ کیلومتر در ساعت برسند و چندین کیلومتر را در آب طی کنند. با این حال، دیدن یک گوزن درست در کنار یک نهنگ قاتل اتفاقی بی‌سابقه بود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها