این نابغه 14 ساله مهندس نرم افزار استارلینک شد!

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.5 دقیقه

دیجیاتو نوشت، مانند بسیاری از نوجوانان 14 ساله، «کایران کوازی» هم به‌زودی فارغ‌التحصیل می‌شود، البته نه از مدرسه، بلکه از دانشگاه. کوازی به‌عنوان جوان‌ترین دانشجوی تاریخ دانشگاه «سانتا کلارا»، از این مؤسسه مدرک لیسانس می‌گیرد و سپس به اسپیس ایکس می‌رود تا یک مهندس نرم‌افزار در استارلینک شود.

کوازی مانند اکثر کودکان نابغه، درک فوق‌العاده‌ای از مسائل پیچیده ریاضی دارد و برای آن‌ها راه‌حل‌هایی ارائه می‌کند که افراد بالغ قادر به انجام آن نیستند. طبق گزارشی که در سال 2019 منتشر شد، امتیاز IQ کوازی از 99.9 درصد جمعیت بالاتر است و در جمع 11 میلیون فرد فوق‌العاده باهوش دنیا قرار می‌گیرد؛ 11 میلیون نفر در میان 8 میلیارد جمعیت.

کوازی به تیم استارلینک اسپیس ایکس می‌پیوندد

کوازی پیش از پیوستن به اسپیس ایکس، در اینتل حضور داشته است. با توجه به سن پایین کوازی، اینتل به‌جای اینکه از او به‌عنوان کارآموز یاد کند، مجبور شد او را به‌عنوان همکار پژوهشی معرفی کند. درحال‌حاضر در حساب توییتر کایران در کنار جزئیات شغلی‌اش یک راکت به چشم می‌خورد و البته او خودش را مهندس نرم‌‎افزار در اسپیس ایکس معرفی کرده است.

این نوجوان نابغه به‌عنوان مهندس نرم‌افزار در استارلینک مشغول به فعالیت خواهد شد. از آنجایی که کوازی به‌خاطر سن پایین خود نمی‌تواند مستقل باشد، مادرش همراه او به واشنگتن نقل مکان می‌کند.

با توجه به گزارش‌ها، پیوستن به اسپیس ایکس فرایندی بسیار دشوار است، بااین‌حال اگر فرد باهوشی مانند کایران باشید، کار برایتان بسیار ساده‌تر می‌شود. به گفته سرویس استخدام آنلاین Zippia، تنها 0.2 درصد رزومه‌های ارسالی به اسپیس ایکس به استخدام منجر می‌شوند. به بیان دیگر، اسپیس ایکس 99.8 درصد درخواست‌های استخدام را رد می‌کند!

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس است؛ کارآفرینی که کارمندان شرکت‌هایش بیشتر از تایم عادی کار می‌کنند. بنابراین کوازی هم بیشتر از افراد شاغل در سایر شرکت‌ها باید در اسپیس ایکس کار کند.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها