خلاقانه ترین ایده های مخفی کردن تلویزیون در دکوراسیون داخلی

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.3 دقیقه

راهنماتو- تلویزیون یکی از لوازم ضروری در هر خانه ای است که به عنوان ابزاری برای تماشای برنامه‌های موردعلاقه، پیگیری اخبار و سرگرمی اعضای خانواده مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، این صفحه سیاه بزرگ از نظر زیبایی‌شناختی چندان دلپذیر نیست و شما می توانید به کمک راهکارهای خلاقانه دکوراسیون داخلی این صفحه سیاه رنگ بزرگ را مخفی کرده و از آن به عنوان یک عنصر دکوراتیو استفاده نمایید. در ادامه چند راهکار جالب و کاربردی دکوراسیون داخلی برای مخفی کردن تلویزیون و زیباسازی فضای اطراف آن را با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

1- رنگ آمیزی دیوار پشت تلویزیون با سایه های تیره

به گزارش راهنماتو، با رنگ آمیزی دیوار پشت تلویزیون با سایه های تیره مانند سرمه ای که یکی از رنگ های ترند کنونی برای رنگ آمیزی دیوار در دکوراسیون داخلی است، می توانید به ناپدید کردن تلویزیون از دید کمک کنید. در واقع رنگ تیره دیوار با رنگ مشکی نمایشگر تلویزیون ترکیب شده و مانع از جلب توجه آن خواهد شد.

دکوراسیون


2- خرید یک تلویزیون هوشمند

با سرمایه گذاری بر روی یک تلویزیون هوشمند و نمایش آثار هنری، عکس های خانوادگی یا تطبیق نمایشگر آن با رنگ دیوار یا کاغذ دیواری، می توانید جلوه زیبایی از تلویزیون خود به نمایش بگذارید و آن را از دید مخفی کنید. با این کار، علاوه بر برخورداری از ویژگی های هوشمند همچون اتصال به اینترنت، تماشای آنلاین ویدئو و اجرای برنامه های کاربردی در زمانی که از تلویزیون استفاده نمی کنید، به جای یک صفحه مشکی شاهد یک قاب زیبا و رنگارنگ خواهید بود.

دکوراسیون


3- چیدمان ابتکاری فضای اطراف تلویزیون

تلویزیون خود را با قطعات دکوری، انواع گلدان، زیور آلات، لامپ و کتاب احاطه کنید و سعی کنید با انتخاب مناسب این قطعات و چیدمان صحیح آنها، مانع از جلب توجه تلویزیون شوید. چیدمان متقارن قفسه ها و مبلمان ظاهری آرام و متعادل در فضا ایجاد کرده و زیبایی فضا را دوچندان خواهد کرد.

دکوراسیون


4- قرار دادن تلویزیون در گوشه دیوار

اولین قانون برای مخفی کردن تلویزیون این است که آن را در وسط دیوار قرار ندهید. زیرا در صورتی که تلویزیون شما در مرکز دیوار قرار بگیرد، بیشتر جلب توجه خواهد کرد و تسلط بیشتری بر فضا خواهد داشت. بهتر است تلویزیون را در گوشه دیوار و یا در میان چندین قفسه قرار دهید و اطراف آن را با یک رنگ تیره تزئین کنید.

دکوراسیون


5- قرار ندادن تمام مبل ها رو به تلویزیون

نحوه چیدمان مبلمان می تواند بر میزان جلب توجه تلویزیون شما تاثیرگذار باشد. به‌جای اینکه تمام مبل ها را به سمت تلویزیون بچینید، آنها را رو به یکدیگر قرار دهید. با این کار تلویزیون دیگر نقطه کانونی فضای منزل شما نخواهد بود. این نوع چیدمان فضای ایده آلی برای گپ و گفتگوی صمیمانه ایجاد کرده و توجه حاضرین را از تلویزیون دور می کند.

دکوراسیون


6- قفسه بندی فضای اطراف تلویزیون

یک راه حل عالی برای جلوگیری از جلب توجه تلویزیون، استفاده از قفسه بندی های زیبا است. یک قفسه بندی شیک با رنگ تیره به محو کردن خطوط بین تلویزیون و دکوراسیون کمک کرده و آن را از دید پنهان می کند. هر چه سایز تلویزیون کوچکتر باشد، کمتر جلب توجه خواهد کرد.

دکوراسیون


7- نصب تلویزیون بر روی دیوار

اگر می خواهید تلویزیون شما کمتر جلب توجه کند، آن را به دیوار نصب کنید. حتی اگر می توانید با گود کردن فضای دیوار، یک فضای خالی برای قرار دادن تلویزیون ایجاد کنید و تلویزیون را هم سطح با دیوار نصب کنید. این کار میزان بی نظمی بصری را محدود کرده و منجر به ایجاد یک اتاق نشیمن فوق العاده شیک خواهد شد.

دکوراسیون


8- انتخاب میز تلویزیون مناسب

با انتخاب یک میز تلویزیون مناسب می توانید تمرکز بیننده را از تلویزیون دور کرده و به سوی میز تلویزیون جلب نمایید. یک میز تلویزیون حصیری، ایده جالبی برای این کار است و حالت طبیعی تر و دنج تری به فضا می بخشد.

دکوراسیون

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها