قهوه رو با این طعم‌ها امتحان کن! دیگه کافه نمی‌ری!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.7 دقیقه

راهنماتو- «عاشق قهوه هم که باشی باز گاهی تنوع لازمه!»

عاشقان قهوه‌ی اصیل دوست دارند که طعم تلخ و ترش و عطردار قهوه را به تنهایی بنوشند. اما گاهی اوقات اضافه کردن بعضی ادویه‌ها در امتحان یک طعم جدید و فوق العاده به شما کمک خواهد کرد.

به گزارش راهنماتو، حتما قهوه را در کافه‌ها با سیروپ‌ها مختلف مشاهده کرده‌اید. به جای استفاده از سیروپ می‌توانید در منزل یک قهوه با طعم ادویه‌های دوست داشتنی آماده کنید و لذت آن را ببرید.

قهوه با هل

اگر شما طعم و عطر هل را دوست داشته باشید (که بعید می‌دانم بدتان بیاید!) حتما از ترکیب آن با قهوه لذت خواهید برد! کافی است که کمی از پودر هل را داخل قهوه بریزید یا اینکه یک دانه هل را بشکنید و در فنجان قهوه بیندازید تا عطر آن شما را دیوانه کند!

قهوه

قهوه با وانیل

حتما لاته وانیلی را در منوی کافه‌ها دیده‌اید. اگر به قهوه‌های استارباکس هم علاقمند باشید ساشه‌های آماده‌ی لاته وانیلی آن خیلی خوش طعم و عطر است. پس این بار که در منزل اسپرسو آماده کردید یا حتی لاته را برای خودتان در فنجان ریختید کمی از عصاره مایع وانیل هم داخل آن بریزید و از بوی آن مدهوش بشوید. واقعا وانیل عطر فوق‌العاده‌ای دارد که همه را عاشق خود می‌کند!

قهوه با دارچین

در قهوه‌های عربی حتما نقش دارچین را دیده‌اید که می‌درخشد! دارچین یک طعم و عطر دهنده‌ی طبیعی و بی نظیر است که دلبری زیادی می‌کند و دل هرکسی را به دست خواهد آورد! برای این کار هم می‌توانید از چوب دارچین استفاده کنید و هم از پودر دارچین بهره بگیرید. حتی اگر طرفدار قهوه ترک هم هستید ریختن مقدار کمی پودر دارچین در قهوه‌جوش می‌تواند باب دلتان باشد و یک نوشیدنی رویایی را به شما هدیه کند.

قهوه

قهوه با زنجبیل

قهوه زنجبیل یک نوشیدنی یمنی است. اگر شما مقداری از زنجبیل تازه یا حتی پودر شده را به همراه پودر دارچین با قهوه دم کنید یکی از محبوب‌ترین قهوه‌های اهالی یمن را آماده کرده‌اید. زنجبیل طعم و عطر تند و تیزی دارد پس اگر برای اولین بار می‌خواهید قهوه را با زنجبیل درست کنید حتما از مقدار خیلی کمی استفاده کنید تا مبادا زیر دلتان بزند. اما با توجه به خواص زنجبیل آن هم در فصل سرما، بهتر است که این نوشیدنی خوشمزه و خوش عطر را تهیه کرده و امتحان کنید. مطمئن باشید سختگیرترین افراد هم آن را دوست خواهند داشت.

قهوه با شکلات تلخ

حتما «موکا» را می‌شناسید. فرق موکا با لاته در اضافه شدن شکلات است. البته شکلاتی که در موکا به کار می‌رود تلخ نیست. ولی شما این بار شکلات تلخ را در فنجان قهوه بیندازید و روی آن قهوه را بریزید. قهوه شما هم می‌تواند اسپرسو باشد و هم از نوع ترک، طعم شکلات تلخ برای کسانی که قهوه را شیرین نمی‌پسندد هم بسیار دوست داشتنی خواهد بود.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها