با این روش سیب زمینی توپی رو بهتر از رستورانا درست کن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

راهنماتو- «سیب زمینی رو می‌شه دوست نداشت؟! اونم وقتی تو روغن داغ سوخاری بشه؟!»

یکی از محبوب‌ترین غذاها برای همه افراد مخصوصا بچه‌ها سیب زمینی سرخ شده است. برای اینکه در شکل و طعم آن تنوع حاصل شود گاهی بهتر است به صورت متفاوتی آن را آماده کنید.

به گزارش راهنماتو، سیب زمینی توپی اشتهابرانگیز است و با دیدن آن به راحتی می‌توانید روی اراده‌تان پا بگذارید و دور هر چه رژیم است خط بکشید! این بخش کمی تا قسمتی خوب نیست، اما واقعیت این است که کمتر کسانی هستند که در مقابل سیب زمینی سرخ شده آن هم وقتی به شکل توپ کوچک طلایی باشد خویشتن داری کنند!

برای اینکه این غذا یا پیش غذای خوشمزه و جذاب را در منزل آماده کنید کار دشواری پیش رو ندارید. مواد لازم را تهیه کنید و به دل کار بزنید!

مواد لازم:

سیب زمینی 3 عدد بزرگ

نشاسته ذرت 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه:

سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید چون قرار است آنها را با پوست بپزید. داخل یک قابلمه پر از آب آنها را قرار بدهید و به مدت 40 دقیقه بپزید. سیب زمینی‌ها باید کاملا پخته و نرم باشند. بعد از اینکه کمی خنک شدند پوست آنها را بگیرید و با رنده یا پوره کن یا گوشتکوب آنها را خوب له کنید.

در این مرحله نشاسته ذرت و نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کنید و حسابی ورز بدهید تا یک بافت صاف و نرم و یکدست داشته باشید. اگر به پودر سیر و آویشن علاقمندید میتوانید از آنها هم به عنوان ادویه استفاده کنید.

در یک قابلمه یا تابه کوچک روغن بریزید و بگذارید خوب داغ بشود. از پوره‌ی به دست آمده به اندازه‌ی یک گردوی بزرگ یا توپ کوچک بردارید و در دستانتان آنها را گرد کنید. توپک‌های سیب زمینی را داخل روغن داغ قرار بدهید و همه طرف آنها را سرخ کنید. با کفگیر توپ‌های سیب زمینی سرخ شده را از روغن دربیاورید و در کنار سس محبوبتان میل کنید. برای کنار غذا هم ایده‌ی بسیار مناسب و جالبی است. نوش جان

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها