پنج کمیک بوک جذاب برای طرفداران سری فیلم ‌های مارول که حتما باید ببینید

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲ دی ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.7 دقیقه

راهنماتو- فیلم‌های مارول؟ نه خیلی ممنون، کمیک بوک‌هاش رو می‌خونم! این یک حماسه است که به تصویر درآمده. در این مساله شکی نیست که فیلم‌های مارول استودیوز به شدت موفقیت‌آمیز و پرطرفدار هستند. نکته جالب این است که برخی از فیلم‌های مارول از کمیک بوک‌ها الهام گرفته‌اند و برخی کمیک بوک‌ها نیز از دنیای سینمای مارول. به هر رو ما توسط دنیای مارول احاطه شدیم و از این محاصره لذت می‌بریم چراکه ستاره‌های ابرقهرمانی هر لحظه هیجان ما را برمی‌انگیزند. حال راهنماتو در نظر دارد تا پنج کمیک بوک جذاب از دنیای مارول را به شما معرفی کند تا لذت ابرقهرمانی را به شیوه‌ای خاص تجربه کنید.

1. مرد عنکبوتی نهایی Ultimate Spider-Man (2000)

به گزارش راهنماتو، اگرچه پیش‌تر از این کمیک بوک جذاب، کمیک بوک‌های دیگری وجود داشتند، اما ما از سال 2000 شروع کردیم چراکه کمیک بوک‌های دنیای مارول باید از این سال به سلیقه نسل جدید به روز می‌شدند. مرد عنکبوتی نهایی که توسط برایان مایکل بندیز نوشته شده و توسط مارک بارلی تصویر سازی شده است به خوبی توانست قلب نسل جدید را به تپش بیاندازد. جالب این است که این کمیک بود و سری‌های پس از آن توانستند دنیای مارول را از سقوط و ورشکستگی نجات دهند.

1

از این‌جا به بعد خطوط داستانی تغییرات هیجان انگیزی پیدا کردند و دنیای مارول جانی تازه گرفت. در واقع Ultimate Spider-Man اولین کمیک بوک از سری Ultimate بود که ما را با دنیایی جدید آشنا می‌کرد، بنابراین باید در اولویت برای خواندن قرار گیرد.

1

2. مرد آهنی؛ افراطی Iron Man: Extremis (2005)

امکان ندارد مارول فن باشید ولی یکی از فیلم‌های مردان آهنی را ندیده باشید. ممکن است که از آن‌ها خوشتان نیامده باشد، (که البته احتمال آن نزدیک به صفر است) اما به مردان آهنی دوباره فرصت بدهید و زندگی این ابرقهرمان‌ها را از جایی دنبال کنید که خط داستانی فیلم را به وجود آورده‌اند. این کمیک بود جذاب که توسط وارن الیس نوشته و توسط آدی گرانو تصویر‌سازی شده است با رنگ‌های درخشان، کاری را توضیح می‌دهد که یک ابرقهرمان باید برای جهان انجان دهد، نه پیچش‌های فیلم‌نامه‌ای بسیار سطحی!

1

3. انتقام‌جویان جدید The New Avengers (2006)

انتقام جویان جدید در زندان شورش کرده‌اند. اگر می‌خواهید کاپیتان آمریکا و مرد آهنی را با همان چهر‌ه‌ها، اما با خط داستانی جدید و چهره‌های جدید از افرادی همچون زن عنکبوتی، لوک کیج، ولورین و غیره ببینید این کمیک بوک جذاب را از دست ندهید و با این شورش همراه شوید. شخصیت‌های انتقام جویان جدید که توسط برایان مایکل بندیز نوشته شده بعدا در سریال‌ها هم دیده می‌شوند. شخصیت‌های این کمیک بود جذاب که دیوید فینچ و لنین فرانسیس یو آن را تصویرسازی کرده‌اند، موقعیت و موفقیت‌های جدیدی برای MCU رقم خواهند زده است.

1

4. ثور Thor (2008)

ثوری که توسط مایکل استراچینسکی ساخته شده است، کمی متفاوت و هیجان‌انگیزتر است. آسگاردی‌ها حالا به زمین بر می‌گردند، این چیزی است که در این کمیک بوک رقم می‌خورد. برای پدر ثور، آسگارد یک مکان برای زیستن نبود، یک مردم بود و ثور خود را موظف می‌دانست مردمش را ببرد و حالا بازگردد.

1

اما، واکنش مردمِ روی زمین به آسگاردی‌ها چیست؟ آیا می‌توانند فضایی برای ابرقهرمان‌ها باز کنند و سرنوشت خود را به دست آنان بسپارند؟ شاید هم هر کس که آسگاردی نیست برای آنان موانعی به وجود می‌آورد؟! تمامی این داستان هیجان‌انگیز توسط اولیویه کویپل تصویر سازی شده است و نباید آن را از دست داد.

1

5. هاوکی؛ زندگی من همچون یک سلاح Hawkeye: My Life as a Weapon (2013)

بسیار خب، هاوکی‌ای که مک فرکشن شخصیت او را ساخته و دیوید آجا او را تصویرسازی کرده است مدل موهای بسیار جذابی دارد. آن‌چه از شخصیت او در فیلم دیدید کاملا فراموش کنید. اینبار به او در کمیک بوک جذابش گوش دهید. هاوکی هیچ گناهی ندارد که در انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت، از دست رفت او فقط یک انسان بود در میان دنیای ابرقهرمان‌ها. این سرنوشتی بود که یک نویسنده برای یک انسان رقم زد، به نظر ایده جذابی است.

1

علی‌رغم تمام لحظاتی که خودمان را به جای ابرقهرمان‌ها فرض می‌کردیم و آن نیروهای عیجب و غریب را غیرممکن می‌دانستیم، حالا باید با هاوکی همذات‌پنداری کنیم که یک انسان است. گاهی وقتی هاوکی را می‌بینیم به یاد تنهایی انسان در دنیای مدرن هم می‌افتیم. کافی است که این کمیک بوک فوق جذاب را بخوانیم.

1

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها