این 5 کتاب کمک می‌کنند راز شاد زندگی کردن را پیدا کنید!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۷ دی ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.7 دقیقه

راهنماتو- «کتاب بخون روحت شاد بشه! مطمئن باش زندگیت عوض میشه!»

کتاب خواندن تنها وقت سپری کردن نیست. لابه لای هر سطر از کتاب، یک دنیا تغییر در انتظار شما نشسته است. اگر روزی 10 صفحه کتاب بخوانید در پایان یک سال 3650 صفحه‌ی جدید به دفتر زندگیتان اضافه شده است! 3650 برگی که قبلا وجود نداشته و حالا قرار است بدون آنکه حتی متوجه بشوید در تمام زوایای زندگی شما تغییر ایجاد کند.

به گزارش راهنماتو، حتی با رمان خواندن هم طرز فکر شما عوض می‌شود. نگاه کردن به داستان‌ زندگی‌های متفاوت دید بازتری به شما خواهد داد. اما اگر دوست دارید به سمت زندگی شادتر پیش بروید این 5 کتاب در انتظار شما هستند. آگاهی پیدا کردن نقش بسیار پررنگی در نوع نگاه ما به زندگی دارد. به مرور متوجه خواهید شد که درصد ناراحتی‌هایتان آنقدر پایین می‌آید که به گذشته‌ی خود نیز می‌خندید!

1- درباره معنی زندگی

3

ویل دورانت را به اسم اکثر افراد می‌شناسند. این کتاب یکی از درخشانترین آثارش است که حیف است نخوانید. یک مجموعه از دیدگاه‌ها و نظرات بزرگان، صاحب نظران و اندیشه‌مندان عصر حاضر در این کتاب دورهم هستند.

داستان خلق این کتاب هم به گفته‌ی ویل دورانت این بوده است که یک فردی به او می‌گوید اگر بخواهد او را از خودکشی باز دارد چطور این کار را می‌کند؟! ویل دورانت هم از 100 فرد مشهور می‌خواهد که معنی زندگی را برایش بگویند. این کتاب یک گوهر است که به شما کمک می‌کند از دریچه دید افراد مختلف به زندگی نگاه کنید.

نام کتاب: درباره معنی زندگی

نویسنده: ویل دورانت

مترجم: شهاب الدین عباسی

نشر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

تعداد صفحات: 148

2- هنر ظریف اهمیت ندادن

3

این کتاب را مارک منسون نوشته است و به یکی از پرفروشترین کتاب‌های نیویورک تایمز تبدیل شد! تحت عناوین مختلفی مثل: هنر ظریف بی خیالی، هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها هم ترجمه شده است.

به گفته‌ی نویسنده همه‌ی انسان‌ها دوست دارند در آرامش زندگی کنند و هیچ چیزی ثبات آنها را به هم نریزد! این یک امر نشدنی است. هیچ چیزی برای اینکه شما استرس نداشته باشید وجود ندارد، چون زندگی طبیعی تمام این وقایع را در دل خود دارد، اما نحوه برخورد شما با این اتفاقات و اضطراب‌هاست که اهمیت دارد.

این کتاب با لحنی خودمانی خیلی زود شما را جذب خودش خواهد کرد.

نام کتاب: هنر ظریف اهمیت ندادن

نویسنده: مارک منسون

مترجم: فاطمه بلدی، محمد خلعتبری

نشر: کوله پشتی

تعداد صفحات: 200

3- زنانی که با گرگ‌ها می‌دوند

3

کتابی که حدود 3 سال در شمار پرفروشترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده است.

زنها ظرافت دارند ولی در وجود هر زنی دنیایی از توانمندی و قدرت وجود دارد. یک سری داستان و افسانه از قدرتمندی‌های زنانه در این کتاب دورهم جمع شده‌اند تا زنان روح پیشین و توانای خود را بازیابند. تصویر زنی که با طبیعت دوست است و خوی آزاد و غریزه خود را دوباره پیدا می‌کند.

نام کتاب: زنانی که با گرگ‌ها می‌دوند

نویسنده: کلاریسا پینکولا استس

مترجم: سیمین موحد

نشر: پیکان

تعداد صفحات: 652

4- نگرش یعنی همه چیز

3

«جف کلر» نویسنده این کتاب معتقد است با تغییر نگرش در زندگی، زندگی‌تان عوض خواهد شد. اگر به دنبال موفقیت هستید، اگر می‌خواهید همیشه در مسیر موفقیت گام بردارید، باید روی نگرشتان کار کنید و این کتاب به شما کمک می‌کند که استعدادهایتان را پیدا کرده و تقویت کنید، روابطتان را بهبود ببخشید و سختی‌ها را از پیش پایتان بردارید.

این کتاب فقط یک سری تئوری نیست بلکه کمکتان می‌کند که تمام موارد را به کار بگیرید و آثار آن را در زندگیتان ببینید.

جف کلر 20 سال زمان گذاشته است تا ببیند چرا یک عده افراد همیشه موفق هستند و عده‌ای دیگر با شکست مواجه می‌شوند. اگر به دنبال این هستید که زندگیتان را تغییر بدهید همین امروز به سراغ این کتاب بروید!

نام کتاب: نگرش یعنی همه چیز

نویسنده: جف کلر

مترجم: امیرحسین مکی

نشر: لیوسا

تعداد صفحات: 172

5- اضطراب جایگاه اجتماعی

3

 اضطراب اجتماعی به یکی از بزرگترین دغدغه‌های زندگی امروز تبدیل شده است. همه ما انسان‌ها در خفای خودمان به دنبال این هستیم که دیگران چه نظر و تصویری از ما در ذهن دارند؟ و همین مساله موجب می‌شود روزبه روز اضطراب اجتماعی ما بیشتر شود. «آلن دوباتن» نویسنده و فیلسوف مشهور این کتاب با زبان ساده و روان خود طی تحقیقات زیادی که صورت داده است ثابت می‌کند اضطراب انسان‌ها نتیجه‌ی این است که افراد از اینکه ناموفق شناخته شوند می‌ترسند! به همین خاطر تمام مردم با تلاش بدون وقفه درصدد این هستند که از دیگری عقب نمانند و همه‌ی اینها زمینه ساز اضطراب اجتماعی است.

این کتاب را بی درنگ بخوانید. راه‌های روشنی پیش رویتان باز خواهد شد.

نام کتاب: اضطراب جایگاه اجتماعی

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: مریم تقدیسی

نشر: ققنوس

تعداد صفحات: 240

 

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها