ارزان ترین دوربین های دیجیتال کانن ویژه سفرهای نوروزی

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.7 دقیقه

راهنماتو-یکی از لذت های بزرگ در سفرهای نوروزی عکاسی است. بسیاری از افراد دوست دارند در سفرهای نوروزی خاطرات خود را در قالب عکس و فیلم ثبت کنند. برای ثبت عکس و فیلمهای با کیفیت باید یک دوربین حرفه ای هم در اختیار داشت.

به گزارش راهنماتو، برند کانن به عنوان یکی از شناخته شده ترین برندهای موجود در بازار، برندی است که تصمیم گرفتن دوربین هایش را به شما معرفی کنم. اما حتما حالا دو نکته به ذهنتان رسیده است: اول این که دوربین های کانن بسیار گرانقیمت هستند و چگونه می توان این دوربین ها را خریداری کرد. جواب من این است که من سعی کردم ارزان ترین نسخه های دوربین را انتخاب کنم.

نکته دوم این که احتمالا می گویید که عادت دارید با دوربین گوشی هوشمندتان عکس و فیلم بگیرید و این روش را بیشتر دوست دارید. اما باید بگویم سخت در اشتباهید اگر شرایط جیب و کیف پولتان اجازه می دهد، بهتر است یک دوربین دیجیتا از برندی معتبر بخرید تا متوجه شوید که میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است. در ادامه 5 دوربین دیجتال کانن که مقرون به صرفه تر از سایر نسخه ها هستند را معرفی کرده ام:

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 4000D (قیمت حدودی: 13 میلیون تومان)

دوربین

از اولین و ارزان ترین دوربین شروع می کنم. ابعاد این دوربین دیجیتال ۱۲۹x۱۰۲x۷۷ میلی‌لیتر است و ۴۳۶ گرم وزن دارد. محدوده دقت حسگر۱۵.۰ تا ۲۰.۰ مگاپیکسل است و نوع حسگر CMOS است. ابعاد حسگر این دوربین APS-C است. دقت حسگر۱۹ مگاپیکسل و حداکثر رزولوشن عکس۳۴۵۶ × ۵۱۸۴ است.

تاگر اهل ذخیره عکس در فرمت های مختلف یا ادیت باشید احتمالا برایتان مهم خواهد بود که بدانید فرمت عکس های این دوربین چیست. فرمت غیرفشرده عکس در این دوربین  RAW, JPEGاست. محدوده زوم در این دوربین ۳ تا ۶ برابر بزرگنمایی دارد.این موضوع برای افرادی که کیفیت تصاویر برایشان مهم است، کم به نظر می رسد و شاید انتظار بالاتری از دوربین عکاسی خود داشته باشند. این دوربین قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال تا ۳ برابر را دارد.

حداقل فاصله فوکوس نرمال در این دوربین عکاسی و فیلمبرداری ۲۵ سانتی متر است. رزولوشن فیلم در این دوربین  Full HDو حداکثر سرعت فیلم۶۰ فریم بر ثانیه است. این دوربین دارای زمانسنج خودکار۲ ثانیه,۱۰ ثانیه است. همچنین این دوربین قادر به عکاسی پیاپی۳ فریم در ثانیه است. نوع کارت حافظه SD, SDHC, SDXC و نوع باتری لیتیوم یونی است. صفحه نمایش این دوربین لمسی است.

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 2000D (قیمت حدودی: 14 میلیون و پانصد هزار تومان)

کانن

 این دوربین در ابعاد۱۲۹x۱۰۱x۷۸ میلی‌لیتر طراحی شده است. وزن این دوربین ۶۷۵ گرم و جنس بدنه آلیاژ فلز و پلاستیک است. محدوده دقت حسگر۲۰.۰ مگاپیکسل و نوع حسگر CMOSاست. دقت حسگر این دوربین ۲۵ مگاپیکسل و دقت موثر حسگر۲۴ مگاپیکسل است. حداکثر رزولوشن عکس۴۰۰۰ × ۶۰۰۰ و محدوده زوم آن تا ۳ برابر بزرگنمایی دارد.

این دوربین بزرگ‌نمایی اپتیکال تا ۳ برابر دارد و رزولوشن فیلم آن Full HD است. حداکثر سرعت فیلم۳۰ فریم بر ثانیه است و از امکان ضبط صدای استریو نیز برخوردار است. این دوربین زمانسنج خودکار۲ و ۱۰ ثانیه دارد. در این دوربین می توانید اقدام به عکاسی پیاپی۳ فریم در ثانیه کنید.

نوع صفحه نمایش این دوربین TFT LCD و سایز صفحه نمایش۳ اینچ است. نوع کارت حافظه این دوربین SD, SDHC, SDXC و نوع باتری لیتیوم یونی است.

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 2000D به همراه لنز 18-55 میلی متر IS II(قیمت حدودی: 16 میلیون و پانصد هزار تومان)

دوربنی هوشمند

ابعاد این دوربین ۷۷.۶x۱۰۱.۳x۱۲۹ میلی‌لیتر و وزن آن ۴۷۵ گرم است. جنس بدنه این دوربین پلی‌کربنات، رزین، شیشه و فیبر ئ محدوده دقت حسگر۲۰.۰ مگاپیکسل است. نوع حسگر در این دوربین CMOS است و به سیستم قطع حسگر Crop Frame مجهز است. دقت حسگر در این دوربین ۲۴.۷ مگاپیکسل و دقت موثر حسگر۲۴.۱ مگاپیکسل است.

حداکثر رزولوشن عکس۴۰۰۰ × ۶۰۰۰ است. محدوده زوم در این دوربین ۶ تا ۱۰ برابر بزرگنمایی است. رزولوشن فیلم Full HD و حداکثر سرعت فیلم۳۰ فریم بر ثانیه است. این دوربین دارای زمانسنج خودکار۲ و ۱۰ ثانیه است. این دوربین امکان عکاسی پیاپی

و فلاش دارد. نوع صفحه نمایش در این دوربین LCD و سایز صفحه نمایش۳ اینچی است. نوع کارت حافظه در این دوربین SDHC/SDXC و نوع باتری، لیتیوم یونی است.

دوربین دیجیتال کانن مدل G7X Mark II(قیمت حدودی: 24 میلیون تومان)

دوربین های هوشمند

ابعاد این دوربین دیجیتال ۱۰۵.۵x۶۰.۹x۴۲ میلی‌لیتر و وزن آن۳۱۹ گرم است. محدوده دقت حسگر۲۰.۰ مگاپیکسل و نوع حسگر CMOS است. حداکثر رزولوشن عکس۵۴۷۲ × ۳۶۴۸ و نسبت ابعاد عکس۳:۲ است. محدوده زوم در این دوربین ۳ تا ۶ برابر بزرگنمایی است. این دوربین امکان بزرگ نمایی اپتیکال ۴.۲ برابر و بزرگ‌نمایی دیجیتال۴ برابردارد. رزولوشن فیلم در این دوربین Full HD و حداکثر سرعت فیلم۶۰ فریم بر ثانیه است. فرمت فیلم های دوربین نیز از نوع 4mp است. ضبط صدا در این دوربین از نوع استریو است. این دوربین امکان عکاسی پیاپی۵ فریم بر ثانیه را داراست. این دوربین دارای فلاش با حالت‌های روشن، خودکار، Slow Synchro و خاموش است. نوع صفحه نمایش این دوربین  Tilting TFT LCD و سایز صفحه نمایش۳ اینچ است. نوع کارت حافظه SD/SDHC/SDXC and UHS-I و نوع باتری لیتیوم یونی است.

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 250D (قیمت حدودی: 27 میلیون تومان)

دوربین دیجیتال کانن

ابعاد این دوربین ۱۲۲x۹۳x۷۰ میلی‌لیتر است و وزن۴۴۹ گرمی دارد. جنس بدنه این دوربین از پلاستیک با کیفیت و نوع حسگر CMOS است. دقت حسگر این دوربین ۲۵ مگاپیکسلی است. حداکثر رزولوشن عکس در این دوربین ۶۰۰۰x۴۰۰۰ است و امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال۳ برابری دارد.

حداقل فاصله فوکوس نرمال۲۵ سانتی متر و رزولوشن فیلم 4Kاست. حداقل سرعت شاتر در این دوربین ۳۰ ثانیه است و از زمان سنج خودکار نیز برخوردار است. این دوربین امکان عکاسی پیاپی تا ۵ فریم بر ثانیه را هم دارد. دوربین دیجیتال کانن فلاش دارد و نوع صفحه نمایش TFT LCDاست. سایز صفحه نمایش در این دوربین ۳ اینچ است. نوع کارت حافظه SD, SDHC, SDXC,و نوع باتری لیتیوم یونی است.

 

 

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها