شستشوی این 8 وسیله با ماشین لباسشویی ممنوع!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۴ مهر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.8 دقیقه

راهنماتو- ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین اختراعات قرن بیستم است که چالش خسته کننده شستشوی دستی لباس ها را برطرف کرده است. این وسیله خانگی پرکاربرد زندگی مدرن امروزی را متحول کرده است و اگر به درستی از آن استفاده نشود، ممکن است دچار آسیب و ضعف عملکرد شود. در واقع کارهایی مانند اضافه کردن لباس بیش از ظرفیت تعیین شده و یا استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند بر کارایی ماشین لباسشویی تاثیر منفی بگذارد. علاوه بر این، بعضی از افراد تصور می کنند که هر چیزی را می توان با استفاده از ماشین لباسشویی تمیز کرد. این کار نیز می تواند منجر به آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی شود. پس اگر می خواهید ماشین لباسشوییتان کارایی خود را از دست ندهد و عمر طولانی داشته باشد، از شستشوی این موارد در آن خودداری کنید:

1- کفش

به گزارش راهنماتو، شستشوی کفش در ماشین لباسشویی هم ماشین لباسشویی را دچار آسیب می کند و هم کفش را. غلت خوردن کفش درون ماشین لباسشویی ضربه های سنگینی به درام ماشین لباسشویی وارد می کند و می تواند به آن آسیب برساند. علاوه بر این حرکت سریع ماشین لباسشویی می تواند منجر به از دست رفتن شکل کفش و خراب شدن آن شود.

کفش

2- کیف و کوله پشتی

قطعات فلزی مانند سگک و زیپ کوله پشتی و کیف های دستی می تواند به درام ماشین لباسشویی آسیب برساند. علاوه بر این شستشوی کیف در ماشین لباسشویی موجب می شود تا کیف یکپارچگی ساختار خود را از دست بدهد.

3- تخت حیوانات خانگی

سرپرستان حیوانات خانگی باید مرتبا تخت دوست پشمالویشان را از مو و کک پاکسازی کنند. این تخت ها اغلب دارای دانه‌های فوم یا فوم های خرد شده هستند و شستن آنها با استفاده از ماشین لباسشویی علاوه بر بد حالت کردن تخت، می تواند به موتور دستگاه نیز آسیب برساند. همچنین مو و خز حیوانات خانگی موجود بر روی تخت فیلتر و سیستم زهکشی دستگاه را مسدود کرده و موجب اختلال در عملکرد آن می شود.

تخت

4- پادری

فرش ها و پادری هایی پشت لاستیکی را به هیچ عنوان نباید با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید. لاستیک ها می توانند درام دستگاه را دچار آسیب کنند، علاوه بر این ممکن است در حین شستشو از پادری جدا شوند و با ورود به فیلتر دستگاه موجب انسداد و آسیب رسیدن به آن شوند.

5- بالش مموری فوم

اکثر بالش‌های استاندارد را می توان با ماشین لباسشویی شست، اما بالش های مموری فوم نسبت به شستشو با ماشین لباسشویی حساس هستند و باید برای شستشوی آنها از دست استفاده کنیم. درصورت شستن این بالش‌ها با ماشین، آن‌ها پر از کف شده و ساختارشان تخریب می‌شود. علاوه بر این خیس شدن آنها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع وزن و در نتیجه موجب آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی شود.

بالش

6- محصولات ضد آب

شستشوی محصولات ضد آب مانند بارانی و کاپشن ضد آب با استفاده از ماشین لباسشویی هیچ آسیبی به ماشین لباسشویی نمی رساند. اما عایق رطوبتی آنها ممکن است در اثر برخورد با مواد شوینده دچار آسیب شود و خاصیت ضد آب بودن خود را از دست بدهد.

7- عروسک های پولیشی

عروسک های پولیشی و اسباب بازی های نرم نیاز باید هر چند وقت یک بار تمیز شوند. اما از آنجایی که درون بسیاری از آنها قطعاتی مانند حسگرهای صدا یا حرکت وجود دارد، ممکن است در اثر تماس با آب آسیب ببینند.

8- جوراب بچگانه

جوراب های بچگانه آنقدر کوچک هستند که به راحتی وارد شیلنگ ها و دریچه های ماشین لباسشویی و خشک کن می شوند. این اتفاق منجر به مسدود شدن قسمت های مختلف ماشین لباسشویی و آسیب رسیدن به آن خواهد شد. توصیه می شود برای شستشوی چنین لباس هایی از کیسه شستشوی لباس استفاده کنید.

کیسه

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها