برای رهایی از مشکلات هر تراپیستی این 3 کتاب را توصیه می‌کند!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

راهنماتو- «تا حالا با خوندن کتاب نجات پیدا کردی؟! اینا از اوناست!»

هر فردی که تا به حال نزد روانشناس و روانکاو به مشاوره فردی پرداخته باشد حتما با توصیه‌هایی مبنی بر خواندن کتاب، دیدن فیلم، شنیدن پادکست روبه رو شده است. معمولا در یک جلسه مشاوره تمام حرف‌ها را نمی‌شود به صورت کامل و مفصل توضیح داد برای همین بیشتر مشاوران خانواده، کتاب‌هایی را پیشنهاد می‌کنند که اگر دل به آنها بدهید و بخوانید و مهمتر از همه در زندگی به کار ببندید تاثیرات زیادشان را خواهید دید.

به گزارش راهنماتو، تراپیست‌ها بنابه مشکلات مراجعین، کتاب‌های مختلفی را معرفی می‌کنند. اما با توجه به همه‌گیری خیلی از مسائل و دغدغه‌ها 3 کتاب پیش رو را که در راهنماتو برای شما آورده‌ایم موردپسند هر مشاوری خواهد بود و تقریبا به اکثر مراجعینشان معرفی می‌کنند. اگر آنها را بخوانید مطمئن باشید تغییرات زیادی در نوع نگاهتان به زندگی، مشکلات و حتی خودتان رخ خواهد داد.

  • هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

9

از شکست خوردن می‌ترسید؟! لازمه اینکه به موفقیت برسید شکست خوردن زیاد است! مارک منسن با قلم شیوا و روان خود خیلی خوب خود را در کنار شما قرار می‌دهد و از آن بستر نرم و خیالی یک زندگی آرام شما را بیرون آورده و این تصور و درواقع توهم را که معمولی بودن خوب نیست می‌شکند. یاد می‌گیرید که زندگی چقدر آسان است و چقدر شما سخت به آن می‌پردازید!

دنبال این هستید که مشغولیت ذهن و فکرتان کمتر بشود؟! آسوده خیال‌تر باشید؟ پس این کتاب را بخوانید و تغییر کنید!

نام کتاب: هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

نویسنده: مارک منسن

مترجم: میلاد بشیری

نشر: میلکان

تعداد صفحات: 192 صفحه

  • هنر نه گفتن

9

یکی از مشکلاتی که ما در تمام زندگیمان با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم عدم توانایی «نه» گفتن است. آسیب‌های زیادی می‌بینیم ضررهای مادی و معنوی هنگفتی دچار می‌شویم فقط برای اینکه دیگران از ما «نه» نشنوند!

با مطالعه این کتاب دلایل زیرپوستی «نه» نگفتن را به خوبی می‌فهمیم و یاد می‌گیریم که بهای خودمان را ارزان نفروشیم! دیگران را با «نه» گفتن از دست نخواهیم داد بلکه خودمان را ارزشمند می‌کنیم. یاد می‌گیریم که بعضی «نه» گفتن‌ها حکم حیات دارند. تمرین می‌کنیم و تغییر را به خوبی خواهیم دید!

نام کتاب: هنر نه گفتن

نویسنده: دیمون زاهاریادس

مترجم: زهرا ابراهیمی

نشر: کتاب پارسه

تعداد صفحات: 152 صفحه

  • نیلوفر و مرداب

9

ما فکر می‌کنیم زندگی خوب یعنی هیچ رنجی نباشد؟! در صورتی که کاملا اشتباه است! زندگی با رنج آمیخته شده است و از آن هیچ خلاصی نیست! بلکه بهترین کاری که می‌توانیم برای لذت بردن از زندگی بکنیم این است که رنج‌ها را جور دیگر ببینیم و آنها را تغییر بدهیم. این کتاب با لطافت تمام قفل‌های ذهنی شما را باز خواهد کرد.

تعداد صفحات این کتاب کم است ولی بار معنایی و مفهومی آن بسیار زیاد است حتما آن را بخوانید!

نام کتاب: نیلوفر و مرداب

نویسنده: تیک نات هان

مترجم: علی امیرآبادی

نشر: بیدگل

تعداد صفحات: 139 صفحه

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها