با این کتاب «عشق» را بهتر بشناسید! عمیق و فلسفی و بی آزار!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۸ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.5 دقیقه

راهنماتو- «از هر زبان که می‌شنوم نامکرر است»

آیا شما نیمه‌ی گمشده‌تان را پیدا کرده‌اید؟! اصلا نیمه گمشده وجود دارد؟! آیا ما برای بقا نیاز به عشق داریم؟ آلن دوباتن عزیز در این کتاب با نگاهی عمیق به عشق پرداخته است. یک دید فلسفی و جذاب که شاید لازم باشد همه ما بتوانیم اینقدر ریزبینانه به عشق نگاه کنیم تا شاید هر اتفاقی را با آن اشتباه نگیریم!

به گزارش راهنماتو، از این کتاب نباید انتظار یک رمان عاشقانه کلاسیک یا عادی را داشته باشید، بلکه  شما با خواندن این خطوط در زندگی یک زن و مرد غرق خواهید شد که جوانه زدن شکوفه‌های عشق در رابطه آنها کم کم خودش را نشان می‌دهد! این دو نفر در یک پرواز به صورت اتفاقی مانند یک مساله عادی هر روزه در زندگی، کنار هم قرار می‌گیرند و در طی پرواز با همکلامی به این نتیجه می‌رسند که دوست دارند بیشتر همدیگر را ببینند! درگیری‌ها و فراز و نشیب‌هایی را در سیر این داستان خواهید دید که بهتر است خودتان آن را مطالعه کنید و از بند بند این کتاب لذت ببرید!

نویسنده سوئیسی این کتاب و موسس «مدرسه زندگی» سال‌هاست در انگلستان زندگی می‌کند. او در این کتاب تنها به نقطه نظرات خود و دیدگاهش نسبت به عشق نپرداخته بلکه نیم نگاهی به ارسطو، سارتر، ویتگنشتاین و گرچو مارکس هم داشته و همه اینها را در قالب یک کتاب جذاب و داستانی دوست داشتنی جمع کرده است تا هر کسی که به دنبال عمق عشق است دست خالی برنگردد!

اگر دوست دارید تمام پیچ و خم‌های یک رابطه عاطفی را بشناسید و اشتباهات احتمالی را که باعث اتفاقات ناامیدکننده در آن می‌شود بدانید و مرتکب نشوید حتما این کتاب را بخوانید. مطمئن باشید با قلم دوست داشتنی «آلن دوباتن» حال خوبی پیدا خواهید کرد و کتاب‌های دیگر او را هم سریع به کتابخانه‌تان اضافه کرده و دقایق خود را صرف لذت نام مطالعه خواهید کرد!

2

تکه‌هایی از «جستارهایی در باب عشق»:

  • تلفن در دستان معشوقی ستمگر که زنگ نمی‌زند به ابزار شکنجه تبدیل می‌شود.
  • جذاب‌ترين افراد آنهايی نيستند كه اجازه می‌دهند فورآ با آنها صميمی شويم (خيلی زود نمك‌نشناس می‌شويم)، يا كسانی كه هرگز اجازه نمی‌دهند به آنها نزديك شويم (خيلی زود فراموششان كنيم)، بلكه كسانی هستند كه می‌دانند به چه نحو و دقيقآ به چه ميزانی ـ اميد و نوميدی را مديريت كنند.
  • برای احساس كامل بودن خود به افرادی در مجاورت خود نياز داريم كه ما را به همان خوبی خودمان بشناسند، حتی گاهی بهتر از خودمان.
  • در مورد تعريف كامل عشق، هرگز نبايد با نگاه اول عاشق شويم. بايد تا زمانی كه با چشمان باز عمق و ماهيت آب را بررسی كامل نكرده‌ايم از شيرجه رفتن در آن بپرهيزيم.

 

نام کتاب: جستارهایی در باب عشق

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: گلی امامی

نشر: نیلوفر

تعداد صفحات: 228 صفحه

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها