کیف پول ساتوشی ناکاموتو 1.17 میلیون دلار شارژ شد؛ خالق بیت کوین از خواب بیدار شده است؟

  • فاطمه چولکی فاطمه چولکی
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.3 دقیقه

راهنماتو- یک کاربر ناشناس 26.9 بیت کوین به ارزش 1.17 میلیون دلار را به کیف پول جنسیس منتقل کرد، اولین کیف پولی که در شبکه بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین راه اندازی شد.

به گزارش راهنماتو، بر اساس داده های blockchain.com، این تراکنش در 5  ژانویه در ساعت 1.52 صبح به وقت شرق آمریکا انجام شده و به دلیل ماهیت غیرعادی آن، توجه ها را به خود جلب کرده است.

این مقدار بیت کوین از کیف پولی که اکنون خالی است به کیف پول جنسیس ارسال شده است. کارمزد این تراکنش 100 دلار بود که بسیار بالاتر از حد متوسط شبکه است.

این کیف پول ابتدا توسط یک تراکنش پیچیده شارژ شد که شامل انتقال وجوه از سه کیف پول به 12 کیف پول دیگر بود. اکثریت وجوه از طریق کیف پولی انجام شد که با برچسب متعلق به بایننس در پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین Arkham Intelligence ثبت شده است.

این تراکنش باعث ایجاد حدس و گمان ها و بحث های شدید در جامعه رمزنگاری شده و سؤالاتی را در مورد پیامدها و انگیزه های پشت آن ایجاد کرده است.

کیف پول جنسیس چیست؟

2

ساتوشی ناکاموتو اولین بلاک بیت کوین را که به نام Genesis Block شناخته می شود، در سال 2009 استخراج کرد و تا دسامبر 2010 در حال توسعه بیت‌کوین بود. پس از این تاریخ اما به صورت ناگهانی از این پروژه خارج شد. 

از زمان ناپدید شدن ناکاموتو در دسامبر 2010، هیچ جابجایی وجهی از کیف پول های مرتبط با ناکاموتو، از جمله کیف پول جنسیس، صورت نگرفت. بااین‌حال گفته شده که ناکاموتو همچنان می‌تواند کلیدهای خصوصی این کیف‌ها را حفظ و وجوه را کنترل کند.

البته اجماع عمومی بر این است که این اتفاق بعید است. به این دلیل که موجودی کیف پول‌های مرتبط با ناکاموتو، از جمله بیت کوین‌هایی که در بلوک جنسیس استخراج شده، از زمان ناپدید شدن ناکاموتو در دسامبر 2010 جابجا نشده است.

زمانی که ناکاموتو ناپدید شد، کیف پول جنسیس تنها حاوی 50 بیت کوین بود که در زمان راه‌اندازی شبکه بیت کوین استخراج شده بود. سال گذشته یعنی در 14 سالگی بیت کوین، طرفداران بیت کوین از سراسر جهان به روش های مختلف جشن گرفتند و برخی تصمیم گرفتند تعدادی بیت کوین را به آدرسی که حاوی پاداش استخراج بلوک پیدایش آن است، ارسال کنند.

 هدایا، موجودی کیف پول را تا اواخر سال 2023 به 72 بیت کوین افزایش داد. با آخرین تراکنش، موجودی فعلی به 99.67 بیت کوین به ارزش ۴.۳ میلیون دلار رسید.

البته طبق نظر کارشناسان ساتوشی ناکاموتو صاحب 1.1 میلیون بیت کوین است که در حال حاضر 47 میلیارد دلار ارزش دارد.

 ساتوشی ناکاموتو از خواب بیدار شده است؟

3

معامله اخیر به آدرس کیف پول ناکاموتو مجدداً بحث و گفتگو در مورد هویت و اهداف خالق بیت کوین را به راه انداخته است.

برخی در جامعه رمزنگاری این فعالیت ناگهانی را ادای احترام به خالق بیت کوین می دانند و به احساسات شخص ارسال کننده احترام می گذارند.

برخی دیگر اما حدس می زنند که این حرکت احتمالا نشان دهنده حضور یا مشارکت ساتوشی ناکاموتوی واقعی در شبکه فعلی بیت کوین باشد.

کونور گروگن (Conor Grogan)، یکی از مدیران Coinbase در پلتفرم X در مورد این تراکنش گفته که یا ساتوشی از خواب بیدار شده و 27 بیت‌کوین از بایننس خریده و به کیف پول منتقل کرده است، یا شخصی فقط یک میلیون دلار از بیت کوین را سوزانده است.

گروگن حتی احتمال این موضوع را هم مطرح کرده که این انتقال ناشناس احتمالا بخشی از یک طرح بازاریابی عجیب و غریب برای یک صندوق معامله شده در بورس بیت کوین است.

فاطمه چولکی
فاطمه چولکی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

تنها بازمانده دوران باستانی زمین
دانستنی ها

تنها بازمانده دوران باستانی زمین

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.6 دقیقه
 پدر جغرافیای ایران کیست؟
دانستنی ها

پدر جغرافیای ایران کیست؟

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.7 دقیقه
ارزان ترین تلویزیون هوشمند کیو ال ای دی 65 اینچی چند؟
صوتی و تصویری

ارزان ترین تلویزیون هوشمند کیو ال ای دی 65 اینچی چند؟

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.2 دقیقه
بهترین گوشی‌های جایگزین گلکسی اس ۲۴ پلاس سامسونگ
موبایل و تبلت

بهترین گوشی‌های جایگزین گلکسی اس ۲۴ پلاس سامسونگ

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 11.3 دقیقه
سیر ترشی سردیه یا گرمی؟ + عوارض سیر ترشی
دانستنی ها

سیر ترشی سردیه یا گرمی؟ + عوارض سیر ترشی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.2 دقیقه
رویایی‌ترین پارک‌های کرمان در فصل بهار
راهنمای سیر و سفر

رویایی‌ترین پارک‌های کرمان در فصل بهار

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 4.1 دقیقه