5 بازار مهم و اصلی تهران را برای خرید عید بشناسید!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- مطمئن هستیم که تا نام بازارهای تهران را می‌شنوید، به یاد بازار بزرگ تهران می‌افتید که بدون شک یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بازارها در تهران است. بازار بزرگ تهران، واقع در محله 15 خرداد، بازاری مناسب برای خریدی کلی است. اما، پیدا کردن هر کالا در بخش مشخصی از آن کاری بسیار دشوار است. بنابراین، اگر یک وسیله مشخص را مدنظر دارید، بهتر است سرای مربوط به آن کالا را پیدا کنید. اما، اگر در نظر دارید به جای بازار بزرگ تهران به بازارهای دیگر تهران بروید که متمرکز بر روی یک کالای خاص هستند با راهنماتو همراه بمانید.

1. بازار خیابان مولوی؛ بازار فرش و موکت در تهران

1

به گزارش راهنماتو، خیابان مولوی در تهران، امروز تبدیل به یک بازار بزرگ در تهران شده است که بر فروش فرش، موکت، پرده، پارچه و غیره متمرکز است. در خیابان مولوی می‌توانید جذاب‌ترین فرش‌ها، جدیدترین مدل پارچه‌های پرده‌ای و باکیفیت‌ترین موکت‌ها را با مناسب‌ترین قیمت پیدا کنید. خیابان مولوی، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است که به سبب موقعیتش، این روزها تبدیل به یکی از بازارهای مهم و قطب‌های اصلی خرید و فروش کالا در تهران شده است. برای رفتن به خیابان مولوی تهران می‌توانید به ایستگاه مترو مولوی در تهران بروید.

2. بازار خیابان صابونیان (شوش)؛ بازار لوازم آشپزخانه در تهران

1

شاید در ظاهر به هنگام رفتن به خیابان صابونیان همه چیز را گران‌تر از چیزی که شنیده بودید، پیدا کنید. اما، اگر بتوانید دست‌فروشان خیابان صابونیان را پیدا کنید، حتما لوازم آشپزخانه را با کمترین قیمت پیدا خواهید کرد. اگر به گلدان‌های زیبا و گل‌های مصنوعی نیز علاقه‌مند هستید، در محله شوش تهران می‌توانید زیباترین گل و گلدان‌های مصنوعی را برای سال نو به خانه‌تان بیاورید. برای رفتن به خیابان صابونیان (شوش) بهتر است به ایستگاه مترو شوش، واقع در خط یک مترو تهران رفته، سپس از رانندگان تاکسی بخواهید شما را به بازار شوش یا خیابان صابونیان ببرند!

3. بازار خیابان امین حضور؛ بازار لوازم برقی در تهران

1

اگر می‌خواهید لوازم برقی جدیدی تهیه کنید و در سال نو، خانه‌تان را نونوار کنید، بهتر است به بازار خیابان امین حضور در تهران بروید. اگر از بازار امین حضور، لوازم برقی تهیه کنید، از اصالت، سلامت و قیمت کالا مطمئن خواهید بود. بازار خیابان امین حضور در تهران یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بازارهای لوازم برقی در تهران است که جدیدترین لوازم برقی را عرضه می‌کند. ضمنا اگر لوازم برقیتان خراب شده است، در بازار خیابان امین حضور می‌توانید مغازه‌هایی پیدا کنید که لوازم برقی خانه را تعمیر می‌کنند. خیابان امین حضور و سه راه امین حضور که امروز تبدیل به یک قطب بزرگ فروش لوازم برقی در تهران شده است، در مرکزیت و مجاورت برخی دیگر از محله‌های تهران است. همین مساله دسترسی به بازار خیابان امین حضور با وسیله نقلیه را راحت‌تر می‌کند. از ایستگاه مترو مولوی گرفته تا ایستگاه مترو بهارستان، همگی نزدیک به بازار امین حضور هستند، اما نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به آن ایستگاه اتوبوس سه راه سیروس است.

4. بازار خیابان صاحب جمع؛ بازار مواد شوینده در تهران

1

با نزدیک شدن به سال نو، بوی مواد شوینده از هر خانه ایرانی نیز به مشام می‌رسد چراکه خانه تکانی در راه است. اما، ممکن است نتوانیم مواد شوینده‌ای خاص را با کیفیت بالا یا قیمت مناسب پیدا کنیم. برخی مواقع نیز اصلا از وجود برخی مواد شوینده خبر نداریم. تحت این شرایط بهترین کار رفتن به بازار خیابان صاحب جمع تهران است که مواده شوینده را با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌کند. کافی است ماه قبل از عید و قبل از شروع به خانه تکانی، به بازار خیابان صاحب جمع سر بزنید تا هر مواد شوینده‌ای که نیاز دارید را در آن پیدا کنید. جالب این جا است افرادی که وسایل صنعتی آشپزخانه را نیاز دارند نیز می‌توانند به بازار خیابان صاحب جمع بروند و خریدی باکیفیت را تجربه کنند. برای رفتن به بازار خیابان صاحب جمع، ایستگاه مترو مولوی گزینه بسیار مناسبی است چراکه در حدفاصل بین خیابان مولوی و خیابان صاحب جمع قرار گرفته است.

5. بازار صالح آباد؛ بازار دکوری و اکسسوری در تهران

1

این روزها همه جا می‌بینیم که می‌گویند حضور لوازم دکوری و اکسسوری‌ها به جو دکوراسیون داخلی خانه ما می‌توانند رنگ‌وبویی خاص ببخشند. در این میان، ممکن است نتوانیم لوازم دکوری که واقعا دل ما را به دست آورده‌ پیدا کنیم. شاید به سراغ فروشگاهی درجه یک نرفته‌ایم؟! شاید هم بازار اصلی و مهم دکوری و اکسسوری در تهران را نمی‌شناسیم. بهتر است امسال برای خرید اکسسوری‌های منزلتان به بازار صالح آباد تهران بروید تا با چشم‌های خودتان لوازم دکوری را باقیمت‌هایی بسیار مناسب ببینید. اکسسوری‌هایی که تا به‌حال در خانه هیچکس ندیده‌اید، اما دقیقا ترند سال 2024 هستند. برای رفتن به بازار صالح آباد، بهتر است خودروی شخصی داشته باشید. اما اگر می‌خواهید با وسیله نقلیه عمومی به بازار صالح آباد بروید بهتر است به ایستگاه میدان محمدیه بروید که البته تنها همجوار با بازار صالح آباد است چراکه این بازار مترو مستقل ندارد.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها